"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Dat was het dan.......
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug 2006 19:46    Onderwerp: Dat was het dan....... Reageren met citaat

Dit was onze combinatie waar we zo trots op en zo blij mee waren.



Woensdagmiddag op een plek in midden-frankrijk kwam er plotseling een einde aan. Gelukkig zijn we zelf ongedeerd.
Van de caravan is zoals jullie kunnen zien niets meer over.



Zodra alle verzekeringszaken zijn afgerond gaan we op zoek naar een andere biod. Dit was een 400 TD-de luxe nuance, een mooie lichte caravan met een indeling die we zoeken. Tips zijn uiteraard zeer welkom, het aanbod is op het moment gering.

Caroline
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)


Laatst aangepast door Caroline op Do 10 Jan 2008 23:07; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug 2006 19:56    Onderwerp: Re: Dat was het dan....... Reageren met citaat

Caroline schreef:
Dit was onze combinatie waar we zo trots op en zo blij mee waren.

Oh, wat erg Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
Gelukkig dat jullie ongedeerd zijn.
Wat was de oorzaak?
Hoe is de toestand van de Stabifix4?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug 2006 20:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Zo hé, dat is niet niks.
Succes met het zoeken naar een "nieuwe" Biod!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug 2006 20:18    Onderwerp: Reageren met citaat

De oorzaak was tegenligger die plotseling op onze weghelft terecht kwam. Een Renault 5 met 2 inzittenden. Passagier was ongedeerd, bestuurder had een gebroken arm. Ze heeft onze auto geraakt aan de bestuurderszijde, en vervolgens de caravan vol geraakt in de linkerhoek. De trekhaak is afgebroken, de caravan heeft een halve slag gemaakt, en is de greppel ingereden. De auto is zwaar beschadigd, en staat nog in Frankrijk. Tot onze verbazing hebben we bijna alle bagage kunnen redden. Hoe het met de stabifix was....geen idee. Hij zit er nog aan zoals je op de foto's kunt zien, maar we hebben er verder geen aandacht aan besteed.

.



De caravan komt ook niet meer terug, er is niets te redden
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2006 12:24    Onderwerp: Re: Dat was het dan....... Reageren met citaat

Caroline schreef:
Dit was onze combinatie waar we zo trots op en zo blij mee waren.
Woensdagmiddag op een plek in midden-frankrijk kwam er plotseling een einde aan. Gelukkig zijn we zelf ongedeerd.
Van de caravan is zoals jullie kunnen zien niets meer over.
Caroline


Djeez... Dat zal een hele schrik zijn geweest! Sterkte!
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2006 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline schreef:
Hoe het met de stabifix was....geen idee. Hij zit er nog aan zoals je op de foto's kunt zien, maar we hebben er verder geen aandacht aan besteed.

Neem me niet kwalijk als je dit in jullie omstandigheden onbelangrijk vindt, maar uit "professioneel" oogpunt ben ik nieuwsgierig.
Hoe is de Stabifix van de kogel gekomen?
NB. Als hij nog goed is, is het best een waardevol ding.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2006 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat

De kogel is door de klap uit de stabifix losgebroken. De stabifix zit nog aan de caravan, en die staat op 900 km afstand. Het is niet anders. De caravan wordt daar vernietigd, de stabifix dus ook. Bovendien zouden we de stabifix na zo'n klap en nadat er zoveel krachten op uitgeoefend zijn niet meer durven en willen gebruiken. Veiligheid boven alles.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2006 23:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Caroline,
Wat een schrik en ik kan me voorstellen: wat een emotie.
Maar wat een geluk dat jullie er zelf zo goed van zijn afgekomen!

Ik ben met Lex zeer benieuwd , hoe het met die Stabifix is gegaan en ik begrijp dat dat op dat moment niet jullie prioriteit had.

Lex is het verbeelding dat op de foto te zien is dat de onder-voorzijde van de Stabifix iets naar voren is gekomen?

Het zou heel goed zijn, dat ding te kunnen bekijken.

