"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Al plannen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 12 Dec 2010 20:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Belgische toller schreef:

Hopelijk gaat uw reis dus door en geeft u nadien verslag hiervan... ! Ik houd me aanbevolen...

Dat doe ik meestal.
Dit nog niet gezien? http://biod.info/phpBB2/viewtopic.php?t=1253
En er staat meer in dit forum (Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d.: http://biod.info/phpBB2/viewforum.php?f=24 ).
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Ma 13 Dec 2010 22:34    Onderwerp: Reageren met citaat

@Lex

Dank voor de link.
Mooie verslag (ik heb nog wel enkele uren te lezen eer ik rond ben)! Ik heb ooit wel al fragmenten gelezen maar weet niet meer waar. Het was wel zeker dit verhaal. Ik betwijfel overigens of ik toen deze site al kende...

Verder doen zo: of het nu ver of dichtbij is... leuke verhaallijn en aangename vertelstijl... Veraf is voor mij wel net iets leuker natuurlijk...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Ma 13 Dec 2010 22:45    Onderwerp: Reageren met citaat

@Peter of anderen

(Iemand) al naar de Lofoten geweest en ter plekke rondgereden met de caravan? Of is het eerder raadzaam de caravan ergens neer te zetten en met de auto tochtjes te maken? Op foto's lijkt het me toch allemaal behoorlijk bochtig? Ik kwam vorig jaar in de buurt maar wou naar het Noorden doorrijden (grensrivier Zweden Finland gevolgd en uitgekomen in Skibotn / zo naar omhoog dan...).
Lofoten staat echter wel nog op het verlanglijstje...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 13 Dec 2010 23:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
(Iemand) al naar de Lofoten geweest en ter plekke rondgereden met de caravan?

Ja, vijf jaar geleden. Geen probleem met de caravan.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 14 Dec 2010 01:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Belgische toller schreef:
@Peter of anderen

(Iemand) al naar de Lofoten geweest en ter plekke rondgereden met de caravan? Of is het eerder raadzaam de caravan ergens neer te zetten en met de auto tochtjes te maken? Op foto's lijkt het me toch allemaal behoorlijk bochtig? Ik kwam vorig jaar in de buurt maar wou naar het Noorden doorrijden (grensrivier Zweden Finland gevolgd en uitgekomen in Skibotn / zo naar omhoog dan...).
Lofoten staat echter wel nog op het verlanglijstje...


Ook bij mij staan die eilanden nog op de verlanglijst.
Bochtig is overigens niet zo erg, maar als je in zulke gevallen aan jezelf twijfelt, zijn er steengoede cursussen om die twijfel definitief weg te nemen.

Kijk bijvoorbeeld eens op caravantrekker.nl
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 14 Dec 2010 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Belgische toller schreef:
...al naar de Lofoten geweest...

Mijn hemel daar lijkt het wel erg mooi!!


_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Wo 15 Dec 2010 16:26    Onderwerp: Reageren met citaat

@Frank

Dank voor uw reactie en tips. Echt bang zou ik onszelf nu niet noemen... Eerder wel 'gepast voorzichtig'. We zijn wel erg goed in 'overleven' op lastige wegen: in Roemenie / Bulgarije (verscheidene malen maar wel zonder caravan) was de weg af en toe weggespoeld of de brug verdwenen,... Spoorvormingen van meer dan 30 cm waar je je chassis dreigt af te schrapen,...
Alles went blijkbaar wel als je maar voldoende voorzichtig bent? Ook in de Camargue reden we wel vaker rond met onze kleine caravan (omdat het zo leuk is je huisje bij te hebben...). Sommige wegjes rijden we dus nog wel (met caravan) terwijl andere mensen er al niet meer met de auto komen... Vogels kijken heeft zo zijn prijs ...

Ik weet echter nog niet goed wat ik moet verwachten van de lengte van onze Biod Nomade. We zijn afgelopen jaren wel vaker half 'off road' aan het rijden geweest (met caravan) waarbij ik ook in Noorwegen Zweden (minder in Finland) wel vastgesteld heb dat secundaire wegen voor de (altijd grote) Kabe's en andere grotere caravans (zijn meestal wel groter dan Biod Nomade volgens mij) soms echt niet goed berijdbaar waren (vooral diepe korte knikken vooraleer je weer een heuveltje oprijdt waardoor de achterkant van je caravan raakt). De Predom was echter altijd lekker kort in mijn beleving maar uiteraard ook minder plaats binnenin en ook minder luxespulletjes. Indien nodig lieten we hem ook gewoon achter maar dat zou ik dus met de Biod wel iets minder snel doen (blinkt wat meer)…
De effectieve waarde van onze oude caravan (Predom vast dak) is ook totaal niet te vergelijken met de prijs van een Biod Nomade. Beide zijn tweedehands aangeschaft maar de eerste vrij makkelijk gevonden, de andere wat moeilijker.... Beide caravans komen evenwel uit Nederland.

