"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Biod 350 plaatsen van Combi hor/gordijnen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jck.de.jonge



Geregistreerd op: 08 Mrt 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Drachten

BerichtGeplaatst: Vr 02 Apr 2010 11:13    Onderwerp: Biod 350 plaatsen van Combi hor/gordijnen Reageren met citaat

In mijn Biod 350 TL wil ik graag combihor/verduisteringsrolgordijnen plaatsen. (zij-ramen en achterraam).
Wie heeft er ervaring en kan me adviseren over deze klus?
Welk merk, hoe monteren e.d


Alvast bedankt voor de reactie.
Jan Christiaan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 02 Apr 2010 22:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Wie heeft er ervaring en kan me adviseren over deze klus?
Welk merk, hoe monteren e.d

Met monteren vanuit het niets heb ik geen ervaring.
Wat ik weet wil ik wel spuien, zonder volledig te kunnen zijn.
Om te monteren heb je "vlees" nodig om ze vast te schroeven.
Vaak zitten er direct langs de ramen latten gemonteerd, daarover heen valt dan het casco van het raam. In die latten moet de combihor vastgeschroefd worden. De uitgerolde hoogte van de hor is vaak iets meer dan de hoogte van het raam, geen probleem. Vaak kan de breedte iets ingekort worden, vraag hier naar, anders heb je een probleem.
Merk zal weinig uitmaken denk ik.
Toevallig zat ik op deze site te snuffelen, als voorbeeld, ze zijn overal te koop. De Wit Schijndel, Obelink Winterswijk enz. Vaak zijn er aardige prijsverschillen, even het internet op. (googelen)
http://www.kampeermarkt.com/remis-remiflair-combi-hor-gordijn.html
Of deze in de breedte eventueel in te korten zijn , geen idee.
Het is wel belangrijk wat de opgegeven maten zijn, zal wel totale breedte en hoogte zijn.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Thijs van der Harst



Geregistreerd op: 08 Mrt 2009
Berichten: 93
Woonplaats: Breda

BerichtGeplaatst: Vr 02 Apr 2010 22:58    Onderwerp: Reageren met citaat

hallo 'jck'

Ik heb er uit mijn Bambi één verwijderd. Zat eigenlijk heel eenvoudig op het houten raamwerk geschroefd wat rond het polyester gat gelijmd zit.
Op ons 'klusweekend' op 7,8 en 9 mei aanstaande ga ik er weer een monteren, nu aan de voorzijde. Dat raam is 20cm breder dus de oude is niet meer bruikbaar. Ik ga ervan uit dat er ook een soort werkbeschrijving bij de nieuwe zit.
Maar als je zin hebt ben je natuurlijk welkom dan.
_________________
Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
jck.de.jonge



Geregistreerd op: 08 Mrt 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Drachten

BerichtGeplaatst: Vr 06 Aug 2010 20:03    Onderwerp: Combihor/verduisteringsrolgodijnen zijn geplaatst. Reageren met citaat

ik heb de combihor/verduisteringsrolgordijnen in mijn Biod 350 TL inmiddels geplaatst. (zij-ramen en achterraam).
De Remis Remiflair Combi Hor/Gordijn bij De Kampeermarkt in Eindhoven besteld, waren scherp met de prijs.
2 x 130x80 voor de zijramen en 1x 150x80 voot het achterraam.
Totaalkosten €228,15
Het is even wat uitzoeken o.a. ophangbeugeltjes inkorten maar het is gelukt en we zijn helemaal tevreden!

En nog bedankt voor de twee reacties!

Met vriendelijke groet,

Jan Christiaan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jck.de.jonge



Geregistreerd op: 08 Mrt 2010
Berichten: 14
Woonplaats: Drachten

BerichtGeplaatst: Vr 06 Aug 2010 22:04    Onderwerp: Re: Combihor/verduisteringsrolgodijnen zijn geplaatst. Reageren met citaat

jck.de.jonge schreef:
ik heb de combihor/verduisteringsrolgordijnen in mijn Biod 350 TL inmiddels geplaatst. (zij-ramen en achterraam).
De Remis Remiflair Combi Hor/Gordijn bij De Kampeermarkt in Eindhoven besteld, waren scherp met de prijs (met dank aan Joop die me op het spoor bracht)
2 x 130x80 voor de zijramen en 1x 150x80 voor het achterraam.
Totaalkosten €228,15
Het is even wat uitzoeken o.a. ophangbeugeltjes inkorten maar het is gelukt en we zijn helemaal tevreden!

En nog bedankt voor de twee reacties!

Met vriendelijke groet,

Jan Christiaan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.