"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hij wordt steeds mooier!
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Paul A



Geregistreerd op: 22 Aug 2005
Berichten: 43
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Do 01 Dec 2016 13:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat natuurlijk niet lekker overkomt is dat ik niet direct op Johans reactie heb gereageerd. Ik heb domweg een tijd niet naar het forum gekeken.
En als er frustraties zijn....
Ik kan alleen vanuit mijn Biod kennis reageren. Het gaat uiteindelijk om een Biod, die zeer bruikbaar is. Geen ontploffingsgevaar, want het gas is afgeperst, geen elektrocutie want het stroomcircuit is betrouwbaar. De caravan ligt lekker achter de auto, hij is droog en stinkt niet naar schimmel.

N.B. Mocht Johan zich belazert voelen dan is er wel een kans, dat hij het forum verder negeert. Ik heb nog geen reactie op het pb'tje.
Dit zou dus heel jammer zijn.
_________________
Paul A
BIOD 400TL 2005-2006
BIOD 420TD 2007-2008
BIOD 400TL (1990) 2014-2015
BIOD ..................
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
JohanZaalberg



Geregistreerd op: 05 Okt 2016
Berichten: 6
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

BerichtGeplaatst: Do 01 Dec 2016 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Paul,

Ik had je een pb-tje gestuurd, hij staat nog in mijn postvak uit en is blijkbaar niet verzonden.

Ik heb inmiddels wat kunnen reconstrueren over de geschiedenis van de caravan.

Wat ik nu nog wil weten:
- Heb jij de deurdorpel nog vervangen? (Ik heb begrepen dat deze door vocht aangetast was)
- Peter ( de scheepstimmerman) wist me te vertellen dat de caravan een beurt hadden gehad, maar veel verder kwam hij niet. Kun jij hier wat meer over vertellen?
- Ik heb geconstateerd dat er sprake was van lekkage aan de achterkant ( vooral in de was ruimte) mijn analyse was dat kwam van een sierlijst achter waar wat ruimte op leek te zitten.
Heb jij hier ook last van gehad? En herken jij mijn Conclusie?
- van Lex begreep ik dat het rechterwiel uit het lood staat. Heb jij dit gemerkt met rijden?


Verder: de caravan was liefde op het eerste gezicht, met name jou werk aan de binnenkant was voor ons doorslaggevend. Chapeau!
Wij hopen het komend jaar van ons pensioen te gaan genieten en regelmatig et de caravan te gaan roeren.

Ik hoop dat je me met jouw antwoordden verder kunt helpen

Groet

Johan Zaalberg
_________________
BIOD 400TL 1990 getrokken door BMW 2 Gran Tourer 218i
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
JohanZaalberg



Geregistreerd op: 05 Okt 2016
Berichten: 6
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

BerichtGeplaatst: Do 01 Dec 2016 20:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste allemaal,

Ik ben absoluut niet gefrustreerd.

Ik had al langer mijn oog laten vallen op BIOD en kon nu een op het oog mooie caravan kopen.
Ook zoals mensen lopen caravans in de loop van hun leven "krassen" op
Voor mij geen enkel probleem; bijna alles is wel op te lossen en ik ben niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken.

Kortom een gewaarschuwd mens telt voor 2 wij hebben geen enkele spijt van onze aankoop en zien erg uit naar het komend kampeerseizoen.

Ik hoop zeker dat als ik nog tegen zaken aanloop waar ik advies bij nodig heb bij dit forum terecht kan

Johan
_________________
BIOD 400TL 1990 getrokken door BMW 2 Gran Tourer 218i
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Paul A



Geregistreerd op: 22 Aug 2005
Berichten: 43
Woonplaats: Emmen

BerichtGeplaatst: Do 01 Dec 2016 21:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Johan,

