"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

100 km/h op duitse autobahn
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 05 Mrt 2006 11:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wist, dat ik op je kon rekenen! applaus toppie applaus
Terug naar boven
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Ma 06 Mrt 2006 11:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Vlot werk!
Ik ontving vanmorgen al een mail met bijlage uit Vaassen. Het betrof de nederlandse vertaling van de "100km eisen".
Deze zal ik nu doorsturen naar Peter en Lex met de vraag of een van hen deze brief hier wil plaatsen. Mijn kennis dat te doen reikt niet zover.
groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 06 Mrt 2006 11:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Johan de Jong schreef:
Vlot werk!
Ik ontving vanmorgen al een mail met bijlage uit Vaassen. Het betrof de nederlandse vertaling van de "100km eisen".
Deze zal ik nu doorsturen naar Peter en Lex met de vraag of een van hen deze brief hier wil plaatsen. Mijn kennis dat te doen reikt niet zover.
groeten,
Johan

Stuur maar op en 't komt in orde toppie jazeker
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Ma 06 Mrt 2006 13:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Toch maar zelf geprobeerd. Dit was de mail die ik vanmorgen ontving:

Beste mensen,

Vanaf heden kunnen wij de keuring om in aanmerking te komen voor de ontheffing om op de Duitse autobahn 100 km/h te mogen rijden weer uitvoeren.

De voorwaarden zijn:
De auto moet voorzien zijn van een ABS-remsysteem
De caravan/aanhanger moet gekeurd worden op het keuringsstation van de TÜV in Vaassen.
De caravan/aanhanger moet voorzien zijn van:
- een oplooprem.
- hydraulische schokdempers.
- banden voorzien van de juiste loadindex.
- banden voorzien van de juiste snelheidscodering.
- de banden van de caravan/aanhanger mogen niet ouder zijn dan 6 jaar.
- eventueel antislingerkoppeling (voorzien van E-keurmerk).

Indien geen antislingerkoppeling aanwezig:
- Het maximaal beladen caravangewicht ten hoogste 80% van het lege autogewicht. (massa rijklaar)
- Het maximaal beladen aanhangergewicht ten hoogste 110% van het lege autogewicht.

Indien een antislingerkoppeling aanwezig:
- Het maximaal beladen caravangewicht ten hoogste 100% van het lege autogewicht.
- Het maximaal beladen aanhangergewicht ten hoogste 120% van het lege autogewicht.

Goedgekeurde antislingerkoppelingen (stabilisatorkoppeling):
ALKO
- AKS 1300 met E-keur e1*0030
- AKS 2000 met E-keur e1*0153
- AKS 2004 met E-keur e1*0930

WESTFALIA
-SSK 3 met E-keur e1*1054

WINTERHOFF
-WS 3000D met E-keur e1*0065
-WS 3000H met E-keur e1*0337


Een afspraak voor een keuring kan gemaakt worden op Tel. Nr. 0578 668233
Na goedkeur ontvangt men binnen 10 werkdagen per post de ontheffing en de sticker op het huisadres.
De kosten bedragen € 98,50 incl BTW.



TÜV NORD NEDERLAND B.V.

En het is met het simpele knippen en plakken nog gelukt ook. Ja lachen jullie maar, voor mij is dit weer een ontdekking, hoe eenvoudig.

De vertaling is m.i. wel beperkt t.o.v. de Duitse tekst. Dat moeten we nog maar eens bestuderen.
Groeten, Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Ma 06 Mrt 2006 15:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Mede op verzoek van Lex heb ik Tuv Nord in Vaassen gevraagd waarom in het bovenstaande rijtje de Stabifix niet is genoemd.
Het keurnr van de Stabifix 4 heb ik van de site van Stabifix overgenomen.
Ik laat het antwoord hier weten.
Groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 06 Mrt 2006 19:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed werk, Johan!

