"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Voor de meesten is het eindelijk zover.
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2006 20:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Veel plezier, Joop, en mooi weer.

Bedankt Lex.
Citaat:
In Oostenrijk wil het ook wel eens regenen, heb ik begrepen

Daarom neem ik de kaart van Italië mee. Smile En daar kan het hagelen. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2006 21:20    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Citaat:
In Oostenrijk wil het ook wel eens regenen, heb ik begrepen

Daarom neem ik de kaart van Italië mee. Smile En daar kan het hagelen. Sad

O jé: Detslef = Potentiële poffertjespan bukken danku

Ga je dan ook naar Provesano?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 26 Mei 2006 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ga je dan ook naar Provesano

Nee. Hoe dat zo! Wil je dat ik daar een bloemetje breng
Stel dus dat ik die noodsprong naar Italië uitvoer, dan is het de omgeving boven Vicenze.
Wij hebben daar eens een huisje gehuurd in de bergen ,maar nog lang niet alles bekeken.

Citaat:
O jé: Detslef = Potentiële poffertjespan

Ik zit toch liever in een ruime (helaas) poffertjespan dan in een.........
Ach je weet het wel, ga je er niet mee vermoeien.
Toch vind ik het symphatiek van je dat bij die emoticons nog geen poffertjespan staat. danku
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jun 2006 23:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou, ik heb het weer gehad, wat een kl..... vacantie.
Zaterdag 27 mei weg naar overnachting Limburg a/d Lahn: regen.
De volgende dag tussen München en Salzburg, het kwam met bakken uit de hemel.
Noodscenario in werking: Italie.
In de buurt van Trento, regen en ontzettend koud, zelfs sneeuw gehad in de Dolomieten.
Wat is wijsheid????
Naar het zuiden, San Marino, zon en regen.
Verder daar een paar aardige dagen gehad, Salzkammergut op de terugweg gezien, en vandaar naar Bamberg, interessant en mooi weer. en tot slot om niet te snel thuis te zijn nog even overnachting in Wesel.
Vanmiddag thuis gekomen alles is weer schoon , caravan, auto, en het wasgoed.
Doe dit dus niet meer
Sad
Je moet natuurlijk de mogelijkheid hebben maar als de weersverwachtingen zo slecht zijn, dan gaat dit persoontje niet weg.
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Di 13 Jun 2006 22:04; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jun 2006 23:20    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Nou, ik heb het weer gehad, wat een kl..... vacantie.
Zaterdag 27 mei weg naar overnachting Limburg a/d Lahn: regen.
De volgende dag tussen München en Salzburg, het kwam met bakken uit de hemel.
Noodscenario in werking: Italie.
In de buurt van Trento, regen en ontzettend koud, zelfs sneeuw gehad in de Dolomieten.
Wat is wijsheid????
Naar het zuiden, San Marino, zon en regen.

"Gedeelde smart is halve smart", het weer was hier ook "huilen met de pet op". Wink

San Marino? Ik hoop voor je dat je dan ook in San Leo geweest bent.
Zo niet, dan moet je weer terug Exclamation Exclamation Exclamation
Klik hier!
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 12 Jun 2006 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik hoop voor je dat je dan ook in San Leo geweest bent.

Ja zeker, en lopend vanuit het dorp omhoog naar het fort.
Urbino, niet te geloven, wat oud, en heeft nog een universiteit ook.
Verucchio, nog zo'n mooi stadje.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 17 Jun 2006 22:08    Onderwerp: Reageren met citaat


Zonde, zonde.
De Lander Bora.
Op de camping van San Marino, beneden op de camping het weggetje af , om de hoek, kan niet missen. Smile
Ongeveer 5 jaar geleden 20 stuks, Bora's en Graziëlla's in een weiland zien staan , helemaal onder het groen.
Het heeft daar blijkbaar geen ene waarde. Sad
Nu zal ik de Biod bezitters even vrolijk maken.
Het dieselverbruik met de Biod 350, 800kg. totaal gewicht, was 1ltr/14km.
Verbruik met huidige caravan, wel zwaarder, 1060kg, was krap 1ltr/10km.
Vroeger met de Lander Graziëlla 4.75 met Volvo 240 automatic, op gas, 1ltr./6km.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 10 Jul 2006 20:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou hij komt er aan hoor!!!!
Je kan het tussen de regels door lezen.
Ik wil er geen aparte draad aan spenderen.
De APK voor caravans. ( vanwege het gasslangetje )
Ik probeer niemand somber te maken, sommigen van ons gaan (terecht) nooit naar de caravanboer.
Maar helaas. Sad Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 11 Jul 2006 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Laughing Over die APK-keuring gesproken: misschien een zinnig idee wanneer de opmerking van Joop inderdaad steek houdt. Ik laat mijn BIOD regelmatig (*) een BOVAG-inspectiebeurt ondergaan (Erica Zeist) en alles wordt goed nagekeken en doorgemeten (12 volt-installatie om onder andere de poten hydrolisch uit te zetten - bovendien Idea een perfecte anti-diefstal methode, zeker wanneer je hem enkele dagen voor de deur of naast huis hebt staan en je de accu verwijdert). De regelateur zit in de (inmiddels herstelde) disselbak; zaak op slot dus laat nu de kat maar komen. (*) Het ene jaar in het najaar, dan een jaar overslaan en het jaar daarop weer in het voorjaar geeft wat sprweiding in de kosten. Alle forumlezers een goede vakantie toegewenst. Kom vooral veilig thuis.
De groeten, hartelijke dus. Laughing
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 11 Jul 2006 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Het ene jaar in het najaar, dan een jaar overslaan en het jaar daarop weer in het voorjaar geeft wat sprweiding in de kosten

