"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

biod
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Vr 07 Jul 2006 21:26    Onderwerp: biod Reageren met citaat

twee vraagjes over "biods" die ik ben tegengekomen ( eerst zag ik ze nooit en nu kom ik ze steeds tegen maar misschien zit het tussen de oren.
vraag 1: een tijdje terug zag ik bij een busjesboer (volgens mij vooral hanomag) een kamper staan met iets wat er uit zag als een biodopbouw maar dan niet gewoon een biod(caravan) achterop een bestelbus maar een die helemaal geïntegreerd was een soort van caravan met 4 wielen en een neus het zag er heel gestroomlijnd uit, maar nu weet ik niet zeker of het wel een biod was of iets wat er op leek want ik kon niet echt dichtbij komen zonder dat ik voor landloper of erger aangezien zou worden. het was volgens mij soort formaat en uiterlijk expert. weet iemand of zoiets bestaat (dat doet het want ik heb het zelf gezien)maar of het een biod is en het hoe en wat, ik zal er binnenkort eens overdag langs gaan om het eens van dichterbij te bekijken.
dan vraag twee: ik heb er helemaal geen verstand van dus verbeter me als ik iets raars zeg, maar op marktplaats stond (volgens de kop) een extase te koop maar als ik naar de foto's kijk ziet het er helemaal niet hetzelfde uit als mijn extase, het lijkt een soort kruising tussen een extase en een bambi maar ook weer niet. hij bestaat ook niet uit twee delen maar meer en is volgens mij toch minder rond. is dit een biod? (misschien zijn de foto's alweer van marktplaats als de eerste dit leest maar misschien kan men wat met de omschrijving.
sorry het zij misschien niet zo'n praktische vragen maar ik ben gewoon benieuwd en vooral nieuwsgierig
aart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
sn@rfie



Geregistreerd op: 25 Mei 2005
Berichten: 35
Woonplaats: Texel-Oudeschild

BerichtGeplaatst: Vr 07 Jul 2006 22:36    Onderwerp: Re: biod Reageren met citaat

hoi,
volgens mij is het een Fahti...ze vroegen 1000 euro he?

groet Frans
_________________
Ingrid & Frans
BIOD Extase 4L 1979
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 07 Jul 2006 22:56    Onderwerp: Re: biod Reageren met citaat

baartie schreef:
twee vraagjes over "biods" die ik ben tegengekomen ( eerst zag ik ze nooit en nu kom ik ze steeds tegen maar misschien zit het tussen de oren.
vraag 1: een tijdje terug zag ik bij een busjesboer (volgens mij vooral hanomag) een kamper staan met iets wat er uit zag als een biodopbouw maar dan niet gewoon een biod(caravan) achterop een bestelbus maar een die helemaal geïntegreerd was een soort van caravan met 4 wielen en een neus het zag er heel gestroomlijnd uit, maar nu weet ik niet zeker of het wel een biod was of iets wat er op leek want ik kon niet echt dichtbij komen zonder dat ik voor landloper of erger aangezien zou worden. het was volgens mij soort formaat en uiterlijk expert. weet iemand of zoiets bestaat (dat doet het want ik heb het zelf gezien)maar of het een biod is en het hoe en wat, ik zal er binnenkort eens overdag langs gaan om het eens van dichterbij te bekijken.
dan vraag twee: ik heb er helemaal geen verstand van dus verbeter me als ik iets raars zeg, maar op marktplaats stond (volgens de kop) een extase te koop maar als ik naar de foto's kijk ziet het er helemaal niet hetzelfde uit als mijn extase, het lijkt een soort kruising tussen een extase en een bambi maar ook weer niet. hij bestaat ook niet uit twee delen maar meer en is volgens mij toch minder rond. is dit een biod? (misschien zijn de foto's alweer van marktplaats als de eerste dit leest maar misschien kan men wat met de omschrijving.
sorry het zij misschien niet zo'n praktische vragen maar ik ben gewoon benieuwd en vooral nieuwsgierig
aart

De camper is waarschijnlijk een Orion. Zoiets?




