"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

GAT... en wat doe je er aan?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 12 Mei 2006 23:46    Onderwerp: GAT... en wat doe je er aan? Reageren met citaat

Tja, ik zit met een gat in mijn maag. Nee, niet letterlijk, hoewel de medische wereld best wel een oplossing zou weten, maar met die hoge ziektekosten van tegenwoordig...

Nee, het betreft een door de vorige eigenaar van onze 400TL Luxe aangebrachte antenne-mast in de 'klere'-kast. Die mast wil ik wel weghalen, maar ja... regen en tocht door dat gat is niet leuk.

De vraag is dus of er een redelijk goedkope, practische en dus afdoende oplossing is om dit gat te dichten. Jawel... met polyester matjes enzovoort, dus plakken, schuren, lakken... Maar ik wil het in ieder geval voorlopig even provisorisch doen. Adviezen? Graag!
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2006 06:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Een dun stukje (buigzaam ) plexiglas o.i.d. met een sanitairkit op het dak lijmen. Flink aanduwen of iets er op zetten en later door het gat aan de binnenkant ook even kitten.
Mooi is anders , maar voor tijdelijk is het wel dicht
Sanitair kit is toch wel makkelijk te verwijderen in tegenstelling tot sikaflex.
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2006 11:27    Onderwerp: Gat... en wat doe je er aan Reageren met citaat

Alvast bedankt voor de suggestie. Goed weekend, mooi weer en gezondheid gewenst.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2006 12:59    Onderwerp: Reageren met citaat

Sanitairkit is siliconenkit.
Gebruik geen siliconen op plekken, waar je later de schilder wilt inzetten!
Kies liever voor lijmen met Polymax, daar heb je later geen plroblemen van!
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2006 16:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Plak er tijdelijk een leuke sticker op.
Werkte bij mij vroeger perfect.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2006 23:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Sorrie Peter ,hoe kon ik het toch verkeerd zeggen , want dat woord (kan het niet over m'n lippen krijgen) is al zo vaaak gevalllen.
Ik zal Peter opletten, Beter!
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 13 Mei 2006 23:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Lang niet iedereen is er mee bekend, dat je met schilderwerk zo verschrikkelijk lang last kan hebben van siliconenpreparaten. En tientallen jaren wisten we niet beter, dan dat we siliconenkit moesten gebruiken bij waterdichte verlijmingen. Nog steeds zijn er weinig alternatieven...

Overigens, Abel: Waarom reageer je zo flauw?
Rolling Eyes Embarassed Rolling Eyes
Terug naar boven
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo 14 Mei 2006 20:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Te lang op zee , denk ik Peter !
Mag bijna weer naar huis!
Ik werk hier op het platform wel met sanitairkit , maar daar hoeft ook niet meer op geverfd worden.
Thuis heb ik met het opknappen van de oude Expert nog al wat ellende gehad met de silleconen rond de ramen (dus dat "flauwe" sloeg dan ook meer op mijzelf Peter!)
Ik heb ook diverse Biods en Suleica's gezien waar de oude bovenlichtjes vervangen waren door een stukje plexiglas zo tegen het polyester gekit (wel inventief , maar niet fraai!)
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 14 Mei 2006 21:09    Onderwerp: Reageren met citaat

Okee, Abel!
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 15 Mei 2006 18:42    Onderwerp: Re: GAT... en wat doe je er aan? Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Tja, ik zit met een gat in mijn maag. Nee, niet letterlijk, hoewel de medische wereld best wel een oplossing zou weten, maar met die hoge ziektekosten van tegenwoordig...

Nee, het betreft een door de vorige eigenaar van onze 400TL Luxe aangebrachte antenne-mast in de 'klere'-kast. Die mast wil ik wel weghalen, maar ja... regen en tocht door dat gat is niet leuk.

De vraag is dus of er een redelijk goedkope, practische en dus afdoende oplossing is om dit gat te dichten. Jawel... met polyester matjes enzovoort, dus plakken, schuren, lakken... Maar ik wil het in ieder geval voorlopig even provisorisch doen. Adviezen? Graag!

Duck-tape Idea
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Di 16 Mei 2006 22:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Laughing Jawel hoor... 'ducktape'. Hoe goed bedoeld ook, ik heb Donald gebeld en zijn tape was op. Ik ga morgen de diameter van het gat opmeten en wellicht een stroomloze ventilator er in zetten. Mocht het passen dan is regeninslag verleden tijd en kunnen de sokken, mits boven in de 'klere'-kast, lekker doorluchten. Maar, evengoed bedankt voor de adviezen. Cool
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 16 Mei 2006 22:25    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Laughing Jawel hoor... 'ducktape'.

Dit is een heel serieus advies, Cees.
Je vroeg om een simpele tijdelijke oplossing.
Voor de drempel in onze 400 is de tijdelijke toepassing een permanente geworden.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 17 Mei 2006 10:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Embarassed Beste Lex, ik zie je in gedachten voor me staan en mij ernstig - als van leraar tot leerling - toespreken: "Dit is een heel serieus advies, Cees". Stamelend zeg ik dan: "Jawel, meester..." Natuurlijk is het voor eventjes afdoende, zo'n stukkie ducktape. Maar een weekje in de regen? In ieder geval zoeken we naar een duurzamer oplossing. Overigens, nadat ik mijn deurdorpel, sorry die van de 400, heb gerepareerd, is ook bij onze 'entree' het probleem opgelost. Groetjes.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 17 Mei 2006 11:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou die sticker nu ergens anders plakken. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.