"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

STELLINGEN
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Vr 17 Feb 2006 14:11    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Citaat:
Een Biod Extase Zonder Dakluik

Is als een Limburger zonder bierbuik



Recht uit het hart gegrepen, Joop!
Doel van Stelling 1 was de discussie op gang te brengen (alles voor de kijkcijfers) en daar sluit stelling 4 goed op aan:

STELLING 4:
Over Smaak Valt Zeer Te Twisten!

Want wieweet bestaan er zielen die Limburgers zonder bierbuik mooier vinden dan met, wie zal het zeggen.

En wat je stellingname inzake Axioma's en dergelijke wanstaltelijkheden betreft deel ik ook je mening, en leg die van Lex nadrukkelijk naast me neer. Voor dergelijke materie bestaan deskundigen die je zonodig in kunt huren, of je laat het door de jongere garde gewoon even 'Googelen'. De bloeitijd der vlakke meetkunde is net zogoed voorbij als mijn onbegrip daarover. Sedert mijn deelname aan het arbeidsproces (waarbij ik regelmatig affiniteit heb met zaken als 'weegen, rioleering, landmeeten' en uiteraard 'carthographie & geodeesie') heb ik het onzalige onderbuikgevoel hetgeen ik vlak voor aanvang van meetkundige toetsen placht te hebben niet meer ervaren. En evenmin last van onbegrip, ofschoon dit onbegrip onderhuids nog wel aanwezig zal zijn. De moderne tijd brengt aldus behalve taalkundige vervlakking en verarming ook zijn positieve vereenvoudigingen met zich mede.

Prachtige poëzie, overigens.
Wat mijn dakluik betreft:
eerlijk is eerlijk,
ik zit in het schip en moet varen.
Het gat zou ik zelf niet in het dak gezaagd hebben, maar nu het eenmaal aangebracht is moet ik er maar het beste van maken. Stelling 1 heeft dientengevolge een ietwat propagandistisch tintje, met overeenkomstige ruimte voor gedoseerde nuancering vandien.

Maar eh, overige lezers, het is dus WEL de bedoeling dat jullie hier allemaal nog even grondig op in gaan, eh?
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Vr 17 Feb 2006 19:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter Glas schreef:
Want wieweet bestaan er zielen die Limburgers zonder bierbuik mooier vinden dan met, wie zal het zeggen.

Ik!! Vooral bij kinderen vind ik een bierbuik niet mooi.
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 17 Feb 2006 19:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank Selen schreef:
Peter Glas schreef:
Want wieweet bestaan er zielen die Limburgers zonder bierbuik mooier vinden dan met, wie zal het zeggen.

Ik!! Vooral bij kinderen vind ik een bierbuik niet mooi.

"De gustibus est disputandum", Stelling 4 (ik geef het op Wink )

:lexm:
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 09:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Stelling 5 nuanceert mijns inziens het nieuwe onderschrift van onze webmaster en is (wederom) niet van mijzelf:

"Het herhaaldelijk aanpassen van de Nederlandse spellingsregels ter 'vereenvoudiging' mag de regels dan vereenvoudigen, het correct spellen wordt er alleen maar complexer door" Wink

aldus zonder nadere onderbouwing of bewijsvoering geponeerd door Cornelis van 't Hof, gisteren nog in het avondblad.
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 09:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter Glas schreef:
Stelling 5 nuanceert mijns inziens het nieuwe onderschrift van onze webmaster en is (wederom) niet van mijzelf:
"Het herhaaldelijk aanpassen van de Nederlandse spellingsregels ter 'vereenvoudiging' mag de regels dan vereenvoudigen, het correct spellen wordt er alleen maar complexer door" Wink

