"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

kleine bizarre openingen bovenin de vensters van Nomade

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 11 Jul 2010 19:53    Onderwerp: kleine bizarre openingen bovenin de vensters van Nomade Reageren met citaat

Beste forumleden
Onze leuke net aangeschafte tweedehands Biod Nomade TDS (zie bij voorstelling nieuwe leden) blijkt bij regenval met opengeklapte vensters behoorlijk wat regen binnen te krijgen. Dit is enkel bij de ingewerkte vensters (niet bij het grote openklapvenster vooraan dat OVER de vensteropening aansluit vanuit een bevestigingsrail BOVEN het venster = ander soort scharnier).
Pal in het midden van de lekkende scharnieren zie ik bij al de waterlekkende vensters een gaatje van ongeveer 2 à 3 mm breed en ongeveer 1 mm hoog. Dit gaatje zie je maar als je het venster opent en er van onder naar boven doorkijkt... Als het drupt zie je het meteen natuurlijk.... Het scharniertje lijkt -indien het raam openstaat- ook nog een aanzuigeffect te hebben (soort aanzuigen alsof er een cappilaire werking is).
Heeft iemand hier ervaring mee? Waarvoor dient dit (zeker echt in de productie gemaakte) gaatje? Mag ik dit dunnetjes dichtkitten? Achterzijde heeft uiteraard meer regen binnengekregen doordat de achterwand schuin is. Zijvensters minder... Het lijkt me niet de bedoeling dat ik de vensters telkens sluit als het regent natuurlijk. Het zou eventueel kunnen dat het gaatje ook eerder bedoeld is om juist die capillaire werking tegen te gaan bij gesloten venster?

Hartelijk dank voor jullie mee-denk-actie...
Vriendelijke groet vanuit Belgie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Vr 16 Jul 2010 09:02    Onderwerp: toevoeging Reageren met citaat

Verdergaand op vorig bericht kan ik bij nader onderzoek stellen dat het de vensterscharnier is die gesplitst is in twee stukken. Middenin is er dus een onderbreking van de inschuifsleuf in het caravandeel (de vensterrand bovenaan) waardoor het venster perfect in het midden komt te hangen (in het bovendeel is er dus een staafje waar links en rechts de vensterscharnier bij aansluit).

Het gaatje wordt groter naarmate men het venster meer openzet. Als het raam op het verluchtingsslotje staat (dus nietvolledig dicht) dan lekt het gelukkig niet. Vanaf het moment dat het venster geopend wordt (dus vanaf een 10 cm ongeveer bij het eerste klikje) begint het te lekken.
Ik heb een mail gezonden naar de Biod.nl met de vraag of zij hiervoor eventueel een oplossing hebben gevonden. Ik houd jullie op de hoogte indien ik meer nieuws vind hierover...

Het blijft overigens nog altijd een hele leuke caravan...!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.