Dus eigenlijk vind je het ook zonde van je geld.
Ik ga natuurlijk niet alle dealers over een kam scheren.
Maar vorig jaar (zoals bekend) een andere caravan gekocht bij een dealer van het merk.
De stabilisator kraakte dat horen en zien je verging, is onderweg niet meer gebruikt.
Dat ding thuis van de caravan afgehaald en op de toonbank van de dealer neergelegd, remblokjes totaal versleten.
Dit jaar zag ik dat de kabel vanaf de stekker bij het neuswieltje aan het doorschavielen was. Had men ook kunnen zien.
Vorig jaar donderde, op de eerste dag al, de deur van de koelkast eruit doordat de bevestiging niet helemaal jovel was.
Had men ook kunnen zien want dat borgpennentje ging niet goed naar beneden.
Dit heb ik zelf gerepareerd, om de eenvoudige reden dat ik meer tijd aan de reparatie zal besteden.
De banden die onder de caravan zitten zijn van 2003, het reservewiel is ouder. Men had mij daar op kunnen wijzen.
Ben verder heel coulant geholpen, maar waarschijnlijk ziet men toch wel wat zaken over het hoofd.
En laat men niet met het argument komen van: "Dan kan je de gelijkmatige werking van de remmen niet controleren".
Dat hoeft bij de APK voor auto's ook niet, als het wiel met de hand niet rond te draaien is , is het prima.
Uiteraard heeft niet iedereen een technische opleiding en de faciliteiten, maar ik hoef die sticker niet , ook niet voor m'n gemoedsrust. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Do 05 Okt 2006 21:26; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 21 Sep 2006 21:35    Onderwerp: Reageren met citaat

De caravan staat weer een paar weken op stal, tot volgend jaar. Sad
Aangezien we het bed voorin laten liggen, worden de bankkasten niet gebruikt en zijn dus leeg.
Zat te mijmeren om daar komende winter aan beide kanten een service luik in te zetten.
Ik wil ook de onderkant van de caravan een goede beurt geven, van de week even kijken van welk spul de bodem is gemaakt.
Kijken of die alko reservewiel ophanging verplaatst kan worden achter de as.
Sommige ophangbeugeltjesvan de luchtkanaaltjes van de centrale verwarming zijn gescheurd, nieuwe al op voorraad. Dit klusje is natuurlijk "peanuts".
Bij de bruin bander is de complete as er onder vandaan geweest, om af te borstelen en in de Hammerite te zetten, dus ook hier even naar de as kijken.
Volgens moeder de vrouw loopt het afwateringsgaatje van de ijskast niet door, ook even naar kijken.
Bij contrôle van de verlichting bleek een remlampje het niet te doen, was slechts een beetje corrosie bij het lampvoetje. Allebei de achterlichtunits open gehad, en schoon gemaakt. Ga dus alles nalopen.
Tijdens de laatste vacantie deed onderweg o.a. de koelkast en doorspoeltoilet het niet. Niet te geloven 12V pin in de Jaeger koppeling maakte geen contact, ook even vol spuiten met kruipolie.
Als de ramen open waren gezet, wilden ze niet meer naar beneden, dat zijn van die klik dingen , helemaal naar boven en dan hup naar beneden, nou niet dus. Tijdens schoonmaken van de caravan heb ik dat verholpen.
Die stangetjes van elk raam een voor een los gehaald, dat raam blijft makkelijk op een stangetje open staan.
Dat los gehaalde stangetje hangt dus zielig aan het raam te bungelen.
Een heel klein beetje naaimachineolie erin laten lopen en maar proberen of er beweging in kwam, daarna siliconenspray en inderdaad alle ramen doen het na flink heen en weer raggen weer.
Waarschijnlijk weet ik ook de reden van dat moeilijk schuiven, tijdens het spuiten van die siliconenspray spoel je heel fijn alluminium slijpsel uit die stangetjes. Het voorraam werkte perfect, was ook nooit open geweest, zag in ieder geval geen glijsporen. Om te levellen zijn er electrische "uitdraaisteunen ", die onder de as moeten worden aangebracht, kosten helaas 880 euro,pfff, er zijn ook electrische steunen te koop voor 75 euro, en zijn volgens mij simpel te vermaken om eveneens standaard onder de caravan te monteren. Het scheef staan van de caravan moet maar eens afgelopen zijn.
Ik weet het, een banaan en mover gaat ook, maar dat probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen.
Zo is er altijd wel wat te klussen. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 26 Nov 2006 11:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Dit draadje gaat op slot, eigenlijk hebben we het weer gehad met de caravannerij, op een enkele die-hard na misschien.

Vervolg in: Een draadje voor donkere dagen. Jaargang 2.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk.    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.