"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Scheur in polyester deur

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
johancocki



Geregistreerd op: 18 Apr 2006
Berichten: 4
Woonplaats: Enschede

BerichtGeplaatst: Di 18 Apr 2006 21:05    Onderwerp: Scheur in polyester deur Reageren met citaat

In de deur van de door ons pas aangeschafte BIOD 350 (model 1988) zit op de kopse kant (vlakbij het scharnier) een scheur. Hierdoor is water in de deur gekomen dat het houten frame heeft doen uitzetten en zodoende de scheur weer vergroot. Wie heeft ervaring met het repareren van zo'n deur?
Is het mogelijk de binnenzijde weer langzaam te laten drogen door b.v. een aantal gaten aan de binnenzijde te maken? Krimpt het houten frame daarna weer?
Een geheel nieuwe deur is niet gemakkelijk te krijgen en bovendien behoorlijk duur.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Di 18 Apr 2006 21:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Johancocki, welkom hier op het forum!
Ik neem aan dat het hout wel wat zal krimpen, maar of het zijn oorspronkelijke afmetingen zal terug krijgen betwijfel ik. Met Autoreparatiemateriaal kun je de scheur waarschijnlijk wel herstellen, bv autoplamuur met of zonder polyester matjes. Is het mogelijk de deur een tijdje in huis te leggen om te drogen, eventueel voorzien van wat extra gaten? Ik heb de deur van onze Expert onderin ook pas voorzien van een ontwateringsgat, er zat namelijk twee liter water in Cool Weet je al hoe je na de reparatie gaat lakken?
Is het mogelijk een foto te plaatsen van de scheur?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
johancocki



Geregistreerd op: 18 Apr 2006
Berichten: 4
Woonplaats: Enschede

BerichtGeplaatst: Za 22 Apr 2006 22:57    Onderwerp: Scheur in polyester deur Reageren met citaat

Inmiddels heeft de reperatuer waar ik de BIOD naar toe had gebracht laten weten in ieder geval geen nieuwe deur te kunnen leveren omdat de mal niet meer beschikbaar is. Het wordt dus repareren. Heb me voorgenomen dit zelf maar te doen.
Hierbij wil ik de deur eerst provisorisch waterdicht maken en een paar gaten aan de binnenijde maken om hem een beetje te laten drogen. Later wil ik (als de zaak enigszins gedroogd is) de scheur definitief dichten. Kan ik dat het beste doen met twwe componenten polyester of is een soort plamuur voldoende??
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 23 Apr 2006 10:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb geen idee hoe die scheur er uitziet, maar je moet "vlees" hebben om te repareren.
Scheur uitslijpen, eventueel helemaal open maken zodat je vanuit de binnenkant opnieuw kan opbouwen. En daar zijn alle mogelijke "hout opvul constructies" bij mogelijk.
Voor repareren gebruikt men polyester, om glad af te werken plamuur.

Plakken zodat het blijft zitten doet alleen een behanger. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.