"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

vloer extase

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
baartie



Geregistreerd op: 11 Jun 2006
Berichten: 15
Woonplaats: eindhoven

BerichtGeplaatst: Wo 18 Apr 2007 22:36    Onderwerp: vloer extase Reageren met citaat

heb vorige week mijn extase leeggehaalt om de vloer te gaan vervangen.
een mal gemaakt om wat watervastemultplex platen op maat te zagen. en toen de caravan terug in de stalling gebracht. nu ben ik met mijn stomme hoofd vergeten te meten hoe dik de vloerplaat is. weet iemand toevallig hoe dik die plaat is? (ik gok 12mm)
heeft er verder nog iemand goede ideeën of tips aangaande dit project?
alvast bedankt
aart
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Do 19 Apr 2007 07:10    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat is in mijn Extase 2x gebeurd. De 1e keer zelf gedaan. Inderdaad 12 mm watervaste plaat. De onder en bovenkant geïmpregneerd om vergaan (=verpulvering) tegen te gaan.
De 2e keer in de Biod-werkplaats in Oldenzaal bij een complete vernieuwing van de Extase, dwz nieuwe vloer en meubels. Die 2e keer is er eerst met latten van 20mm dik een raamwerk op de polyester vloer gemaakt waartussen polystreen platen van 20 mm dik werden gelegd en daarop is de watervaste vloerplaat gelegd. Polyurethaanplaat ipv polystreen is beter. Geeft een hogere isolatiewaarde en als het dauwpunt in de plaat ligt, loop je niet het risico dat zich vocht ophoopt in de polystreen = piepschuim. M.i. is in dit laatste geval 10mm houtplaat ook voldoende. Dunner zou ik niet gaan, de slotbouten voor de verbinding met het chassis moeten wel wat 'vlees'hebben.
succes,
Johan, die na lange tijd koekeloeren op dit forum iets aktiever wordt.
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.