Ik vind het meer een 'verenging' dan een 'nuancering' Wink

Stelling 6: "Een zwart/wit-uitspraak (over)prikkelt." Wink

Met mijn onderschrift probeer ik niet zo zeer het foutspellen van moeilijke woorden aan de kaak te stellen, maar meer foute vervoegingen en het slecht/niet gebruiken van interpunctie. Om het over onbegrijpelijke zinsopbouw maar niet te hebben!
Ik ga de capaciteit van mijn geheugen niet gebruiken voor het onthouden van moeilijke woorden. Ook niet om te onthouden hoe samengestelde woorden te koppelen, zonder of met koppelstreepje. Wel schrijf ik samengestelde woorden aanelkaar (al dan niet mbv een koppelstreepje). Anders kun je begripsverwarring krijgen: denk maar eens aan 'kudde dieren' en 'kuddedieren'.
Ik maak mij ook niet druk over de vraag wanneer je een hoofdletter moet gebruiken (of niet). Behalve aan het begin van een zin en in eigennamen.
'Als' na een vergrotende trap valt mij ook altijd op Evil or Very Mad
"Taal is gemakkelijker als je denkt!"
Bepaalde zaken zijn ook het gevolg van jeugdtrauma's.
Ooit werd in een opstel van mij de zin: "Ik beluisterde een grammofoonplaat." fout gerekend. De motivering van dr J van der Schaar (van het woordenboek van voornamen): beluisteren doet een arts met een stethoscoop (de spelling van dit woord heb ik op moeten zoeken Wink ); je luistert naar een grammofoonplaat.
Kun je nagaan hoe mijn gehoororgaan op de proef gesteld wordt bij het luisteren naar radio en tv tegenwoordig Wink
Voorlopig vind ik het nu weer genoeg Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 14:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
"Taal is gemakkelijker als je denkt!" ola

Dát is de geniaalste stelling die ik ooit gelezen heb! Komt die uit Onze Taal? Ik zou bijna mijn krant opzeggen en overstappen! Laatst was ik nog apetrots dat onze driejarige Wim over een meisje uit zijn klas geaffecteerd opmerkte: "Noortje is groter dan ik". Mijn schoonmoeder (overtuigd lezeres van Onze Taal) glom weer van goedkeuring...

Ik reken deze stelling waardig onze februaristellingenstorm af te sluiten!

Oh ja, het is hier het BIOD-babbelforum, eh? Da's waar ook. Vrijdag haal ik mijn 4L uit de stalling. Mistachterlicht buiten, wandkaarslamp binnen, en de meubelgreepjes aanpakken. De bruine kunststof exemplaren zijn deels beschadigd. Ik ga ze alle tien vervangen door verchroomd metalen meubelgreepjes die ik een jaar geleden van Jeroen Bolks kon kopen. Biod had die indertijd eens ingekocht, maar nooit toegepast dus lagen ze na al die jaren nog altijd in hun grauwkartonnen doosje, stuk voor stuk onberispelijk verpakt in oliepapier.

Omdat we nog nooit met onze caravan weggeweest zijn, ga ik ook eens uitproberen hoe bedden en banken ombouwen werkt. Ik ben vooral benieuwd naar de praktische waarde van het stapelbed. Toen ik eind 2004 de 4L gekocht had, heb ik reeds met argusogen naar de bevestigingspunten links en rechts gekeken. De slaper onderin heeft in de hoogte wel erg weinig ruimte! Men mag in die benarde positie niet plotseling wakker schrikken en overeind schieten. Vooralsnog komt die spelonk dus in aanmerking voor ons babietje Vera, die kan nog niet gaan zitten.

Ik zocht naar ervaringen met het stapelbedje in de Extase 4L. Zoekopdrachten hielpen me aan nul (schrijve: '0') resultaten. Ik weet dat jullie jaren een 4L gehad hebben, met kinderen ( Question Kinderen ja. Nog zo'n woord dat het woordenreservaat in kan, verdrongen door het schier alomtegenwoordige 'kids'... Wink )

Hoe zijn jullie ervaringen met het stapelbedje voorin? Was het bruikbaar? Hoe lang hebben de kinderen erin kunnen slapen?
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 14:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter Glas schreef:
Lex M schreef:
"Taal is gemakkelijker als je denkt!" ola

Dát is de geniaalste stelling die ik ooit gelezen heb! Komt die uit Onze Taal?

En jij bent een Fries? Wink
Ja, ook gelezen in Onze Taal. Interessant blad hoor. En zo duur is het lidmaatschap (inclusief abonnement) nu ook weer niet: 22 eurtjes Smile

Peter Glas schreef:
Omdat we nog nooit met onze caravan weggeweest zijn, ga ik ook eens uitproberen hoe bedden en banken ombouwen werkt. Ik ben vooral benieuwd naar de praktische waarde van het stapelbed. Toen ik eind 2004 de 4L gekocht had, heb ik reeds met argusogen naar de bevestigingspunten links en rechts gekeken. De slaper onderin heeft in de hoogte wel erg weinig ruimte! Men mag in die benarde positie niet plotseling wakker schrikken en overeind schieten. Vooralsnog komt die spelonk dus in aanmerking voor ons babietje Vera, die kan nog niet gaan zitten.

Ik zocht naar ervaringen met het stapelbedje in de Extase 4L. Zoekopdrachten hielpen me aan nul (schrijve: '0') resultaten. Ik weet dat jullie jaren een 4L gehad hebben, met kinderen ( Question Kinderen ja. Nog zo'n woord dat het woordenreservaat in kan, verdrongen door het schier alomtegenwoordige 'kids'... Wink )

Hoe zijn jullie ervaringen met het stapelbedje voorin? Was het bruikbaar? Hoe lang hebben de kinderen erin kunnen slapen?

