"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wielen en banden

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Di 21 Aug 2012 23:12    Onderwerp: Wielen en banden Reageren met citaat

De driekleur die ik bezit rijdt op 13 inch velgen.
Met bijbehorende banden.
Nog niet zolang geleden had ik in Frankrijk een lekke band met een scheur van meerdere centimeters en een andere band kopen was eigenlijk ondoenlijk.

Nou wil het geval dat ik door omstandigheden de caravan wil verhogen.
Voor een deel moet dit uit de wielen komen, dus velg plus band.

Heeft iemand enig idee wat in het algemeen in het buitenland, ik stel het heel breed, een gangbare maat is voor een band?
En dan een band met genoeg draagvermogen voor een caravan.
We houden onszelf allemaal voor de gek, ik ook, maar die band moet 700 kilo kunnen dragen.

Caravan 1300 kilo, 75 kilo op de trekhaak.
Dat betekent caravan 1500 kilo en 100 kilo op de trekhaak effectief.

De velgen mogen niet veel breder zijn dan de huidige.
De velgen mogen een grotere diameter hebben, maar banden met een hogere wang zijn fijn omdat ze een stukje vering geven.

Maar goed, geef mij een bandenmaat die in bijvoorbeeld Frankrijk goed verkrijgbaar is, zodat ik mijn velgmaat daar op aan kan passen.

Het chassis van de caravan gaat zes of zeuven centimeter omhoog ten opzichte van de as om aan de hoogte van de trekker te kunnen voldoen.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 22 Aug 2012 13:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik hier zo naar de wielbak kijk, denk ik, dat je niet verder komt dan een 14 inch velg met een iets lagere band. Dertien inch is er een beetje uit aan het gaan.
Maar waarom neem je niet drie eendere wielen en banden, dan hoef je in het buitenland niet ingewikkeld te doen, lijkt me?
Ik heb hier wel de vervangende maat in veertien inch, maar dan houd je dus dezelfde wielomtrek. momenteel heb ik er 175R13C om liggen. Dat is een chinese band van Euromaster en die bevalt me best.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.