Er is volgens mij geen Biod, die zoveel stof heeft doen opwaaien als jouw Biod.
Toen ik 'm kocht heb ik de caravan zo goed mogelijk geinspecteerd. Ik ben dus ook op mijn rug door het gras er onderdoor gekropen. De onderkant is ok.
De dorpel was afgeplakt met ducttape en dat heb ik eraf gehaald om te zien waarom daar tape zat. Nou, dat was duidelijk. De bovenrand lag open.
Omdat polyester niet rot zat ik daar niet zo mee. Komt tijd komt raad.
Ik heb er een nieuwe afwerklat op gemaakt voor de netheid. Er zijn links en rechts kleine openingen voor de ventilatie opengelaten. De rommel die erin zat is verwijderd.
De servicebeurt is uitgevoerd door de garage waar ik al meer dan 30 jaar klant ben. Zij doen ook campers en caravans. Alles is gesmeerd en gecontroleerd. Ook is een nieuwe koppelingskabel aangebracht.
De remmen zijn los geweest en gereinigd. Handrem opnieuw gesteld.
Lekkage aan de achterzijde is mij niet bekend. Ik vond de kastjes wat muf en ze daarom uitgeruimd en geschilderd, waarna alles weer lekker rook.
Het wiel, dat uit het lood staat heb ik thuis voor de deur voor het eerst gezien. Bij mijn inspectie bij de aankoop stond het gras te hoog om dit te constateren. Via het forum, lees Lex, heb ik hier duidelijkheid over gekregen. Op zich is er niets aan de hand. De wagen rijdt gewoon goed. De band zal op de lange termijn wat ongelijk kunnen afslijten. Mijn garage dacht met nieuwe lagers een en ander te kunnen herstellen. De lagers zijn echter nog niet versleten, dus dit hoeft niet direct hersteld te worden.
Nadat we alles klaar hadden was er bij ons privé een onduidelijke situatie ontstaan of we überhaubt nog met de caravan van de oprit zouden komen. Met name onze oude en versleten hond speelde ons parten.
Daarom hebben we besloten de caravan weer te verkopen. Met pijn in het hart, want er was al een band ontstaan.
Wat de handelsprijs kan ik het volgende zeggen.
De vraagprijs was 2500 euro. Zie de draad "Wat een mooiprater" van Lex in dit forum. Ik heb 'm voor 2000 euro meegenomen. Mijn verkoopprijs aan Peter was 2600 euro. De meerprijs was lauter een optelsom van de gemaakte kosten en geen cent meer. Geen spaken van winst of wat dan ook dus. Omdat de handelswaarde van de gemiddelde Biod zeer stabiel is en zelfs hier en daar stijgt (ik volg bijna dagelijks marktplaats) vond ik dat een redelijke vraagprijs.
Ik weet natuurlijk niet wat jij betaald hebt, maar dat doet er ook niet toe. Het is voor de duidelijkheid dat ik dit vermeld.

Ik laat het hier even bij Johan. Als je meer wilt weten...je weet waar je moet zijn.

Paul
_________________
Paul A
BIOD 400TL 2005-2006
BIOD 420TD 2007-2008
BIOD 400TL (1990) 2014-2015
BIOD ..................
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 02 Dec 2016 02:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi!
Dan kunnen we vanaf hier weer allemaal lachen, veronderstel ik? Laughing Embarassed Laughing
Terug naar boven
PeterB



Geregistreerd op: 02 Apr 2011
Berichten: 412
Woonplaats: Ottoland

BerichtGeplaatst: Di 06 Dec 2016 01:16    Onderwerp: Reageren met citaat

"Hoezo frustratie?".

Nou, dat snap ik wel.
Johan denkt een fraaie, opgeknapte, BIOD gekocht te hebben en ziet vervolgens het bericht van Lex langskomen.

"OMG, ik heb het wrak van de weg gekocht" is dan helemaal geen gekke reactie.
Vervolgens benadert hij Paul en die antwoordt dat hij een PB gestuurd heeft die achteraf niet verstuurd blijkt te zijn en dientengevolge ook nooit ontvangen is.

Terwijl Johan denkt dat hij gen**id is leeft Paul in de veronderstelling dat hij zijn uiterste best gedaan heeft.
En dan komt mijn vorige bijdrage er nog overheen.
Genoeg redenen voor frustraties denk ik dan.

Maar Paul heeft allerlei verbeteringen doorgevoerd en Johan's vragen zijn beantwoord neem ik aan (?).

Als dat zomin heeft Pieter gelijk.
"Case closed"?

Mocht er nog enigerlei frustratie van een der beide kanten zijn: laat het weten.
Desnoods in een PB aan mij.
Dan gaan we er aan werken.

Blijde nacht!

Peet.
_________________
3-kleur 400 PB (1991/2010) achter Land Rover Range Rover Vogue (2006)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.