"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Het vervangen van de Albino-achterlichten

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2008 00:45    Onderwerp: Het vervangen van de Albino-achterlichten Reageren met citaat

Vanavond heb ik de zwartige standaard-achterlichten van onze caravan vervangen en ben verbaasd over de veel hogere lichtopbrengst!

Ik kwam wel iets vreemds tegen: Aan de achteruitrijdlamp zaten twee draden, een dikke witte en een dunnere grijze. De lamp was een duplo-uitvoering. Aan de nieuwe achterlichten zat daar slechts een enkele aansluiting en ook een gewone 21 watts lamp.

Om die reden moest ik dus uit zien te vogelen, welke draad voor het licht zou gaan zorgen in de nieuwe situatie en dat bleek dus de dunne grijze te zijn.

Heeft iemand enig idee, waarom dat origineel in duplo is uitgevoerd en waarom het solo gewoon ook werkt?
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2008 11:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Kon je niet de keuze maken bij de oude situatie of het achteruitrijlicht links of rechts gemonteerd kon worden, idem dito met mistlicht.
Ik opper maar wat. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2008 12:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Nee, die keuze hoefde ik niet te maken, want links en rechts zijn gelijk aan elkaar. Ik heb dus twee mistachterlichten en twee achteruitrijdlichten. Wel lekker luuks, nu ik dat zo nog eens bekijk.. Wink
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 30 Jun 2011 08:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Pieter,
Ik neem aan dat de komplete units zijn vervangen?
Mijn vraag, waar heb je ze vandaan?
Is al beantwoord in ander draadje.
Marsman Mijdrecht.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 08 Aug 2011 23:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik kwam wel iets vreemds tegen: Aan de achteruitrijdlamp zaten twee draden, een dikke witte en een dunnere grijze. De lamp was een duplo-uitvoering. Aan de nieuwe achterlichten zat daar slechts een enkele aansluiting en ook een gewone 21 watts lamp.


Nog steeds nieuwsgierig Pieter?
Ik begrijp er helemaal niks van.
Vanmiddag de achterlichten verwisseld.
Het rechterachteruitrijlicht had bij mij ook twee draden met een duplo lamp, de aansluiting voor het nieuwe licht gaat via de grijze draad, waar de witte draad z'n voeding vandaan krijgt weet ik nog niet, en waarom die gemonteerd is helemaal niet.
Aan de linker kant zat de witte draad samen met één draad van het remlicht boven het achterraam.
De witte draden bungelen nu los.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.