"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Waardeloze bevestiging!!!

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 28 Aug 2013 21:04    Onderwerp: Waardeloze bevestiging!!! Reageren met citaat

Nou daar gaan we, één electrische fiets boven de dissel en een op de Omnibike Plus achterop.
Nou moet ik een heel klein rondje maken om die caravan weer voor de deur te zetten, wat blijkt, is die fietsenhouder, de langste, bij het rek finaal afgebroken, was bevestigd tussen rek en zadelpen. Gelukkig geen schade ik had ook nog een paar riempjes gebruikt.
Het afgebroken gedeelte vervangen door die van de korte fietsenhouder.
Dus daar gaan we weer, na drie drempels, voorzichtig genomen, op een parkeerplaats maar eens kijken.
Niet te geloven, zelfde verhaal, afgebroken.
Beide fietsen voorop gezet, en terug naar huis. Balen als een stekker natuurlijk. Je kon wel merken dat er aardig wat gewicht op de dissel stond.
De fietsen omgeruild voor de " boodschappenfietsen", beiden voorop.
Controleren van de disseldruk had ik even geen zin in, omdat in de disselbak alleen maar een zo goed als lege gasfles stond zal dat niet boven de honderd kilo gekomen zijn.
Heerlijk gefietst in Drente.
Thuis maar eens googelen op kapotte fietsenhouders van Omnibike.
Wat blijkt, allemaal oud nieuws is al jaren bekend daarom wordt ook geadviseerd om een extra riempje te gebruiken, nou dat had ik ook al gedaan.
Hoe kan dat nou???
In de instructie die ik hier voor m'n neus heb liggen staat duidelijk getekend dat die fietsenhouders op de horizontale buis gemonteerd moeten worden. Zit de klem bij de zadelpen goed vast en is er maar een kleine beweging naar links of rechts van de fiets dan wordt de klem bij het rek getordeerd en breekt af.
Niet te geloven dat het mogelijk is.
Ik zit nu te denken aan een degelijker fietsenhouder. Very Happy
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 29 Aug 2013 01:44    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik rijd al erg lang met een dergelijk fietsenrek en zet de fietsen altijd kruislings stijf met spanbanden en met riemen door de velgen, in plaats van die enge rubberdingen. Er kan op deze manier nauwelijks sprake zijn van wringende delen.

Die afstandhouders heb ik dus nooit gebruikt als bevestigingsmateriaal en dat is dus maar goed ook, als ik jouw verhaal zo lees!
Terug naar boven
Markparket



Geregistreerd op: 22 Dec 2007
Berichten: 144
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Do 29 Aug 2013 03:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Zet ze allebeide voorop!

Volgens mij is hier al eens een draadje over fietsendragers geweest, kan het even niet vinden....
Maar mij valt op de laatste tijd dat alle caravans die op de kop in de vangrail liggen met de auto zielig omhoog (of ook aan schroot) een anti-slinger-koppeling hebben en de fietsen achterop (en natuurlijk dat het kaartenhuizen zijn....)

Geeft het teveel kogeldruk, dan maar in de caravan. Dat heb ik vroeger ook met een [size=7]adria[/size] gedaan Wink
_________________
Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Nom-Ad



