Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Caroline
Geregistreerd op: 05 Mei 2004 Berichten: 170 Woonplaats: Nijverdal
|
Geplaatst: Do 01 Jul 2004 20:28 Onderwerp: |
|
|
De caravan staat voor de deur. Boeiend hoe de diverse reacties zijn. Men vindt hem schitterend, of afschuwelijk. Het probleem van de wijkende deur is provisorisch opgelost , voor een goede oplossing gaan we t.z.t. naar Biod in Oldenzaal. Benieuwd hoe het caravancamperen ons zal bevallen na alle jaren "de Waard".
Caroline. _________________ Groet, Caroline
2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017
2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht) |
|
Terug naar boven |
|
|
Caroline
Geregistreerd op: 05 Mei 2004 Berichten: 170 Woonplaats: Nijverdal
|
Geplaatst: Di 07 Sep 2004 19:03 Onderwerp: |
|
|
Een goede vakantie gehad. De caravan is heel goed bevallen en we hebben absoluut geen spijt gehad van de ommezwaai van tent naar caravan( nu de tent nog verkopen ). Ik heb nog wel een vraag. Tijdens het rijden viel het ons op dat het neuswiel in de hoogste stand opgedraaid toch nog regelmatig de grond raakt. Nu zit er gelukkig een luchtband om het neuswiel, maar toch horen we hem regelmatig de grond raken. Volgens de dealer ligt het aan de constructie. Wie (her)kent dit verschijnsel, en heeft daar een oplossing voor gevonden? _________________ Groet, Caroline
2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017
2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht) |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Zo 17 Okt 2004 17:29 Onderwerp: |
|
|
Caroline,
Dit verschijnsel herken ik zeker.
Bij mijn vorige caravan, Lander Graziella, had ik dit altijd, had niets met de trekauto te maken, maar met de constructie van het neuswiel.
Heb zelfs geprobeerd de hoogte van het neuswiel aan te passen maar was daar niet content mee.
Om een lang verhaal kort te maken, neuswiel ging richting kofferbak. Of dit wettig mag? Geen idee. Maar ik zag het als de oplossing.
Bij mijn huidige caravan, 350 Bruine Band, vind ik het neuswieltje ook niet bijster hoog zitten na aankoppelen, ben een beetje bang voor de drempels,
nu gaat dat neuswiel precies tussen de trekstang van de remmen en de dissel omhoog en klem het vast als het asje op de onderste horizontale gedeelte van de dissel rust. Vind het prima op deze manier.
Vaak is nog wel wat te rommelen met de lengte van het asje/breedte van het wieltje mocht het er niet tussen door gaan.
gegroet, joop brand _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Zo 17 Okt 2004 18:25 Onderwerp: |
|
|
Caroline schreef: | Tijdens het rijden viel het ons op dat het neuswiel in de hoogste stand opgedraaid toch nog regelmatig de grond raakt. Nu zit er gelukkig een luchtband om het neuswiel, maar toch horen we hem regelmatig de grond raken. Volgens de dealer ligt het aan de constructie. Wie (her)kent dit verschijnsel, en heeft daar een oplossing voor gevonden? |
Ik herken dat.
Er zijn 3 mogelijke oplossingen:
1 de auto zakt te ver door, hulpveren (laten) monteren.
2 luchtband vervangen door een kleiner massief wieltje.
3 tijdens de rit het neuswiel verwijderen. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
C.M. van der Mast
Geregistreerd op: 13 Aug 2004 Berichten: 130 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Zo 17 Okt 2004 21:55 Onderwerp: |
|
|
Beste Caroline,
ook wij hadden last van een te laag hangend neuswiel (400TL Exclusief). Dat is op te lossen door het zover mogelijk omhoog te halen en het asje te laten steunen op het onderste deel van de disselbalk. Een tweede optie is inderdaad... opbergen op een andere plaats, want ik kan me niet voorstellen dat dit tegen een of ander verkeersreglement indruist. Veel aanhangers hebben geen neuswiel, dus...
Wel hebben wij last van de vele verkeersdrempels in wijken waarbij het er overheen rijden de vergelijking met een hellingproef redelijk kunnen doorstaan. Het heeft me al het verlies van een caravanpootschotel gekost. Nu maak ik met mijn Opel Kadett gebruik van een extra pneumatisch veersysteem om de achterkant van de auto qua hoogte aan te kunnen passen aan gewicht in de kofferbak en tegelijkertijd de hoogte van de trekhaak. Overigens verhoogt dit niet de kogeldruk, maar het verbetert wel het rijgedrag van de auto.
Verder groeten en veel plezier met je nieuwe caravan.
Cees en Jola van der Mast _________________ BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944). |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|