Dit ding op marktplaats:



is zeker geen BIOD, laat staan een Extase
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120


Laatst aangepast door Lex M op Za 08 Jul 2006 15:26; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Za 08 Jul 2006 15:03    Onderwerp: Reageren met citaat

bedankt voor de reacties, gelukkig ben ik toch niet gek en hij zou het merk ook een beetje te kort doen Wink
ik kan geen plaatje zien met een camper (het plaatje van de caravan doet het wel) maar heeft die orion dan iets te maken met biod of helemaal niet?
aart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 08 Jul 2006 15:25    Onderwerp: Reageren met citaat

baartie schreef:
bedankt voor de reacties, gelukkig ben ik toch niet gek en hij zou het merk ook een beetje te kort doen Wink
ik kan geen plaatje zien met een camper (het plaatje van de caravan doet het wel) maar heeft die orion dan iets te maken met biod of helemaal niet?
aart

Ik heb de link naar het plaatje hersteld.
Nee, de Orion heeft niets met BIOD te maken, wel met Suleica.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za 08 Jul 2006 20:46    Onderwerp: Reageren met citaat

De ontwerper (Maly) van de Fahti(Biod) is ook de ontwerper van de Suleica (Super Leight Caravan) Van de Suleica caravan is in 1967 voor het eerst een camper gemaakt op basis van een volkswagenbus onderstel (deze kon ook varen en bestaat nog steeds) , daarna zijn nog 3 types gemaakt tot 1986. (zie ook oldiecaravan.de bij de merknaam schafer en scheider)


De Biodachtige caravan is dezelfde die ik eens uit A'dam heb gehaald en waarvan we laatst in het forum ook aleens de vraag kregen : wat voor merk is dit (was een rood\witte caravan !) Ik weet het nog steeds niet?
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 08 Jul 2006 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

abel schreef:
De ontwerper (Maly) van de Fahti(Biod) is ook de ontwerper van de Suleica (Super Leight Caravan)

Ik waag dit te betwijfelen.
Ik dacht dat Suleica c.s. van Schäfer was en niet van Maly.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Za 08 Jul 2006 21:52    Onderwerp: Reageren met citaat

suleica gegoogeld en daar staan mooie combinaties van suleica-caravans met zo'n orion ervoor ziet er wel gaaf uit. het zal dus inderdaad wel zo'n orion zijn geweest. ik zal binnenkort een keer langsgaan om het te checken. in ieder geval bedankt voor de reacties weet ik in ieder geval weer een hoop meer. (maar nog niet alles)
aart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo 09 Jul 2006 13:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Maly heeft het ontwerp aan Schäfer verkocht ( is mij verteld!) en de eerste van Maly was de Windspiel (kegelvormige caravan), daarna in 1959 de eerste (Extase)Fahti
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 09 Jul 2006 19:48    Onderwerp: Reageren met citaat

abel schreef:
Maly heeft het ontwerp aan Schäfer verkocht ( is mij verteld!) en de eerste van Maly was de Windspiel (kegelvormige caravan), daarna in 1959 de eerste (Extase)Fahti

Tja, dat weet ik ook allemaal niet Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
cooper



Geregistreerd op: 03 Aug 2006
Berichten: 1
Woonplaats: Nijlen

BerichtGeplaatst: Zo 18 Feb 2007 08:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
De Biodachtige caravan is dezelfde die ik eens uit A'dam heb gehaald en waarvan we laatst in het forum ook aleens de vraag kregen : wat voor merk is dit (was een rood\witte caravan !) Ik weet het nog steeds niet?


Hallo Biodliefhebbers,

Deze rood/witte caravan is van mij en staat nu te koop.
Zijn er mss. geinteresseerden? Of weet iemand waar ik meer succes kan hebben met de verkoop ervan?

Alvast bedankt bij voorbaat.
Groetjes,
Patrick
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sep Raben



Geregistreerd op: 28 Aug 2005
Berichten: 18
Woonplaats: Berkel-Enschot

BerichtGeplaatst: Zo 18 Feb 2007 16:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Vorige week gefotografeerd in Duitsland aan het Fichtelgebergte een Suleica?



en een mooie Lander

nog van afgelopen zomer in het Berner Oberland. Very Happy
_________________
Sep Raben
3kleur Biod 2/3K 350 TL ['94]


Laatst aangepast door Sep Raben op Ma 19 Feb 2007 00:01; in totaal 14 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 18 Feb 2007 20:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Sep, je foto's zijn niet te zien, ik vermoed vanwege het feit dat er () in de naam van je foto's zitten.
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Sep Raben



Geregistreerd op: 28 Aug 2005
Berichten: 18
Woonplaats: Berkel-Enschot

BerichtGeplaatst: Zo 18 Feb 2007 22:41    Onderwerp: fout foto's Reageren met citaat

Bedankt, ik ben de hele middag al aan het zoeken waarom ze het niet doen.
_________________
Sep Raben
3kleur Biod 2/3K 350 TL ['94]
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 18 Feb 2007 23:21    Onderwerp: Re: fout foto's Reageren met citaat

Sep Raben schreef:
Bedankt, ik ben de hele middag al aan het zoeken waarom ze het niet doen.

Ik ben bang dat dat niet de oorzaak is.
In de adressen van foto 1 en foto 2 zijn geen haakjes aanwezig.
Ik denk dat de adressen fout zijn, want ze leiden niet naar iets.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.