"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod in/naar Verenigde Staten?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kailani



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 2
Woonplaats: Boulder Colorado USA

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 21:27    Onderwerp: Biod in/naar Verenigde Staten? Reageren met citaat

Ik ben op zoek naar iemand die geinteresseerd is in het verkopen van hun caravan in Amerika. Misschien na een reis door Amerika/Canada?? Ik zou erg graag een echt lichtgewichte caravan hebben, die aan mijn nog steeds Nederlandse smaak beantwoordt. Liefst lichtgekleurd hout, modern, veel licht etc. Ik las ergens dat er verscheidene Biods naar Amerika zijn verhuisd; weet iemand wellicht hoe/wat/waar?

Bij voorbaat hartelijke dank,
Selma George
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 05 Feb 2006 23:28    Onderwerp: Re: Biod in/naar Verenigde Staten? Reageren met citaat

Dag Selma, leuk dat je ons gevonden hebt.
Ik heb wel eens met het idee gespeeld auto en caravan te laten verschepen en een paar maanden in Noord-Amerika rond te trekken.
Het lijkt me fantastisch.
Tot nu toe is het bij een idee gebleven.
Voorzover mij bekend is er 1 oude Extase in Canada onder een 'tarp'. Die is ooit mee geemigreerd.
Stel dat je er een naar de overkant laat verschepen, denk je dat hij dan voldoet aan de Amerikaanse uitrustingseisen?
Bij jullie bestaat wel een behoorlijke groep 'fiberglass'-fanaten.
Ze zijn te vinden op http://www.fiberglassrv.com Ken je die site?

Nieuwsgierig: wat is je drijfveer voor een Europesche caravan?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
kailani



Geregistreerd op: 05 Feb 2006
Berichten: 2
Woonplaats: Boulder Colorado USA

BerichtGeplaatst: Ma 06 Feb 2006 01:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hi Lex,

Leuk om gelijk wat terug te horen! Ik ken die website goed, ben zelf aardig fanatiek met onze fiberglass caravan, 't is echt een hobby. Op Yahoo hebben we onze eigen Scamp lijst, vol met fotoos en tips.
Toen ik in november in Nederland was, heb ik met een caravan verkoper bepraat wat er zoal aangepast moet worden als je een Nederlandse caravan hier wilt gebruiken. Ik kan me niet alles herinneren, maar het viel erg mee. De uitrustingseisen zijn hier veel minder streng dan in Europa. Je zorgt ervoor dat de elektriciteit kan werken (110V hier), wat verloopstekkers etc, de rest ben ik vergeten. Er is geen beginnen aan als je een Amerikaanse auto of caravan wilt importeren in Nederland, ze zijn veel strenger, het is bijna onbegonnen werk (maar veilig).
Denk nog eens serieus over een trip naar ons na! We hebben geen haast, en we wonen in een prachtig gedeelte van het land, in de Rocky Mountains in Colorado. Je kunt een prachtige rondreis maken door het Zuid-Westen, Grand Canyon, Mesa Verde etc.
Redenen voor een Europesche caravan: zeer, zeer lichtgewicht in vergelijking met zelfs de kleine caravans hier, moderne vormgeving binnenin, veel grote ramen, leuke kleuren, en niet de kitch die je hier veel ziet. Soms lijkt het net Las vegas op wielen Shocked ! Als ik hier een caravan koop met een vast bed, dan moet ik echt een truck aanschaffen om die te kunnen trekken, en die hebben we anders niet nodig en willen we eigenlijk niet. Denk er eens over na, we kopen de caravan van jou nadat je er lekker mee rondgereisd hebt, en we delen de "opsturingskosten" op de een op andere manier. Everybody happy Very Happy !

Groeten,
Selma
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.