"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Ierland
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 02 Jan 2009 15:09    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Citaat:
Je hebt niet overwogen lid van de CaravanClub te worden en via hen te boeken?

Ik weet dat het bestaat, maar gaf me (misschien niet terecht) teveel rompslomp.

Mensen die naar GB gaan, geef ik altijd het advies vroegtijdig lid te worden van de CaravanClub.
Het maandelijkse periodiek kan voorpret verschaffen Smile
Maar als je rechttoerechtaan zo snel mogelijk van Dover naar Fishguard doorkachelt, heeft het niet zoveel zin.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan 2009 13:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Joop, ken je deze stek: http://www.camping-ireland.ie/ ?
Vroeger kon je daar een boekje met alle campings in Ierland bestellen.
Ik weet niet of dat nog mogelijk is. Zoek het maar uit Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jan 2009 14:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Bericht dat binnenkort weer verwijderd wordt.
Ik heb de berichten voor Engeland en de oversteek afgesplitst van deze Ierland-draad.
Daarbij heb ik een bericht verwijderd, het antwoord van Joop op het bericht hiervoor.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Di 13 Jan 2009 16:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Zie een eerdere inbreng van mijn kant:
http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=190&highlight=
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 19 Jul 2009 22:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag uit Dover weer thuis gekomen.
Citaat:
Mooie periode, dan regent het daar net iets harder...

Inderdaad, wat een water hebben we gehad. Sad
En om te reageren op het begin van het draadje, het was dus geen goed idee. Crying or Very sad
Waarom???
Als ik weer bij zinnen ben, wil ik mijn mening wel ventileren.
Paar dagen verder nu, de helft van een bankkast en zijwandisolatie gesloopt uit de caravan dus ben weer helemaal fris.
Uiteraard is het strikt persoonlijk, en iedereen geeft een andere invulling aan zijn vakantie.
De totale reisduur om in Ierland te komen, met al die snelweg kilometers in Engeland is vrij lang. Zondagochtend om 07.15 de deur uit, dinsdagmiddag om 18.00 uur in Rosslare Ierland.
Regen, regen.
Van Rosslare naar Blarney (Cork), o.a. kust bekeken.
Binnendoor, opgezocht via routeplanner van ACSi op de laptop, van Blarney naar Ballylickey aan de Bantry Bay. Pracht route maar: De caravanspiegels al direct van de auto afgehaald en zijn pas weer terug in Engeland tevoorschijn gekomen. Smalle wegen, soms slecht hoewel ik slechter had verwacht.
Het hele Zuid West gedeelte bekeken: Vanaf Mizenhead Signal Station tot met Dingle. Inclusief Valencia Island.
Men praat wel lyrisch over de Ring of Kerry, het binnenland vond ik veel interessanter. Wel zéér smalle wegen, met de losse auto uiteraard. Vanaf dat de kinderen klein waren noemen we het "enge weggetjes".
Stonden trouwens voor de Ring of Kerry en Dingle met de caravan in Glenbeigh.
Even genoeg natuur gezien, om s'avonds wat afleiding te hebben wilden we bij een stad gaan staan, dat viel tegen.
Tussen Ennis en Limerick ook veel bezienswaardigheden, dus daar strategisch een camping opgezocht, helaas,het was een chaletpark geworden. Daardoor verder van je doel af, terecht gekomen in Mountshannon.
40 km. naar Ennis, Limerick en Portumna.
Regen,regen.
Langzaam op de terug weg, gestopt bij Clonmel, om Rock of Cashel te bekijken, het was s'middags droog, maar verder niks te beleven.
Volgende dag, maandag, naar Wexford aan de kust, 18 km. boven Rosslare.
Ik zeg tegen m'n vrouw: "Weet je wat ik ga doen?"
"Ik neem de eerste de beste boot terug naar Engeland".
"Kon je daar niet eerder mee komen!! Smile
Wij naar het boekingskantoor.
"Over 1 uur kunnen jullie mee". "Ja, hallo, de caravan staat in Wexford", zijknat waren we al, maar dat zag ik niet zitten." Vanavond om 9 uur" Zag ik ook niet zitten. Dus de volgende ochtend dinsdag de oversteek in plaats van de komende vrijdag. Wel even afrekenen . 50 euri.
Ierland:
Het is er mooi.
Normale boodschappen bij de plaatselijke supermarkt zijn duur, er zijn weinig campings die dan ook nog behoorlijk aan de prijs zijn, tussen 22 en 30 euri. voor wat ze bieden.
Je ziet weinig toercaravans
Goedkoopste fles wijn 6 euri. Eénmaal LPG tankstation gezien, 44 cent, dat viel mee.
Eigenlijk heb ik medelijden met de Ieren, ze zijn vriendelijk, doen hun best het naar je zin te maken, maar dat klimaat.
Is het droog dan hoor je "Lovely day is n't it ?" Dat zegt genoeg.
Mei en juni zijn minder nat.
Het is dat de Biod vrij smal is, en je daardoor, op elke doorgaande weg kon rijden, zonder van uitwijkplaats naar uitwijkplaats te gaan.
Met de caravan kost eigenlijk een hoop geld.
Je moet wel een caravanfreak zijn om het te doen.
Bed en breakfast, je ziet het overal, soms voor 35 euri per kamer.
Ik ga niet meer naar Ierland, het was de tweede keer na 41 jaar, maar zou het vliegtuig nemen en een auto huren, B&B op de bonnefooi nemen, ik heb het in 2000 in Schotland met de eigen auto gedaan, beviel eigenlijk ook wel.
We hadden dus drie dagen spare in Engeland, camping in Cardiff, midden in de stad, bij Newbury recht naar beneden naar Southampton en via bezichtiging van historisch maritieme gedeelte van Portsmouth verder langs de kust naar Dover.
Klein nadeeltje met het rijden van je eigen auto in dat linkse verkeer, vooral bij die smalle wegen, het is net of de tegenligger recht op de passagier af komt. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul 2009 14:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Waar volgens de "Locals" de meeste toeristen niet komen.
Het hart van de "Ring of Kerry". Op een droge middag

_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.