Geregistreerd op: 13 Jun 2011
Berichten: 56
Woonplaats: Twente

BerichtGeplaatst: Do 29 Aug 2013 08:54    Onderwerp: Reageren met citaat

In onze rampenvakantie van 2011 brak ook bij ons dit ellende-ding af. De korte afstandhouder was te kort om te gebruiken, we hebben 1 fiets voor en 1 fiets achter. Dus twee fietsrekken. Beide voorop is geen optie.
Gelukkig hadden we om fietsdagtochten iets verder weg van de caravan te kunnen maken ook in de auto de Thule fietsdrager (Thule 916) meegenomen die je normaal op de trekhaak zet. Deze afstandhouders passen met wat kunst- en vliegwerk ook op de buizen.
Anders hadden we een elektrische fiets in Frankrijk achter moeten laten. Hij paste met geen mogelijkheid door de deur.
Voortaan nemen we altijd een extra afstandhouder mee, en hebben de oude afstandhouders vervangen door nieuwe. Het kunststof in die dingen bevat weekmakers die door UV en weersomstandigheden gewoon broos worden.
_________________
Biod Nomade 450 TD (2004) getrokken door Skoda Octavia Combi 2.0 TDI Elegance (2006)
Ad & Judith
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 29 Aug 2013 13:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik moest op de Omnibike de electrische fiets op de achterste rails zetten vanwege het grote stuur ( waarschijnlijk afgekeken van een oud model Harley Davidson) daarom is alleen de lange fietsenhouder( afstandshouder) te gebruiken.
Zou ik de twee "gewone" fietsen mee nemen, dan wordt de fiets achterop ook alleen met spanbanden vast gezet. Die riempjes rond de velgen geven inderdaad nog veel te veel beweging aan de fiets. Ik had het op dat moment helemaal gehad met die Omnibike, vandaar de twee fietsen maar voorop gezet.
De verbouwde fietsendrager voorop heeft de beproeving overigens met glans doorstaan.
Dank U wel. proost
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 30 Aug 2013 01:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Kon je dat stuur niet dwars draaien, Joop?
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 30 Aug 2013 10:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Kon je dat stuur niet dwars draaien, Joop?

Nee, helaas niet, moderne techniek. Ik zou niet weten hoe.
Even een afzwaaier.
Misschien bekend maar vooral bij electrische fietsen ben je in de aap gelogeerd met een lekke band, en vooral bij verwisselen van een binnenband. Zelf waarschijnlijk niet te doen bij het wiel waar de electromotor zit.
Dit jaar is er een prijs uitgereikt aan een paar Duitsers die de "open" fietsband hebben ontwikkeld. Verwisselen zonder de boel te demonteren.
www.Gaadi.nl
Het lijkt me voor een gewone fiets al ideaal. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Vr 30 Aug 2013 13:05    Onderwerp: Band Reageren met citaat

ja joop
dat hebben ze goed door gedacht
ideaal zo, en waarscheinlijk ook geschikt voor
electr fietsen Idea
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt 2013 20:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Het heeft niets met de titel van dit draadje te maken, verre van dat.

Citaat:
Het kunststof in die dingen bevat weekmakers die door UV en weersomstandigheden gewoon broos worden.


Iemand een idee hoe lang de stabilisatoren met de kunststof handgrepen ( Alko Stabifix ) al worden toegepast?
Ik weet wel, het ene kunststof is het andere niet, maar ik ben er wel nieuwsgierig naar.
Soms moet ik er ook aardig wat kracht op zetten.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt 2013 23:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Geen idee hoelang dat al toegepast wordt.
Ook geen enkel verband met dit draadje misschien.

Het dak waaronder mijn bedrijfje zich afspeelt is (ook) van kunststof. PVC.
Platen van 5x1 meter, aan elkaar geplakt met PVC stroken.
Constant lekkage.
De weekmakers in de PVC gaan stuk onder invloed van het ultraviolette deel van het (zon) licht.
De platen groeien en krimpen mee met warm en koud en de stroken moeten meedoen. Dat gaat goed zolang de weekmakers er nog zijn.
Daarna gaan de stroken scheuren omdat ze stug worden.

Bij de laatste inspectie waren er 107 gaatjes op plm. 300 m2 dak.

Misschien is dat ook het geval bij de kunststof delen van jouw fietsendrager?

Peet.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Za 12 Okt 2013 01:19    Onderwerp: Reageren met citaat

De oude truc is toch de beide wielen te fixeren door de remhandels met een gedubbeld grijs tentelastiek aan het handvat te klemmen. De fiets rijdt dan geen cm meer in de goot. Die rubberbandjes zijn dan ruim voldoende.
Doe ik en met mij velen al jaren. Laat onverlet: a. een fiets voor en een achter en b. de fiets achter ook extra borgen met bv een spanband.
groeten, Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.