"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

paar beginnersvragen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jun 2006 20:46    Onderwerp: paar beginnersvragen Reageren met citaat

hallo ik heb sinds kort een extase uit 1978 nu heb ik een paar vragen; hoe demonteer ik de remtrommels ,ik wil nl. de voeringen en lagers controleren en evt. vervangen. één naaf zweet een beetje maar zit er olie in die naaf of vet. weet iemand of er een soort van werkplaatshandboek voor deze as of nog mooier voor de hele caravan is (klinkt eigenlijk een beetje raar voor een caravan maar dit is mijn eerste , hiervoor heb ik alleen aan oude landrovers gesleuteld), dat handboek zou evt. ook wel in digitale vorm mogen zijn (een link op internet?). zijn er bovendien nog remvoeringen (en trommels) te krijgen?of moet ik dan voeringen laten lijmen of klinken?
dan het volgende: ons bolletje komt over het algemeen achter onze landrover te hangen de koppeling is vrij hoog waardoor de caravan vrij ver achterover hangt, zijn er mogenlijkheden om de as te verstellen zodat hij wat hoger komt te staan en wat zijn de hoogste banden die onder het bolletje kunnen zodat hij wat hoger komt niet meer zo scheef hangt en niet meer de drempels raakt als we daaroverheen moeten
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 18 Jun 2006 21:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Kijk eens op www.triorep.nl , dan kom je vanzelf achter allerhande weetjes.
En sla vooral www.caravanhandboek.nl niet over voor de rest...

Ik heb de link aangepast, Frank.
Terug naar boven
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Di 20 Jun 2006 20:16    Onderwerp: Reageren met citaat

de triorep-link werkt niet, maar die andere is wel ok helaas staat er niet alles op wat ik zoek (specefiek over mijn biod en nog specefieker de as ervan)
aart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 23 Jun 2006 00:02    Onderwerp: Re: paar beginnersvragen Reageren met citaat

baartie schreef:
hallo ik heb sinds kort een extase uit 1978 nu heb ik een paar vragen; hoe demonteer ik de remtrommels ,ik wil nl. de voeringen en lagers controleren en evt. vervangen. één naaf zweet een beetje maar zit er olie in die naaf of vet. weet iemand of er een soort van werkplaatshandboek voor deze as of nog mooier voor de hele caravan is (klinkt eigenlijk een beetje raar voor een caravan maar dit is mijn eerste , hiervoor heb ik alleen aan oude landrovers gesleuteld), dat handboek zou evt. ook wel in digitale vorm mogen zijn (een link op internet?). zijn er bovendien nog remvoeringen (en trommels) te krijgen?of moet ik dan voeringen laten lijmen of klinken?

Degenen die je in ieder geval kunnen antwoorden, Freek en Wendy, melden zich nu niet.
Waarschijnlijk zijn zij op vakantie.
Triorep zal je ook wel kunnen helpen, zoals gezegd.
baartie schreef:
dan het volgende: ons bolletje komt over het algemeen achter onze landrover te hangen de koppeling is vrij hoog waardoor de caravan vrij ver achterover hangt, zijn er mogenlijkheden om de as te verstellen zodat hij wat hoger komt te staan en wat zijn de hoogste banden die onder het bolletje kunnen zodat hij wat hoger komt niet meer zo scheef hangt en niet meer de drempels raakt als we daaroverheen moeten

Waarschijnlijk is het wel mogelijk om een 'vulstuk' te plaatsen tussen as en onderstel.
Dan krijg je ook meer ruimte voor hogere banden.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.