Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pieter Gast
|
Geplaatst: Do 23 Aug 2007 18:19 Onderwerp: Laadvermogen omkeuren |
|
|
In de caravannerswereld wordt nogal makkelijk omgesprongen met het idee, dat je een teruggekeurde caravan met veel gemak kunt laten omkeuren naar een hoger laadvermogen.
Dat is helaas niet zo...
Marcar zou dan jaarlijks een bedrag moeten storten om bepaalde papieren geldig te laten blijven, zodat elke willekeurige klant met het gewicht van xijn caravan zou kunnen spelen.
Dat is natuurlijk een gekke gang van zaken en het zal ook niet echt goedkoop zijn bij weinig vraag...
Maar, toen ik voor de gein mijn caravan eens ging wegen en het gemeten aantal kilootjes eens ging vergelijken met wat volgens mijn kentekenbewijs was toegestaan, was ik snel uitgelachen, want daar zat ik 150 kilo overheen.
Uiteraard was dat simpel op te lossen met behulp van het enorme laadvermogen van de trekker, maar het betekent wel, dat ik me op elke kampeerstek de blaren loop te sjouwen.
Ik heb advies ingewonnen bij het keuringsstation bij ons in de buurt en vanaf morgen ga ik met de RDW in gesprek om dit probleem op te lossen.
Omdat ik heb begrepen, dat er behoorlijk wat teruggekeurde BIOD's rondrijden, zal ik jullie over dit gedoe op de hoogte houden. |
|
Terug naar boven |
|
|
Bob
Geregistreerd op: 03 Nov 2003 Berichten: 530 Woonplaats: Apeldoorn
|
Geplaatst: Vr 24 Aug 2007 09:55 Onderwerp: |
|
|
Dat is hartstikke lief van je _________________ Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel. |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Vr 24 Aug 2007 18:09 Onderwerp: |
|
|
Vandaag gebeld met die speciale afdeling van de RDW, maar er was geen mens, die mij een antwoord kon geven. Maar maandag kan ik weer terugbellen, want dan is er iemand binnen, die is gespecialiseerd in aanhangers en me dan minstens tips kan geven.
Kortom: het wordt al moeilijker...
Ik zie er al van komen, dat ik het via Triorep moet oplossen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007 12:34 Onderwerp: |
|
|
Okee, de man, die ik vanmorgen heb gesproken, wist inderdaad wat meer te vertellen. Dat leidt er toch wel toe, dat hij in de "echte" archieven moet duiken om uit te vinden, hoe het met de goedkeuringen van dit type in elkaar zit.
Zodra hij daar iets heeft opgeduikeld, neemt hij contact op.
Tot nu heb ik drie keer gebeld en ik ben overtuigd van de goede wil. Vooral ook, omdat we met elk telefoontje weer een stukje dichterbij komen. Ik heb er wel vertrouwen in.
Ondanks dat vertrouwen kan het natuurlijk voor mij toch negatief uitvallen en dan zal ik doodgewoon opnieuw moeten keuren.
Op het vorige BIOD-weekend was een Extase? met een nieuw onderstel die dat pad ook heeft moeten bewandelen. Weet iemand, of hij hier deelneemt aan dit forum of eventueel, hoe hij elders te bereiken zou kunnen zijn? |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007 14:55 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Op het vorige BIOD-weekend was een Extase? met een nieuw onderstel die dat pad ook heeft moeten bewandelen. Weet iemand, of hij hier deelneemt aan dit forum of eventueel, hoe hij elders te bereiken zou kunnen zijn? |
Dat weet ik niet.
Maar het lag iets anders.
Hij had een nieuw onderstel door een onderstellenfabrikant onder z'n Extase laten maken.
Hij wilde dat RDW hem inschreef als "BIOD Extase", terwijl RDW dat wilde onder de naam van het onderstel. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007 18:01 Onderwerp: |
|
|
Afgezien van de naamgeving heeft hij ook moeten voldoen aan keuringseisen. Dat is waar ik benieuwd naar ben, vooral naar zijn verhaal mbt het remsysteem... dat leek toen ook een lastige hobbel te zijn, maar dat kan ik me verkeerd herinneren |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007 18:28 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Afgezien van de naamgeving heeft hij ook moeten voldoen aan keuringseisen. Dat is waar ik benieuwd naar ben, vooral naar zijn verhaal mbt het remsysteem... dat leek toen ook een lastige hobbel te zijn, maar dat kan ik me verkeerd herinneren |
Bij keuring moet RDW beschikken over originele documenten.
Dit was een geheel nieuw onderstel, dus alles was beschikbaar.
Voor zover ik weet, zijn bij dit soort keuringen die originele documenten noodzakelijk, maar ik neem aan dat RDW die van de 420 wel heeft. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Ma 27 Aug 2007 20:10 Onderwerp: |
|
|
Er was iets met de of het remmen, waar de RDW volgens mij meer over wilde weten, dan hij kon vertellen. Helaas heb ik zijn verhaal niet gevolgd, maar vanmorgen kwam dat ook weer even in een flits naar voren...
In het volgende gesprek zal ik daar eens wat over doorvragen... |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Vr 21 Sep 2007 14:12 Onderwerp: |
|
|
Het blijkt definitief zo te zijn, dat ik met hulp van Marcar een volledige keuring zal moeten laten uitvoeren.
Vandaag heb ik daarvoor (bijzonder ingewikkelde) formulieren ontvangen. |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|