Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
C.M. van der Mast
Geregistreerd op: 13 Aug 2004 Berichten: 130 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 07 Jun 2006 18:47 Onderwerp: Reparatie disselbak 1 |
|
|
Los van het elders aangekaarte gasveerprobleem - dat ogenschijnlijk is opgelost - een technische vraag, pardon, een vraag op technisch gebied waar het de disselbak betreft.
De gasveer wordt opgehangen aan een systeem dat onder andere wordt bevestigd aan de houten richel bovenin de disselbak, dus achter de rubbers en de witte strook. Nu blijkt dat die houten richel, vermoedelijk door eerdere vochtproblemen, totaal verrot is en dus de schroeven die de gasveerbeugel op zijn plaats moeten houden, totaal geen hou(t)vast hebben. Ook de onderrichel is verrot, dus is de vraag hoe ik op de beste manier die richels kan vervangen, zonder de polyester delen te beschadigen. Witte strook er uit halen; rubbers verwijderen en dan??? Ik hoop dat er antwoord komt, maar de vetrouwde lezers van deze rubriek kennende... Bij voorbaat dank, duizendmaal dank.
Hieronder 3 illustraties:
Overigens... Op de Mookerhei was het koud en regenachtig. De laatste dagen, dus het afgelopen weekend, waren goed. _________________ BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944). |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Do 08 Jun 2006 19:42 Onderwerp: Re: DISSELBAK |
|
|
Cees, onze 400 staat in de stalling, dus ik kan niet zien hoe het daar zit.
Ik dacht dat de latten tegen het polyester gelijmd zijn.
Jeroen B zou waarschijnlijk hier wel wat zinnings over kunnen zeggen, maar hij is onbereikbaar.
Verder acht ik Joop en Peter ook wel in staat tot suggesties, maar beiden zijn op vakantie.
Peter is in het weekeinde weer terug, als ik goed ben ingelicht.
Ik zou daarom wat er over is van de latten verwijderen.
Je kunt ze waarschijnlijk zonder problemen vastschroeven met schroeven door het polyester heen.
Ze vallen toch onder de klep dan? _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
C.M. van der Mast
Geregistreerd op: 13 Aug 2004 Berichten: 130 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Do 08 Jun 2006 19:52 Onderwerp: |
|
|
Beste Lex,
Bedankt voor je interventie, nou ja, interventie is niet het juiste woord. Aanpassing van mijn bericht met de aan jou toegezonden foto's. Duizendmaal dank, dank, dank en dan nog 997 keer want anders wordt het zo'n lang verhaal. Inderdaad, ik kan nieuwe latten vastschroeven, want ze blijven onder het deksel dus dat is geen probleem. Misschien lijmen met montagekit, maar ik zal voorzichtig te werk gaan en voor de beste oplossing kiezen. Overigens... in de strips die rondom zitten (aluminium met rubberen of zacht plastic) invoeg-vulstrips. Die zijn wat gekrompen (in de lengte). Zijn die dingen ergens los te verkrijgen? Ook jij kunt niet alles weten, maar je weet wel een hele 'boule'. Dagge bedaenkt zijt, witte (da's Braobants, maar dat zal je wel begrepen hebben). _________________ BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944). |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Do 08 Jun 2006 21:01 Onderwerp: |
|
|
C.M. van der Mast schreef: | Overigens... in de strips die rondom zitten (aluminium met rubberen of zacht plastic) invoeg-vulstrips. Die zijn wat gekrompen (in de lengte). Zijn die dingen ergens los te verkrijgen? |
Ik denk dat je 'inlegbies' bedoelt.
Goegel maar even met dat woord.
http://www.kampeerwinkel.com bij Caravanaccessoires en daarna Carrosserie/Accessoires _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Frank Selen
Geregistreerd op: 18 Apr 2005 Berichten: 1116 Woonplaats: Tegelen
|
Geplaatst: Do 08 Jun 2006 21:40 Onderwerp: |
|
|
Cees, oude, verrotte latten weghalen en nieuwe (gebeitste of geverfde) latten met Bison polimax kit vastlijmen. Eventueel kun je ook nog wat doen met polyestherplamuur.
Succes. _________________ Groetjes, Frank
BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75 |
|
Terug naar boven |
|
|
C.M. van der Mast
Geregistreerd op: 13 Aug 2004 Berichten: 130 Woonplaats: Utrecht
|
Geplaatst: Wo 28 Jun 2006 23:20 Onderwerp: |
|
|
Dankzij aanwijzigen vanuit diverse hoeken ben ik op weg om het houten frame aan de binnenzijde te vervangen. De onder- en bovenlat gaat nog wel, maar het was een heel 'gefiguurzaag' om de gebogen staande latten te fabriceren. Met BISON polymer-kit zit de onderlijst (na goed te hebben gemenied) er in. Uitharden en dan de volgende latten. Dus er gaat nogal wat tijd in zitten. Dan moet ik nog op zoek naar een nieuwe rubberen rand (inlegrand), want de ooude is doorschoten met (inmiddels) verroestte nieten. Ik denk dat ik de oude er tijdelijk opzet en rustig op zoek ga naar een plinternieuwe. Ook de witte inzetban moet nog worden vernieud, maar ik denk dat ik iets dergelijke wel bij GAMMA vindt. Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen en intussen... dagge bedaenkt zeit witte. _________________ BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944). |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Zo 09 Jul 2006 19:46 Onderwerp: |
|
|
C.M. van der Mast schreef: | Onder dankzegging van enkele adviezen op het forum is het gelukt de houten latten onder/achter de rubber rand van de disselbak te vervangen.
Het was een uitdaging om de vertikale rechterlat (de linker was nog goed) zodanig in profiel uit te zagen adt het paste, maar het is gelukt.
Voordat de nieuwe latten werden geplaatst deze goed gemenied, daarna met BISON Polymax kit de zaak gekit en gelijmd en het houdt fantastisch.
Wel heb ik voorlopig nog de oude rubber rand - hoewel vol niet-gaten en roestplekjes van die nieten - teruggezet.
Die kan ik na de vakantie wel vervangen.
De sluiting is nog niet optimaal, maar ook daar vind ik wel een oplossing voor.
|
Knap gedaan Cees _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
|