toppie toppie toppie
Terug naar boven
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Do 09 Mrt 2006 13:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Vanmorgen het volgende bericht uit Vaassen ontvangen: 'Voor de Stabifix koppeling zijn in Dld geen gegevens bekend, vooralsnog is ontheffing voor Tempo 100 niet mogelijk.
De gegevens van de Stabifix zijn door ons doorgestuurd naar de afd. type goedkeuringen in Dld. om te bezien of de testgegevens van de RDW overgenomen kunnen worden.'Daarop heb ik nog een telefoontje met ze gepleegd en daaruit de volgende info:
Ze verwachten volgende week donderdag bericht. Ze hebben 1x een stabifix zonder keurmerk gezien in Vaassen en deze kreeg daarom geen goedkeuring. In Dld gaan ze niet opnieuw keuren, maar wordt beoordeeld of de RDW volgens de juiste europese richtlijnen de typegoedkeuring heeft verleend. Zoja, dan kan Vaassen de koppeling ook accepteren.
Bij bericht kom ik er volgende week, ik denk in het weekend, op terug.
Groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 09 Mrt 2006 14:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Johan de Jong schreef:
Bij bericht kom ik er volgende week, ik denk in het weekend, op terug.

Goed werk, Johan toppie
We wachten met spannig af stabifix Wink
Ik zal het bericht doorsturen naar John Sanders.
Dat is gemakkelijker voor hem Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 09 Mrt 2006 18:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ze hebben 1x een stabifix zonder keurmerk gezien in Vaassen en deze kreeg daarom geen goedkeuring.



Mijn combinatie is goedgekeurd, terwijl er een stabifix 3 op zat Laughing
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 09 Mrt 2006 18:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Citaat:
Ze hebben 1x een stabifix zonder keurmerk gezien in Vaassen en deze kreeg daarom geen goedkeuring.

Mijn combinatie is goedgekeurd, terwijl er een stabifix 3 op zat Laughing

Was de keuring MET trekauto?
Want:
"Indien geen antislingerkoppeling aanwezig:
- Het maximaal beladen caravangewicht ten hoogste 80% van het lege autogewicht. (massa rijklaar)

Voldoet jouw combi hieraan?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Do 09 Mrt 2006 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter, stond op jouw Stabifix 3 ook een E-keur ingeslagen?
groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 09 Mrt 2006 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Vrienden,
nog niet zo lang geleden kwam de tekst langs van de oude keuringseisen.
In die eisen kwam het woord "stabilisator" niet voor, als ik me goed herinner.
Inderdaad kon toen alleen maar de combinatie gekeurd worden en als ik het nu goed gezien heb, voldoe ik nu nog steeds aan die eisen.
Mijn auto weegt 1936 op kenteken...
Ik heb geen idee, of er in die "3" een e-keur staat, daar kan ik je over twee weken waarschijnlijk op antwoorden.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van dat Duitse onderzoek...
Terug naar boven
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Vr 10 Mrt 2006 01:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, dat herinner je je niet goed. Zie het openingsbericht in deze draad van Leen.
Dirk-Jan Beumer uit Vaassen vertelde mij dat in het verleden een niet van E-keur voorziene Stabifix en voorlopers van nog niet van keur voorziene stab. koppelingen van de grote merken hebben geleid tot het weigeren van Tempo 100 goedkeuring.
Daarom kan het van belang worden te weten, als er problemen gaan ontstaan, of op jouw nr 3 reeds een E-keur stond aangegeven. Dat horen we dan over 2 weken.
Voorlopig eerst Tuev maar in alle rust hun werk laten doen.
Groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 10 Mrt 2006 09:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Johan de Jong schreef:
Nee, dat herinner je je niet goed. Zie het openingsbericht in deze draad van Leen.
Dirk-Jan Beumer uit Vaassen vertelde mij dat in het verleden een niet van E-keur voorziene Stabifix en voorlopers van nog niet van keur voorziene stab. koppelingen van de grote merken hebben geleid tot het weigeren van Tempo 100 goedkeuring.
Daarom kan het van belang worden te weten, als er problemen gaan ontstaan, of op jouw nr 3 reeds een E-keur stond aangegeven. Dat horen we dan over 2 weken.
Voorlopig eerst Tuev maar in alle rust hun werk laten doen.
Groeten,
Johan

Worden hier de oude regeling, de nieuwe regeling zonder stab en de nieuwe regeling met stab niet door elkaar gehaald?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Vr 10 Mrt 2006 11:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij niet, maar laat Peter het maar zeggen.
groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 2 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.