"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

100 km/h op duitse autobahn
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 30 Mrt 2006 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Citaat:
Waarover?

Verschil Winterhoff/Stabifix??????

Nee.
Waarom?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 30 Mrt 2006 21:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Waarom?
Dat weet jij ook wel, de Stabifix is een "door ontwikkeling" en een van de betere stabilisatoren ( hij komt er bij mij ook wel op).
Nu blijkt dus dat een van de eerdere uitvoeringen wel door een test heen komt . Het is natuurlijk moeilijk om het brons te verlaten, misschien het wrijvingsvlak aanpassen, ik opper maar wat .
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 30 Mrt 2006 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Waarom?
Dat weet jij ook wel, de Stabifix is een "door ontwikkeling" en een van de betere stabilisatoren ( hij komt er bij mij ook wel op).
Nu blijkt dus dat een van de eerdere uitvoeringen wel door een test heen komt . Het is natuurlijk moeilijk om het brons te verlaten, misschien het wrijvingsvlak aanpassen, ik opper maar wat .

Het lijkt me zinniger als een onzinnige testeis gecorrigeerd wordt.
Heb jij ooit met een caravan 50000km aan één stuk gereden?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 30 Mrt 2006 22:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het lijkt me zinniger als een onzinnige testeis gecorrigeerd wordt.


Dat lukt nooit, het hele leven bestaat uit onzinnige tests.
Duidelijk voorbeeld de roetmeting bij de A.P.K.
De bedenkers zullen dat nooit toegeven, en van de lobby hangt het maar af aan welke kant ze staan.
Maar dat is allemaal oud nieuws.

Citaat:
Heb jij ooit met een caravan 50000km aan één stuk gereden?


Nee, maar begrijpen doe ik het wel, de makke is het nastellen, en ze gaan er volgens mij terecht van uit dat het gros van de caravanners daar helemaal geen kaas van hebben gegeten, of het glad vergeten. Hoe simpel het ook kan zijn, te triest voor woorden. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 31 Mrt 2006 00:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Nee, maar begrijpen doe ik het wel, de makke is het nastellen, en ze gaan er volgens mij terecht van uit dat het gros van de caravanners daar helemaal geen kaas van hebben gegeten, of het glad vergeten. Hoe simpel het ook kan zijn, te triest voor woorden.


Als je remmen zelfstellend gemaakt kunnen worden, moet dat dus ook met een slingerbedwinger kunnen. Ik zie het als een mooie nieuwe uitdaging voor m´n grote vriend ... jazeker jazeker jazeker
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 31 Mrt 2006 08:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Citaat:
Nee, maar begrijpen doe ik het wel, de makke is het nastellen, en ze gaan er volgens mij terecht van uit dat het gros van de caravanners daar helemaal geen kaas van hebben gegeten, of het glad vergeten. Hoe simpel het ook kan zijn, te triest voor woorden.

Als je remmen zelfstellend gemaakt kunnen worden, moet dat dus ook met een slingerbedwinger kunnen. Ik zie het als een mooie nieuwe uitdaging voor m´n grote vriend ... jazeker jazeker jazeker

Dat is heel gemakkelijk hoor: geen brons meer als frictiemateriaal.
Maar spul dat snel inslijt zoals bij de andere. Evil or Very Mad

De oplossing is veel simpeler: de Duitsers (TÜV-Nord ?) zien in dat eis niet zinvol is en laten hem vallen.
Of zou Sanders toch gelijk hebben wat betreft de complot-theorie?

Vooralsnog stel ik mijn plannen om Duitsland meer te gaan gebruiken als vakantiedoel maar uit.
Als nodig, zo snel mogelijk er doorheen. jazeker jazeker jazeker
En dat terwijl ik in het geheel geen behoefte heb aan zo'n 100km-sticker. Wink Wink
Dat scheelt ook weer een kleine 100 euro + reiskosten op-en-neer naar Vaassen, en minder brandstofverbruik tijdens de transit Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Daarom mijn advies: laat je niet door de Duitsers op overbodige kosten jagen idee! idee! toppie toppie
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Vr 31 Mrt 2006 11:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Zou de medewerker van Tuv-Nord uit Vaassen deze discussie nu volgen en zo ja, laat ons of mij ( adres bekend bij dhr. Beumer) dat dan eens weten.
groeten,
Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2006 09:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Gelezen in het forum van http://www.caravantrekker.nl
Het aanvragen heeft volgens mij niet veel zin...in Duitsland val je niet op als je met het vrachtverkeer meerijdt, dus zo'n 95 km per uur op de autobaan. Mag je 100 km/uur rijden, zul je de vrachtwagens sowieso moeten inhalen en is het hoogstwaarshijnlijk zo dat je dan tegen de 105 km/uur gaat rijden...per saldo levert dat heel weinig op, maar bedenk wel dat je een prooi wordt voor de politie ! (Ervaring van vrienden)
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 14 Nov 2006 09:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
(Ervaring van vrienden)

Nou dat doe ik dus al jaren, met de vrachtauto's meerijden, behalve als er geklommen moet worden, en meerdere malen door de politie vanuit hun auto bekeken, dus ik viel wel op, maar blijkbaar goed bevonden.
En inderdaad, ga ik sneller en dus inhalen, dan verwacht ik een prent.
Voordeel: rustig rijden, en geen gestress (inhalen/ingehaald worden).
Daar kunnen ze hier in Nederland een puntje aan zuigen. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.