"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

deurgreepjes/-slotjes bruin voor 350 TL uit 1986

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
h.f. arentsen



Geregistreerd op: 16 Jun 2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Di 26 Sep 2006 11:32    Onderwerp: deurgreepjes/-slotjes bruin voor 350 TL uit 1986 Reageren met citaat

Hallo ,
Ik heb een Biod 350 TL uit 1986. Aan de deurtjes zitten bruine handgreepjes met een drukknopje die de er achter liggende schoot bedienen. Die schoot wordt mede bewogen door een klein veertje dat om een asje zit.
Nu is dat veertje gebroken. Ik heb geprobeerd dat veertje te vervangen, maar dat is niet eenvoudig gebleken. Bij ijzerwarenwinkels hebbben ze een assortidoos, maar daar ziet ie niet in. Aan los verendraad van de gewenste dikte is niet(meer) te komen, en gezien de beperkte ruimte moet het precies de goede maten hebben,dus dat is technisch ook niet eenvoudig.
Dus ik heb het idee van restauratie maar opgegeven.
Nu weet ik wel ander oplossingen, magneetsluiting, klitteband, messing druksluiting. Maar die vind ik allemaal niet mooi/goed genoeg.


Mijn VRAAG HOE KOM IK AAN EEN ORIGINEEL GREEPJE ?????,( het gedeelte met de schoot, dat dus aan de binnenkant zit is al genoeg.)

Dus OPSPORING VERZOCHT

Al vast heel hartelijk bedankt

groeten uit Volendam

Herman Arentsen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 26 Sep 2006 19:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Met een beetje mazzel hebben ze dat nog in Meerkerk, www.caravancentrummeerkerk.nl , daar werden vroeger Avento's gebakken met een nagenoeg gelijke inrichting als de BIOD's van die periode.

Succes!
Peter
Terug naar boven
KeesBroekman



Geregistreerd op: 10 Jul 2006
Berichten: 48
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

BerichtGeplaatst: Di 26 Sep 2006 19:45    Onderwerp: Deurgreepjes Reageren met citaat

Hoi Herman,

Heb jij een afbeelding van die handgreepjes?
Ik heb een Biod Bambino 300T uit 1982 en heb laatst alle bruine deurgreepjes van Marcar opgekocht.
Als dat hetzelfde type is heb ik zeker een veertje voor je.
Laat maar even weten.

Kees Broekman
_________________
BIOD Bambino 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
h.f. arentsen



Geregistreerd op: 16 Jun 2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Di 26 Sep 2006 21:25    Onderwerp: handgreepje met drukknop voor kastjes BIOD 350 1988 Reageren met citaat

Hallo Kees Broekman,
bedankt voor je reactie. De caravan staat nog op een camping en komt over ca 7 dagen thuis.Dan stuur ik je een plaatje.Zoals ik schreef het gedeelte dat binnen de deur zit met de schoot is al voldoende.Overigens zit de schoot onlosmakelijk aan zijn as, pas als je die eruit heb geboord dan komt ook het veertje vrij(de schoot houdt die nl. op zijn plaats).
Uit mijn herinnering de volgende beschrijving van het bewuste gedeelte;
ca 3 x 4 cm, in het huis waar de schoot in zit, zit een gaatje waardoor de stift de schoot kan indrukken.
Overigens bedankt voor je mededeling over dat je alles heb opgekocht bij marcar, want ik was net van plan daar morgen langs te gaan.
Dat scheelt mij een boel kms.
Als digibeet ben ik er nog niet achter hoe ik hier een plaatje kan versturen.
Als je mij je email adres kunt sturen via hfarentsen@yahoo.com, dan
kan ik de foto makkelijk sturen.

al vast bedankt
Herman Arentsen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 26 Sep 2006 22:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Frank Selen heeft ergens omstandig uitgelegd hoe digibeten via hem een foto op dit forum kunnen plaatsen. Even de zoekfunctie van dit forum gebruiken en dan vind je het gauw genoeg...

Trouwens, Motormuis Frank mag als tegenprestatie eigenlijk voor jou hier best nog even in het kort hier uitleggen hoe het werkt... Laughing Laughing Laughing
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 26 Sep 2006 23:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Trouwens, Motormuis Frank mag als tegenprestatie eigenlijk voor jou hier best nog even in het kort hier uitleggen hoe het werkt... Laughing Laughing Laughing

Ik wil het er liever niet niet dubbel op zetten, dus klik hier voor de uitleg!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 27 Sep 2006 22:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Lijkt me kort genoeg! Wink
Terug naar boven
vincent



Geregistreerd op: 23 Apr 2005
Berichten: 25
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2006 12:08    Onderwerp: Reageren met citaat

ik heb ze vorig jaar gewoon bij caravan centrum Meerkerk gekocht. lagen nog ergens achter in het magazijn.
geen probleem.
gr. vincent
_________________
Trotse eigenaars van een mooie bruine band Biod 400 uit 1982.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken MSN Messenger
h.f. arentsen



Geregistreerd op: 16 Jun 2006
Berichten: 17

BerichtGeplaatst: Ma 02 Okt 2006 16:19    Onderwerp: handgreepje met drukknop voor kastjes BIOD 350 1988 Reageren met citaat

Hallo Kees Broekman,
Soms gaan de dingen anders.
Enfin toen er een wegomlegging was, kwam ik toch langs MARCAR. De complete greepjes waren allemaal verkocht( ik wist al aan wie), maar de schoten , er was nog een la vol.
En daar ging het mij om ,want alleen de schoot kan kapot, aan het greepje kan als je de parkerschroeven normaal aandraait niets kapot.
Enfin ik kocht er drie en heb nu zelfs reserve.
Allemaal, en Kees in het bijzonder bedankt voor de hulp en informatie.

Het in originele stand houden van een oldtimer heeft toch wel zijn charmes.
h.g.
Herman
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 02 Okt 2006 18:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Herman, gefeliciteerd en succes met de klus!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.