"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod 400 TD De Luxe - Nuance
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mei 2004 21:54    Onderwerp: Biod 400 TD De Luxe - Nuance Reageren met citaat

Wij hebben een Biod 400 TD de luxe - Nuance(1989) op het oog. Wie kan ons meer vertellen over dit model.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mei 2004 22:15    Onderwerp: Re: Biod 400 TD De Luxe - Nuance Reageren met citaat

Caroline schreef:
Wij hebben een Biod 400 TD de luxe - Nuance(1989) op het oog. Wie kan ons meer vertellen over dit model.
Dit is een 2tafel-model met 4 slaapplaatsen. Wit meubilair.
Veel info over de BIODs staat op http://biod.net.
Als dat niet voldoende is, stel dan gerichte vragen. Dan heb je meer kans op zinvolle info.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 14:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex, bedankt voor je snelle reactie.
Ik zou graag willen weten of iemand weet hoeveel van dit type in deze uitvoering gemaakt zijn, en nu nog rondrijden. Volgens de dealer zouden het er niet veel zijn. Zijn er verder nog speciale dingen waar we op letten moeten bij de aanschaf (verborgen gebreken). Hij ziet er nog prima uit en we zijn gevallen voor zijn bijzondere vormgeving. Als tentkampeerder hebben we echter weinig ervaring met caravans. Ik heb de site van Biod.net al uitgeplozen, maar kan weinig vinden over dit type, en al helemaal niets over deze uitvoering. Niet dat dit laatste bepalend zou zijn voor het wel of niet aanschaffen.
Vriendelijke groet, Caroline.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 15:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline schreef:
Ik zou graag willen weten of iemand weet hoeveel van dit type in deze uitvoering gemaakt zijn, en nu nog rondrijden. Volgens de dealer zouden het er niet veel zijn. Zijn er verder nog speciale dingen waar we op letten moeten bij de aanschaf (verborgen gebreken). Hij ziet er nog prima uit en we zijn gevallen voor zijn bijzondere vormgeving. Als tentkampeerder hebben we echter weinig ervaring met caravans.
Het enige wat ik ervan kan zeggen staat in de rubriek 'Waarom BIOD'. De 3kleur is een degelijke serie waarvan ik geen ernstige problemen kan rapporteren. Een grondige visuele inspectie is bijna voldoende. Je zou eens een bankkast in kunnen duiken en voelen of de goot droog is. Van het rijdend gedeelte kan ik weinig zeggen, dat moet door een deskundige gebeuren. Maar als hij van een dealer komt, zou dat ook in orde moeten zijn, zou je zo denken.
Hoeveel er precies gemaakt zijn, is niet bekend. Het totaal aan bruinbanders en 3kleuren zou zo'n 1200 bedragen.
De TD is in het algemeen nogal gewild. Daarom zijn ze meestal wat duurder dan de TL. Desondanks liggen ze goed in de verkoop.
Veel BIOD-eigenaren zijn ex-tentkampeerders. Ik hoor weinig tot niets over spijtoptanten.
Dus aanbevolen een BIOD.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 18:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Lex.
Nog even een vraag; Het viel me op dat de deur van de biod 400 die we gezien hebben aan de onderkant niet goed sluit en naar buiten wijkt.
Is dit een bekend probleem, en is er wat aan te doen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 19:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline schreef:
Hallo Lex.
Nog even een vraag; Het viel me op dat de deur van de biod 400 die we gezien hebben aan de onderkant niet goed sluit en naar buiten wijkt.
Is dit een bekend probleem, en is er wat aan te doen.
Dat komt wel meer voor. De deur vervormt soms in de tijd. Bij mij is dat ook in zekere mate. Er is weinig aan te doen. Je moet zelf beoordelen hoe ernstig het is.
Wat zegt de dealer ervan?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 19:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt voor je reaktie, de dealer laat de monteur ernaar kijken,maar het kan geen kwaad om je van te voren ook zelf te oriënteren
Zaterdag weten we meer.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline schreef:
maar het kan geen kwaad om je van te voren ook zelf te oriënteren
Zo is dat.
Je zult het wel gezien hebben: er staan nog 2 TD's te koop op de webstek. Duurder maar ook jonger natuurlijk. En waarschijnlijk met hoger laadvermogen.
En 2 aantrekkelijk geprijsde TL's (400 van 1987, 350 van 1989). Maar dat is geen optie, begrijp ik?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 21:31    Onderwerp: Reageren met citaat

