"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Weer terug op het forum

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Maarten



Geregistreerd op: 14 Sep 2007
Berichten: 10
Woonplaats: Roden

BerichtGeplaatst: Za 25 Jul 2020 22:51    Onderwerp: Weer terug op het forum Reageren met citaat

In 2011 onze Biod 350 TL verkocht, met van alles rondgereden en vandaag weer een 350 TL gekocht, maar dan in de Exclusief uitvoering. De vorige eigenaar heeft er een zonnepaneel op laten aanbrengen en een regelpaneel van een Kip (dat staat erop) maar er zit geen accu in. Dus dat wordt het eerste klusje. Leuk om hier weer terug te zijn. Maarten
_________________
Biod 350TL excl. 1989 +Fiat Doblo 2010
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul 2020 00:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Hartelijk welkom terug!
Het is hier wel een beetje stilgevallen, want men vindt feesboek een stuk moderner, maar ik ben blij, dat dit er ook nog is, als is het alleen maar als naslagwerk...
Terug naar boven
Maarten



Geregistreerd op: 14 Sep 2007
Berichten: 10
Woonplaats: Roden

BerichtGeplaatst: Zo 26 Jul 2020 21:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Tsja, ik ben niet zo'n FB fan, maar ik heb wel een account, zal daar ook eens kijken. En eens, zo'n forum is een mooi naslagwerk. net als de website.
Ik vroeg me vanmiddag af, hoeveel BIODs rijden er nog rond in NL? Ik weet niet hoeveel er gemaakt zijn, dat maakt het ook lastig om een getal te beredeneren. Ze gaan wel lang mee...
_________________
Biod 350TL excl. 1989 +Fiat Doblo 2010
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 27 Jul 2020 00:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb afscheid genomen van dat boek. In een enkel geval mis ik het wel eens en dan moet je denken aan eens per twee jaar.
Wat die accu betreft kun je beter geen al te lage capaciteit nemen. Die van ons is met 90 AH te klein voor twee panelen, zodra hij het begeeft, komt er een met meer capaciteit.

Onze regelaar is nogal veilig ingesteld, dus lijkt de accu snel te leeg en dan wordt hij afgeschakeld. In koude tijden kan ik nu precies een avond tv kijken en telefoons opladen. Uiteraard komt daar dan nog alle overige elektra bij, want alles loopt via die accu en de koelkast op gas.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 28 Jul 2020 20:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Inderdaad Maarten,
Welkom terug.
Klinkt een beetje raar van mij, ex Biod bezitter, ik lijk wel weg maar kijk toch nog regelmatig. helaas te weinig nieuwe berichten.
Met vriendelijke groet.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 01 Aug 2020 22:11    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Klinkt een beetje raar van mij, ex Biod bezitter, ik lijk wel weg maar kijk toch nog regelmatig. helaas te weinig nieuwe berichten.

Ha Joop. Alles goed met je?
Ja , dit forum is meer een naslagwerk geworden. Op facebook is wel veel activiteit. De tijd schrijdt voort en de media veranderen mee. En het is niet alleen maar slecht, als je er bewust gebruik van maakt.
Ben je nog met iets interessants bezig?
Groet, Lex
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 02 Aug 2020 23:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo lex,
Hier gaat het prima, wonen nu in een appartement, ben de vrijheid van de tuin met eigen parkeerplek dus kwijt. Schoondochter is gestopt met trouwrijden, de Renault uit 1931 is daardoor verkocht Sad
Interessante dingen?
Ik ben opperhoofd van de Technische Commissie, jawel, nu zijn we bezig met verduurzamen en een algehele check van het gebouw .
Vakanties de laatste jaren.
Klinkt helaas een beetje uitsloverig, maar 4 keer met een gehuurde camper door Canada getrokken. Twee jaar geleden, in september, Indian Summer,van White Horse naar Vancouver, pokke end, maar veel gezien.
Laatste twee zomers met de auto een kastelen rondrit in Polen gedaan, beviel me best.
Nu doen we hotelletjes voor drie/ vier dagen. De planning was rondrit zuid Engeland, maar dat ging niet door.
Lex het ga je goed.
Groeten
Joop
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 03 Aug 2020 21:28    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed bezig, Joop.
Fijn doen waar je zin in hebt en wat je nog kunt. Dat doe ik ook Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo 30 Aug 2020 11:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Welkom terug Maarten en Joop ( nooit weggeweest )
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.