We zijn wel 'voorzienige' vrouwen: we hebben altijd een losse 'tire fort' mee (google dat even als je mijn uitleg niet begrijpt : ik zou het als een 'hand-lier' beschrijven) waardoor je met weinig kracht (echt iets voor vrouwen dus Wink ) de caravan of auto omhoog kan trekken indien nodig (aan een boom vastgemaakt of aan de auto die je wat hoger zet)...

Ik merk het verschil in lengte van de Biod Nomade vs Predom nu al bij het binnenrijden op onze oprit: kort stukje steil bergaf en dan relatief horizontaal met het risico te raken met de achterrand van het chassis van de Biod.

Samengevat:
Vooral goed luisterend naar jullie probeer ik me een beeld te vormen van de hinder die er zou kunnen zijn ivm de lengte (vooral op de Lofoten dus die er toch wel hoog én laag uit zien). Het gaat hierbij niet om trekkracht dus (geen probleem: 110pk) of over scherpe bochten.
Een voorzichtige chauffeur raakt verder en met minder brokken? Zo durf ik helemaal naar de Lofoten...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Wo 15 Dec 2010 16:27    Onderwerp: Reageren met citaat

sorry het was @ Peter dus...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 15 Dec 2010 23:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Laughing Laughing Laughing
De Noorse weggetjes zijn vooral een plezier voor de stuurmens die van het mooie bochtenwerk houdt. Mooi in- en uitsturen, mooie lijnen volgen en dergelijke.
Maar ook: op smalle wegen achteruit durven als je een vrachtwagen tegenkomt en net die passeerstrook voorbij bent.
En gewoon bij een stalletje die lekkere aardbeien kopen, terwijl je tijdens het uitzoeken voor het overige verkeer de weg blokkeert...
Het lekkerste fruit staat nou eenmaal op de smalste stukken... Wink
Terug naar boven
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Za 18 Dec 2010 15:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Lofoten lijken me echt haalbaar (dank zij jullie uitleg). Ik zag overigens al surfend op een mogelijke camping dat daar ook grote bussen / campers rijden dus dan is het zeker haalbaar voor onze Biod Nomade.

Camping: http://eng.lofoten-bobilcamping.no/public.aspx?pageid=41285. Mét foto's.

Ook mooie visuele voorstelling van wat er te verwachten valt:
http://www.andrewolff.nl/FotoSerie/Noorwegen_2005/
Kies overzichtskaart -> daar kan je telkens op de rode sterretjes klikken om de plaatselijke beelden te bewonderen. In de fotoreeks zelf kan je soms doorklikken via de foto zelf (=nog meer foto’s eronder…).

Het lonkt... We beslissen echter altijd erg laat waar we heen gaan (meestal gestuurd door weer- en familiale berichten)...
Wie weet komen we dus ergens een Biod tegen... !
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Za 01 Jan 2011 22:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ook wij waren in 2010 in Bretagne. Op 16 mei arriveerden wij op ACSI Camping Le Chatelet in St. Cast-le-Guildo, zo'n 50 km ten westen van St.Malo.
Wat een prachtige camping !
In de nabije omgeving de plaatsen Dinan, Dinard en St. Malo. Je kijkt je ogen uit.
Reeds lekker aangebruind na een week verkast naar de zuidzijde van Bretagne. Camping Le Moustoir in Carnac, de menhir hoofdstad.
Duizenden megalieten (menhirs) in keurige rijen opgesteld. Onbegrijpelijk.
Vannes is prachtig.
Na een week verkast naar Ile de Ré. Camping La Grainetière in La Flotte.
Beetje Buurse. Het eiland zelf is niet spectaculair, maar dan ga je naar St. Martin. In een enorme Vauban vesting ligt het daar in veelkleurig wit mooi te zijn, een prachtige haven als middelpunt.
En daar dan 's avonds op een terras eten. La Dolce Vita !

Na in de Dordogne te zijn weggeregend als een speer naar Spanje!
Onze bloedeigen camping Mas Nou in Castello dÉmpuries. Lekker bakken op het strand.

Oh sorry, het heet hier "al plannen?" .
Ja hoor: Andalusië. Cordoba, Sevilla en de omgeving van Huelva waar Lex de N435 heeft aanbevolen.
Hoe ik er naar toe ga weet ik nog niet precies. Mogelijk bij Valencia rechts af.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Pagina 4 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.