We zoeken een caravan met mogelijkheid tot een vast bed en een apart zitje, en bovendien met een zo'n licht mogelijk interieur( Toch nog een beetje het tentgevoel?) Daarnaast is ons budget ook niet onbeperkt. We hopen zaterdag een goede keus te maken. Je hoort nog.
Groeten, Caroline.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 06 Mei 2004 22:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben de 420 TD, die nagenoeg dezelfde binnenmaten heeft als de 400 TD. We hebben over de bankkasten twee smalle verende lattenbodems gelegd met goede matrassen bovenop. De overblijvende ruimte bevalt ons prima, we kunnen er uitstekend mee uit de voeten. We leven hoofdzakelijk onder de luifel, dat is een restant van ons tentverleden, denk ik. Kort gezegd zitten we nu wat comfortabeler.........
Terug naar boven
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Za 08 Mei 2004 14:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is zover! We zijn vanaf vandaag de bezitter van een Biod 400 TD de luxe. Het probleem van de wijkende deur wordt opgelost door een extra slot onderop de deur te plaatsen. Dit leek de beste oplossing omdat de kier zo groot was dat je naar buiten kon kijken.
Caroline
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 08 Mei 2004 19:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Hartelijk gefeliciteerd! Ik hoop, (weet het eigenlijk wel zeker) dat je er een berg plezier van zal gaan krijgen.

Wat dat extra slot betreft: Vraag, of ze die sloten gelijksluitend kunnen maken, dwz: Twee eendere sloten plaatsten, zodat je niet voor één deur twee sleutels nodig hebt. Misschien moet je dan wachten op de levering, maar het is de moeite (en de meerprijs) waard!
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 09 Mei 2004 23:08    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline schreef:
Het is zover! We zijn vanaf vandaag de bezitter van een Biod 400 TD de luxe.
Welkom bij de club die geen club is banaan
Hopelijk krijg je er net zoveel plezier in als de meesten van ons met de hunne.
Heb je al gelezen over het weekeinde?
Misschien een leuke gelegenheid om hem te komen showen Wink
Veel plezier ermee.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Anja



Geregistreerd op: 10 Mei 2004
Berichten: 12
Woonplaats: Oosterhout

BerichtGeplaatst: Ma 10 Mei 2004 02:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Caroline, proficiat met je aanschaf! Veel plezier ermee.
_________________
Anja
BIOD Bambi 69
Bezoek ook eens mijn Oldtimer caravan en camper club en klets gezelig mee of wissel ervaringen uit op: http://www.clubs.nl/community/default.asp?clubid=260395
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Wo 12 Mei 2004 20:55    Onderwerp: Reageren met citaat

We komen toch terug op onze keus van een tweede slot na overleg met Jeroen Bolks, de technische vraagbaak bij BIOD (zijn naam gevonden op dit forum). Hij adviseerde andere aanpassingen om het spanningsverschil in de deur van onze BIOD op te heffen. De adviezen waren voor mij nogal technisch, dus ik heb de fa. de Jong uit Zwolle waar de caravan vandaan komt gevraagd contact op te nemen met Jeroen Bolks voor overleg. Zelf bleken ze ook niet niet gelukkig met het tweede slot.
Verder een goed advies gekregen over een oldtimerverzekering voor onze caravan (hoewel oldtimer voor mij een andere klank heeft dan iets van 15 jaar oud). Wordt vervolgd.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.