"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kleiner tafelblad.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 27 Jun 2007 21:26    Onderwerp: Kleiner tafelblad. Reageren met citaat

Of het tafelblad nou in een Biod staat of een ander merk caravan maakt volgens mij wat constructie betreft niets uit. Ik wil achter bij de dinette een kleiner tafelblad. Dus.....
Mijn vraag: Hoe worden die tafelbladen gemaakt??
Huidig tafelblad wil ik heel houden.
Dat het motief niet helemaal het zelfde zal worden zal me worst wezen.
Dat de rand mooi afgewerkt is, daar kom ik met de freesmachine wel mee in de buurt.
Ik heb geen idee wat voor spul ze ervoor gebruiken.
Je kan ook niet zien of er een speciale aparte toplaag op zit.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Vr 29 Jun 2007 18:25    Onderwerp: klein tafelblad Reageren met citaat

Beste Joop,
Een aantal jaargangen van de KCK terug stond een in mijn ogen bruikbare tip, namelijk een klein blad is kant en klaar te koop bij de bouwmarkt (van die aan een kant ovale bladen die je als plank in een kast kan maken)
Stripje aan de rechte kant en pootje er onder en klaar is Joop (in dit geval) Very Happy
Ook is het mogelijk een blad MDF /of spaanplaat te nemen en hierop een plaat duropal te lijmen (is te krijgen bij een bedrijf in interieurbetimmering) ook hebben deze hele mooie kant en klaar panelen 122x 244 cm het mooiste is natuurlijk een stukje restmateriaal van een project wat je meestal voor weinig mee kan nemen .
Succes !! Laughing
Arie Engels
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep 2007 08:08    Onderwerp: Re: Kleiner tafelblad. Reageren met citaat

joop brand schreef:
Ik heb geen idee wat voor spul ze ervoor gebruiken.
Je kan ook niet zien of er een speciale aparte toplaag op zit.

Het is een sandwichconstructie: een houten raamwerk, vulling van (versterkt) golfkarton, afdekking van dunne laminaatachtige platen.



_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep 2007 10:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Tegenwoordig worden ze vaker met een piepschuimvulling gemaakt. Dan komt er ook een lattenvulling op relevante plekken en een lijstafwerking rondom.
Vervolgens aan twee kanten formica oid er op lijmen en klaar is kareltje Wink

Dat lijmen gebeurt onder de pers, maar dat kun je zelf nabootsen door de zaak op de vloer te leggen en het spul dan af te dekken met een stijve plaat en die kun je dan weer volzetten met zakken zand.

Je kunt ook een pers nabootsen met behulp van een krik en een balk tusen het plafond, maar dan moet je de krachten op die stijve plaat beter verdelen.

De uithardingstijd hangt van de gebruikte lijm af, evenals de temperatuurgrenzen.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep 2007 10:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooie fotoos Lex, zonde.
Maar het tafelblad is al klaar. Het is een heel stuk kleiner geworden, gemaakt van MDF ( met uitsparingen voor het gewicht) en daarop een plaatje met motief gelijmd. Mooi randje er langs, doordat het zo klein is geworden staat het misschien een beetje l..., maar ik ben er kontent mee.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep 2007 14:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijn 'reparatie':



Ja, ik weet het: het is niet afgewerkt Wink
Maar wel degelijk.
En slechts restmateriaal gebruikt Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Interieur (wandbekleding, vloer, meubels en stoffering) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.