Ja hoor, prima bruikbaar.
Hoe lang? Tot ze in een eigen tent wilden Wink
Maar voor 'noodgevallen' is het heel lang bruikbaar.
Het grootste probleem is dat bij gebruik er niet zo veel ruimte in de Extase overblijft. Maar daar kan het stapelbedje niets aan doen extase
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 15:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
voor 'noodgevallen' is het heel lang bruikbaar.
Het grootste probleem is dat bij gebruik er niet zo veel ruimte in de Extase overblijft. Maar daar kan het stapelbedje niets aan doen extase

Wel, dan vertellen we onze kindertjes wel dat het een noodgeval is. Kunnen we vooruit tot ze de leeftijd hebben dat ze teveel gaan babbel in bed.

Wat de ruimte betreft ben ik minder bang: Stefanie wil als het ook maar héél, heel eventjes kan buiten zitten, binnen wordt alleen geslapen of gekookt. Tenzij we echt petweer hebben natuurlijk, maar dat gebeurt niet voortdurend. Tenminste, daar zijn wij bij de aanschaf van onze Wohnwagen wel vanuit gegaan.

Fries?
Ik?
Razz
Mocht ik willen.
Barreghorren ligt bij Schagen, en dan ben ik ook nog import vanuit Kennemerland. Wannabee-westfries, hooguit.
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter Glas schreef:
Fries?
Ik?
Razz
Mocht ik willen.
Barreghorren ligt bij Schagen, en dan ben ik ook nog import vanuit Kennemerland. Wannabee-westfries, hooguit.

Oh, wat een vreselijke vergissing. Embarassed
Excuus danku danku
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 22:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
"Slecht schrijven is een gevolg van slecht denken." J.L.Heldring

Lex, ik vermoed dat je een reden zult hebben om overal consequent "fotoos" te schrijven. Maar wat is die reden?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 23 Feb 2006 22:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank Selen schreef:
Lex M schreef:
"Slecht schrijven is een gevolg van slecht denken." J.L.Heldring

Lex, ik vermoed dat je een reden zult hebben om overal consequent "fotoos" te schrijven. Maar wat is die reden?

Niets speciaals. Ik vind het een prima manier om het meervoud van foto weer te geven. En ik gebruik het in directorium-namen. Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb 2006 02:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Het stapelbed is met 2 kinderen goed bevallen. Ook onderweg als ze wat ouder zijn. Leg wel de grootste sodemieter boven anders slapen ze allebei niet. Er is al die jaren nog nooit een door de constructie gezakt, hoewel ik geef toe, het er niet al te degelijk uitziet. We hadden wel voor het bovenste bed een lat gemonteerd, het bed is smal en eruit vallen is niet bevorderlijk voor de nachtrust van alle vier.
En hang er een gordijn voor aan een witte spiraalveer. Dat geeft meer rust in de "tent".
groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb 2006 14:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je tip van dat gordijn, Johan. Een uitvalbeveiliging was ik al van plan, maar dat gordijn had ik nog niet verzonnen.
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Boeskool



Geregistreerd op: 28 Jul 2005
Berichten: 27
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 14 Mrt 2006 00:23    Onderwerp: Stelling Reageren met citaat

ik weet ook nog wel een stelling:
1. BIOD is voor het leven.
2. Liever een BIOD achter de auto dan een auto voor een caravan
3. BIOD telt niet mee op de caravanmarkt in de verkoopaantallen
4. Eens een BIOD altijd een BIOD
5. BIOD is een way of life
6. Met BIOD heb je meer bekijks dan met welke andere caravan.
enzovoort enzovoort
_________________
BIOD Bambino 300
bouwjaar 1981
Verkocht
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Peter Glas



Geregistreerd op: 26 Aug 2004
Berichten: 86
Woonplaats: Barsingerhorn

BerichtGeplaatst: Di 14 Mrt 2006 16:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Very Happy In vervolg op Boeskools onweerlegbare stellingen, ongetwijfeld aan de caravandeur gespiest, beeldmateriaal ter onderbouwing van mijn eerste, reeds eerder geponeerde dakluikstelling:



Zeg nou zelf:
dat ziet er toch fenomenaal uit?
Laat het dakluik op deze foto weg, en wat blijft er dan nog over?? Rolling Eyes

STELLING 1sub:
Een BIOD Dakluik
Staat ZEKER wel puik!
_________________
Peter Glas
Barsingerhorn
Extase 4L (april 1981)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.