"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fahti geschiedenis

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Klaas B



Geregistreerd op: 14 Aug 2010
Berichten: 36
Woonplaats: Hoogkarspel

BerichtGeplaatst: Di 21 Dec 2010 13:05    Onderwerp: Fahti geschiedenis Reageren met citaat

Kurt Conle

Kan iemand meer vertellen over het belang van Investeerder,Luchtvaartpionier en Projectontwikkelaar Kurt Cole (overleden1966) in Fahti Lindau'? Kwam zijn naam tegen op een (Noorse?)
caravansite.
Klaas B
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 21 Dec 2010 19:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Klaas, kun je aangeven waar je zelf al gezocht hebt? Dan hoeven wij niet hetzelfde wiel te breien.. Wink
Terug naar boven
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Di 21 Dec 2010 20:00    Onderwerp: Re: Fahti geschiedenis Reageren met citaat

Klaas B schreef:
Kurt Conle

Kan iemand meer vertellen over het belang van Investeerder,Luchtvaartpionier en Projectontwikkelaar Kurt Cole (overleden1966) in Fahti Lindau'? Kwam zijn naam tegen op een (Noorse?)
caravansite.
Klaas B

Klaas, ik ben dat noorse artikel ook tegengekomen en heb het toen met Google vertaald. Ik kan er niet meer van maken dat Kurt Cole toen overleden is. Het zou kunnen zijn dat deze een meerderheidsbelang had in de fa. Schneider, zoals hij wel in meerdere ondernemingen deelnam.

De vertaling van de bewuste alinea:
Het volgende jaar, 1966, overleden aan het hoofd van productie bedrijf, Kurt Conle. Erfgenamen dan splitsing van de onderneming tussen hen, en wie verantwoordelijk was voor de caravan was Alois Tschierisch. Hij slaagde erin om de productie te handhaven tot 1969, maar werd gedwongen op te geven.

Gert Schaaf, de de duitse Fahti-geschiedsschrijver schrijft er het volgende over:
Der Besitzer der Firma Georg Schneider verstarb im Jahre 1966. Ik zal het eens aan hem vragen binnenkort.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 22 Dec 2010 01:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Mán, wat heb jij een kennis over het merk! Ongelooflijk! toppie
Terug naar boven
Klaas B



Geregistreerd op: 14 Aug 2010
Berichten: 36
Woonplaats: Hoogkarspel

BerichtGeplaatst: Wo 22 Dec 2010 16:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Peter Hoi Jaques.
Kwam de Noorse caravan site bij toeval tegen. Caravan is campingvogn.
Daar stootte ik op de naam van Kurt Conle. Vervolgens ,op een soort Duitse wie is wie, het levensverhaal van een Curt Conle gevonden met de overeenkomsten dat het sterfjaar hetzelfde is en zijn belangen in houtverwerkende bedrijven in zuid duitsland worden beschreven. Daarbij is waarschijnlijk maar niet bewezen. Hij was behalve project ontwikkelaar en financier ook luchtvaartpionier met de overtuiging dat de Duitsers op verre vacanties zouden gaan. Hierdoor is een contact met Franz Maly, een andere "ziener"oftewel Polyesterapostel niet eens zo'n gekke Hypothese, tenminste als een Duitse KG de evenknie is van de Nederlandse Commanditaire Vennootschap. De vraag is dus eigenlijk; wie kan mijn vermoedens onderbouwen of zakelijk weerleggen.
Klaas.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 22 Dec 2010 17:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Hij heeft in ieder geval iets te maken met Mülheim.
En ik heb dit gevonden: http://de.wikipedia.org/wiki/Kurt_Conle
Er is ook nog een stadsbeschrijving waar zijn naam in voorkomt, maar die heb ik in dat verhaal niet kunnen vinden.
Ik heb alleen op zijn naam gezocht plus wohnmobil.
Hij komt toch vaker voor dan ik dacht, maar doordat die zoekmachines voortdurend menen dat je niet kan schrijven, krijg je ook alle irrelevante zooi en andere namen te verwerken...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Aangaande BIODs Historie Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.