"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Luifel in koker aan zijkant.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt 2007 10:46    Onderwerp: Luifel in koker aan zijkant. Reageren met citaat

Ik zag laatst een caravan rijden met zo'n opgebouwde luifel zoals hieronder afgebeeld.



En ik vraag me af of door de vorm van een BB 350 zoiets überhaupt wel mogelijk is.

Vooral die zijwanden en die voorkant lijken mij ideaal, maar hoe zo'n zijwand aan de caravan de boel afsluit is mij een raadsel.

Disclaimer:
Noch de jongedame of de jongeman zijn bij de luifel inbegrepen.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 10:58    Onderwerp: Re: Luifel in koker aan zijkant. Reageren met citaat

Ouwe Hippie schreef:
Ik zag laatst een caravan rijden met zo'n opgebouwde luifel

Dat is knap!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 11:03    Onderwerp: Re: Luifel in koker aan zijkant. Reageren met citaat

Frank Selen schreef:
Ouwe Hippie schreef:
Ik zag laatst een caravan rijden met zo'n opgebouwde luifel

Dat is knap!

Ja, de eigenaars liepen er elk met een stok in hun handen naast. Twisted Evil

Maar ik mag aannemen dat het verschil tussen opbouwen en opzetten bij de meeste kampeerders wél bekend is. Very Happy
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 12:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Maar ik mag aannemen dat het verschil tussen opbouwen en opzetten bij de meeste kampeerders wél bekend is.


Op het gebied van luifels kun je nog iets meer dan een opgebouwde luifel opzetten: je kan ook een aangehangen luifel opzetten.
Spit hier en daar eens rond op zoekwoord <zakluifel>
Die dingen zijn zeer bruikbaar voor caravans met grote dakrondingen en hoogliggende peesrails.

Succes!
Terug naar boven
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 13:01    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Citaat:
Maar ik mag aannemen dat het verschil tussen opbouwen en opzetten bij de meeste kampeerders wél bekend is.


Op het gebied van luifels kun je nog iets meer dan een opgebouwde luifel opzetten: je kan ook een aangehangen luifel opzetten.
Spit hier en daar eens rond op zoekwoord <zakluifel>
Die dingen zijn zeer bruikbaar voor caravans met grote dakrondingen en hoogliggende peesrails.

Succes!

Ik zal daar zeker eens naar kijken.

Ik denk op termijn zo'n ding te kopen om mijn rugproblemen niet te verergeren. Ik schijn een doorschuifluifel te hebben maar uit ervaring weet ik dat het invoeren in de tentrail een heel groot probleem voor me is.

Aanvulling
Nou, ik schijn dus een zakluifel te bedoelen, zo'n ding is precies wat ik voor ogen heb.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 13:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Ouwe Hippie schreef:
Peter schreef:
Citaat:
Maar ik mag aannemen dat het verschil tussen opbouwen en opzetten bij de meeste kampeerders wél bekend is.


Op het gebied van luifels kun je nog iets meer dan een opgebouwde luifel opzetten: je kan ook een aangehangen luifel opzetten.
Spit hier en daar eens rond op zoekwoord <zakluifel>
Die dingen zijn zeer bruikbaar voor caravans met grote dakrondingen en hoogliggende peesrails.

Succes!

Ik zal daar zeker eens naar kijken.

Ik denk op termijn zo'n ding te kopen om mijn rugproblemen niet te verergeren. Ik schijn een doorschuifluifel te hebben maar uit ervaring weet ik dat het invoeren in de tentrail een heel groot probleem voor me is.

Aanvulling
Nou, ik schijn dus beter een zakluifel te moeten nemen, zo'n ding is precies wat ik voor ogen heb.

_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar kan ik kort in zijn: Ik ken diverse mensen met een zakluifel aan de sleurhut of aan de camper en ze zijn tevreden met het ding. Sommigen hebben ook voldoende spullen om die luifel helemaal dicht te bouwen als voortent, ook dat gaat heel redelijk, al is het niet met een voortent te vergelijken door alle open naden.
In ieder geval zit je dan droog en uit de wind... Wink
Terug naar boven
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 16:41    Onderwerp: Reageren met citaat

ook wij hebben zo'n ding.ritsje open,stokken daaruitklappen,eventueel bij wind tentharingen eraan en klaar!
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 17:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de folder van Fiamme gedownload maar ik kan niet zien hoe het e.e.a. weer wordt opgeborgen. Moet je zoiets zelf oprollen of gaat dat, zoals bij de andere modellen, met een stok?
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Er is een grote mate van zelfwerkzaamheid vereist bij het inrollen en uitzetten van een zakluifel.
Terug naar boven
gerard c



Geregistreerd op: 15 Jan 2006
Berichten: 17
Woonplaats: bergen op zoom

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat

onze zakluifel is van omnistor,zeer tevreden,alleen de zijluifel daarvan zou ik niet meer nemen,die gebruiken we haast niet
_________________
Gerard C
BIOD Nomade met toyota
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Ouwe Hippie



Geregistreerd op: 08 Mrt 2007
Berichten: 26

BerichtGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007 21:17    Onderwerp: Reageren met citaat

Misschien dat ik eens de caravan uit de stalling ga halem om eens te kijken hoe de huidige luifel is. Als die nog goed is en een vakantie meekan, is het best.

Campo is niet al te ver dus daar kan ik misschien ook nog eens gaan kijken. Bij mij staan de ervaringen van anderen voorop.
_________________
BIOD 350 TL 1986 per 2 april 2010 voorafgegaan door een SKODA YETI 1.2 DSG Active+
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Onderhoud, aanpassingen, tips, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.