"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Tip fotocamera

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 27 Aug 2010 09:55    Onderwerp: Tip fotocamera Reageren met citaat

Bij bol.com is de Kodak Easyshare Z950 erg goedkoop: 99 eurtjes. klik
Volgens dpreview.com veel waarde voor het geld: klik
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 22 Sep 2010 19:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Uitverkocht.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Do 23 Sep 2010 09:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij hebben, als extra camera voor o.a. lichtgewicht kamperen, de Nikon Coolpix L21 aangeschaft. Prima toestelletje voor heel weinig geld!
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 23 Sep 2010 10:44    Onderwerp: Reageren met citaat

pm3 schreef:
Wij hebben, als extra camera voor o.a. lichtgewicht kamperen, de Nikon Coolpix L21 aangeschaft. Prima toestelletje voor heel weinig geld!

De Z950 is uit een andere categorie.
Ik heb een Lumix LX3, een fantastische camera, maar beperkt zoem.
Op zoek naar een telezoomlens stuitte ik op de Z950: zoem van 35 350 mm, prima oordeel en slechts 99 eurtjes. Een koopje voor wat hij biedt Smile Maar niet meer bij Bol.
Wel nog hier (op=op) voor 119. Nog steeds een koopje jazeker toppie applaus
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 11 Feb 2011 10:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Het heeft wel niks met het onderwerp te maken, maar misschien is er iemand die het al doet.
Van m'n vader 20 jaar geleden een analoge Ricoh spiegelreflex ( uit 1965) overgenomen met een paar goede objectieven erbij. (42mm schroefdraad)
Tot nu toe heb ik dat toestel nog nooit gebruikt.
Het kitlensje van m'n digitale Canon wil ik vervangen, als je gaat kijken op het eos forum, voor een algemeen objectief met iets meer mogelijkheden, dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Het is mogelijk om met een adapter die "oude" lenzen op de digitale Canon te zetten, waarbij het zelfs mogelijk is dat de camera een signaaltje geeft als de focus goed is ingesteld.
Die adapter vanmorgen besteld, ik ben benieuwd.
Je gaat wel terug naar echt fotograferen.
Oude "analoge" lenzen kan je bij wijs van spreken bij de kringloop vandaan halen.
Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Vr 11 Feb 2011 17:19; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 11 Feb 2011 11:04    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Het heeft wel niks met het onderwerp te maken, maar misschien is er iemand die het al doet.
Van m'n vader 20 jaar geleden een analoge Ricoh spiegelreflex ( uit 1965) overgenomen met een paar goede objectieven erbij. (42mm schroefdraad)
Tot nu toe heb ik dat toestel nog nooit gebruikt.
Het kitlensje van m'n digitale Canon wil ik vervangen, als je gaat kijken op het eos forum, voor een algemeen objectief met iets meer mogelijkheden, dan zie je door de bomen het bos niet meer.
Het is mogelijk om met een adapter die "oude" lenzen op de digitale Canon te zetten, waarbij het zelfs mogelijk is dat de camera een signaaltje geeft als de focus goed is ingesteld.
Die adapter vanmorgen besteld, ik ben benieuwd.
Je gaat wel terug naar echt fotograveren.
Oude "analoge" lenzen kan je bij wijs van spreken bij de kringloop vandaan halen.
Smile

Heb ik ooit overwogen. Ik heb een Pentax ME met K-bajonet en bijbehorende lenzen. Passen op een digi-spiegelreflex van Pentax.
Maar de (analoge) lenzen zijn niet optimaal voor digi. De analoge zijn geoptimaliseerd voor het 35mm filmformaat, niet voor de kleinere digi-sensor.

Maar ik heb de spiegelreflex verlaten. Veel te onhandig voor een aardig fotograferende amateur als ik. Voor mij zijn de apparaten zoals de Lumix FZ38 ideaal: leuke groothoek (27mm) en 18x zoem ineen. Geen gezeur met verwisselen van lenzen.
Enthousiast ben ik over de Lumix LX3 (nu LX5). 24mm met opening 2.0 groothoek, fantastisch. Dat is mijn standaardcamera, met de Kodak voor tele, indien gewenst.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 11 Feb 2011 15:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is het manco van de spiegelreflex, het formaat, daarom gaat al jaren de Lumix DMC-LS2 mee als we niet met de auto op stap zijn. Je steekt dat ding in je broek/borstzak.
Maar van die knappe danseres, die ik sávonds in volle beweging wil schieten, blijft helaas weinig over, dan loop je tegen de beperkingen aan.
En een nieuwe compact trekt me op het ogenblik niet, en van dansen houd ik toch niet.
Je moet dat objectieven gedoe ook meer zien als spielerei. Moeders wil dat ik een hobbie zoek. Crying or Very sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 13 Feb 2011 18:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor geďnteresseerden. Smile
Gisteren die adapter ontvangen.
De Soligor (Meyer Oost Duitsland) telelens, via statief, doet het verrassend goed.
Ook het kitlensje van Ricoh, vast brandpuntafstand 55 mm, is uitstekend.
Het macrolensje valt tegen, afstand kan niet minder dan ongeveer 70 cm.
Het is wel een gedoe om steeds met de hand scherp te stellen, diafragma kan je al een beetje schatten aan de lichtinval in de lens.
Camera geeft wel een signaal als de focus goed is.
Het is leuk om vooral met de telelens een beetje te spelen, daar zal het wel bij blijven denk ik.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.