Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Pieter Gast
|
Geplaatst: Wo 12 Apr 2006 22:34 Onderwerp: |
|
|
NOOIT de caravan loskoppelen van de auto en het opkrikken altijd begeleiden met het uitdraaien van de poten. |
|
Terug naar boven |
|
|
abel
Geregistreerd op: 28 Apr 2004 Berichten: 933 Woonplaats: Noordwolde
|
Geplaatst: Do 13 Apr 2006 19:05 Onderwerp: |
|
|
WAAROM niet !! Peter!
Ik zet er nooit speciaal de auto voor. _________________ Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage) |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Vr 14 Apr 2006 16:31 Onderwerp: |
|
|
Niet afhaken, omdat de met dat afhaken meteen een heel stabiel punt wegneemt.
Afgehaakt heb je alleen nog het andere wiel als stabiel punt en dat is op sommige kriks best link. |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Vr 14 Apr 2006 22:58 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Niet afhaken, omdat de met dat afhaken meteen een heel stabiel punt wegneemt.
Afgehaakt heb je alleen nog het andere wiel als stabiel punt en dat is op sommige kriks best link. |
Er is wel wat voor te zeggen, maar ik doe het dus ook zonder auto. om de eenvoudige reden dat ik die auto nodig heb, en niet laat staan omdat ik toevallig met de caravan bezig ben.
Waar je wel voor uit moet kijken, tenminste dat ondervond ik, als je de"garagekrik' aan de voorkant van de as onder de caravan zet, die caravan de neiging heeft achterover te dompen, dus altijd aan de achterkant van de as. En goed ondersteunen dat spreekt vanzelf. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Za 15 Apr 2006 11:45 Onderwerp: |
|
|
Gisteren de Expert naar de loods gebracht waar het tweede paasdag allemaal moet gebeuren Ik heb haar nogmaals moeten reinigen met speciaal spul om siliconen te verwijderen. Bij een teststukje bleek dat de verf op sommige plekken niet goed hechtte: ooit wax met siliconen gebruikt... Dit spul trok weer te veel in het nu erg poreus oppervlak, dus daarna goed gewassen met St. Marc en nogmaals flink afgespoeld met water. Kunnen jullie het nog volgen? Ik niet, want ik heb nu elke vierkante centimeter van het polyester vaak genoeg gezien
joop brand schreef: | Waar je wel voor uit moet kijken, tenminste dat ondervond ik, als je de"garagekrik' aan de voorkant van de as onder de caravan zet, die caravan de neiging heeft achterover te dompen, dus altijd aan de achterkant van de as. |
Me lijkt toch dat een caravan aan de voorkant zwaarder is. Ik zal in ieder geval bij het opkrikken alle uitdraaipoten gebruiken. Vreemd...eigenlijk moet dit even snel te doen zijn aan de kant van een drukke autosnelweg...
Toch maar een krik mee op vakantie nemen? _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
abel
Geregistreerd op: 28 Apr 2004 Berichten: 933 Woonplaats: Noordwolde
|
Geplaatst: Za 15 Apr 2006 23:06 Onderwerp: |
|
|
Een autoschaarkrikje(aotosloperij) nemen en erop een stukje meteaal laten lassen wat dezelfde ronding als je as heeft! _________________ Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage) |
|
Terug naar boven |
|
|
Egbert
Geregistreerd op: 30 Aug 2005 Berichten: 72
|
Geplaatst: Ma 17 Apr 2006 16:13 Onderwerp: |
|
|
Frank
Het is tweede paasdag tegen het eind van de middag, ik ben benieuwd hoe je schilder klus gelukt is. |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Ma 17 Apr 2006 19:41 Onderwerp: |
|
|
Egbert schreef: | Frank
Het is tweede paasdag tegen het eind van de middag, ik ben benieuwd hoe je schilder klus gelukt is. |
Dat is aardig van jou Egbert. Vanmorgen ging de wekker om half 8. En rond zes uur was ik thuis. Nu nog even terug om alles een beetje op te ruimen. Zal proberen straks nog wat foto's te plaatsen! _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Ma 17 Apr 2006 21:59 Onderwerp: |
|
|
*De double coat verf is een hele tijd verwerkbaar. Echter na ongeveer twee uur wordt de verwerkbaarheid toch anders. Na het opbrengen wordt de verf eerder hard. Zodoende kun je minder goed bijwerken als het nodig is. Indien je alléén werkt zou ik dus altijd met bussen van een halve liter werken.
*Hier en daar kwam ik toch nog kleine en grote plekken tegen waar waarschijnlijk niet alle siliconen verwijderd was. Na heel vaak opnieuw rollen werden die plaatsten toch nog egaal.
*Met de kwast langs de rubbers verven viel mee. Alleen de bovenszijde van de horizontale sierstrip -die zit strak tegen de romp- was lastig.
*Ik had de hele vloer van de loods nat gemaakt, maar toch zijn er nog massa's pluisjes die hun weg vinden naar de natte double coat.
*En nu de stickers e.d. te voorschijn halen _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Laatst aangepast door Frank Selen op Wo 03 Jan 2007 23:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Di 18 Apr 2006 01:33 Onderwerp: |
|
|
Netjes Frank.
En die pluisjes, die poets je toch weg. _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Di 18 Apr 2006 19:31 Onderwerp: |
|
|
joop brand schreef: | Netjes Frank.
En die pluisjes, die poets je toch weg. |
Dank je.
Hier nog wat meer foto's en informatie. _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Laatst aangepast door Frank Selen op Wo 03 Jan 2007 23:54; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Egbert
Geregistreerd op: 30 Aug 2005 Berichten: 72
|
Geplaatst: Di 18 Apr 2006 21:33 Onderwerp: |
|
|
Ziet er netje uit Frank, ondanks dat je de rubbers niet verwijderd hebt.
valt niet tegen. |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Di 18 Apr 2006 21:39 Onderwerp: |
|
|
Dank je Egbert, morgen ga ik haar halen en in het volle licht bekijken. Zal weg over een week gaan cleaneren en in de was zetten (geen siliconen... )
(Overigens ruim twee liter Double Coat gebruikt. Heb nog anderhalve liter over, waarvan één liter te koop... ) _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
wendy
Geregistreerd op: 10 Nov 2004 Berichten: 77 Woonplaats: Uden
|
Geplaatst: Wo 19 Apr 2006 16:16 Onderwerp: |
|
|
ziet er op de foto netjes uit Frank!
ben benieuwd hoe het straks met die van ons gaat. _________________ extase 2L bezitster |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Wo 19 Apr 2006 16:46 Onderwerp: |
|
|
wendy schreef: | ...ben benieuwd hoe het straks met die van ons gaat. |
Wendy, wanneer is het zover?
Jullie hebben al ervaring, maar lezen jullie ook mijn "tips" op mijn website? Misschien kunnen jullie er nog wat voordeel mee doen. _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|