Caroline, wij gaan binnenkort weer naar Frankrijk en ik stuur je nu een persoonlijk bericht.

groeten,

Johan.
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2006 23:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Johan de Jong schreef:
Lex is het verbeelding dat op de foto te zien is dat de onder-voorzijde van de Stabifix iets naar voren is gekomen?

Ik zou het niet durven zeggen.
Caroline, zijn de fotoos ook beschikbaar in een 'groter' formaat?

Johan de Jong schreef:
Het zou heel goed zijn, dat ding te kunnen bekijken.

Ik denk dat John dat ook wel zou willen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug 2006 13:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste mensen, ik begrijp jullie technische belangstelling voor onze stabifix wel, maar waar het ons nu om gaat is dat wij onze mooie caravan kwijt zijn. Verdere vragen over de stabifix kunnen wij moeilijk beantwoorden, domweg omdat we niet op het ding gelet hebben. We zijn druk geweest met redden wat er te redden viel en met onze eigen emoties. Bovendien valt er na zoiets zoveel te regelen, dat je een keus moet maken tussen belangrijke en onbelangrijke zaken. Voor ons was de status van de stabifix op dat moment onbelangrijk.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug 2006 14:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline schreef:
Beste mensen, ik begrijp jullie technische belangstelling voor onze stabifix wel, maar waar het ons nu om gaat is dat wij onze mooie caravan kwijt zijn. Verdere vragen over de stabifix kunnen wij moeilijk beantwoorden, domweg omdat we niet op het ding gelet hebben. We zijn druk geweest met redden wat er te redden viel en met onze eigen emoties. Bovendien valt er na zoiets zoveel te regelen, dat je een keus moet maken tussen belangrijke en onbelangrijke zaken. Voor ons was de status van de stabifix op dat moment onbelangrijk.

Deze gezien: http://tinyurl.com/fksjp ?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Zo 27 Aug 2006 15:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je tip, ik heb hem al gezien. Eerst even de afhandeling van de oldtimerverzekering afwachten. Ik heb Marcar ook al gemaild om ons te tippen zodra er iets binnenkomt. Eerlijk gezegd koop ik een nieuwe caravan liever bij een erkend bedrijf, dan bij een particulier gezien garantie en status van onderhoud op moment van koop. Ik denk dat het verstandig is even niets overhaast te doen, we hebben hopelijk maanden de tijd om ons te orienteren op een andere caravan. We gaan ons ook niet helemaal blindstaren op alleen Biod, hoewel deze caravans wel onze voorkeur hebben.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 10 Sep 2006 22:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Caroline,
je zult wel gemerkt hebben, dat ik je bericht al lang gezien moet hebben, intussen op anderen gereageerd heb en helemaal niet op jou, terwijl je dit bericht toch niet helemaal voor niets hier hebt neergezet.

Wel, allereerst vind ik het natuurlijk verschrikkelijk! Het lijkt me een gebeurtenis die je nog lang slapeloze momenten en dikke schrik bezorgt. Gaat het inmiddels weer een beetje met jullie?
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 11 Sep 2006 12:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline,
" Dat was het dan "
Dat kan je wel stellen.
Wees blij dat er geen ernstig gewonden zijn gevallen , bij beide partijen.
Ik hoop voor je dat de afhandeling een beetje soepel verloopt.
Succes.


(Reageer een beetje laat, ben terug van vacantie.)
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Ma 11 Sep 2006 19:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Gelukkig gaat het goed met ons. We zijn de schrik te boven en de afwikkeling van de schade verloopt vlot. De auto is sinds woensdag weer terug in Nederland en is gelukkig goed te repareren, de caravan heeft de grootste klap gehad. We hebben de dealers die bij ons bekend zijn een mailtje gestuurd om ons te tippen zodra er een Biod binnenkomt, en hopelijk levert dat het komende jaar wat op. We kijken ook op internet, maar er worden op het moment weinig Biod's aangeboden die voldoen aan onze wensen. Onze gedachten gaan steeds meer uit naar een Albino T of TD tot ongeveer 1995 of 1996, met mogelijkheid voor een vast bed, en een cassettetoilet (is een voorwaarde ivm een handicap van mij). Tips blijven uiteraard welkom!!

Groet, Caroline
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Pagina 1 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.