"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

koelkast uitbouw in Biod300L

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ron Drano



Geregistreerd op: 22 Jul 2007
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jul 2007 15:11    Onderwerp: koelkast uitbouw in Biod300L Reageren met citaat

Met de Biod (300L) een aantal weken aan het camperen omgeving Bloemendaal. Gisteren sterke ammoniak geur in koelkast waargenomen, koeling werkt in ieder geval niet meer. Type koelkast Electrolux RM200B.
vragen:
1. Heeft iemand gedetailleerde uitbouwinstructies? Bij de Biod 300L zit de koelkast rechts-voor-onder in het keukenblok. Volgens mij weinig uitbouwruimte vanwege de bank.
2. waar kan ik deze koelkast het beste ter reparatie aanbieden (Dometic Alphen a/d Rijn?)

Alvast hartelijk dank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jul 2007 15:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Ron,
Ik heb alleen ervaring met uitbouwen bij een 350.
Het aanrechtblad moest eraf om bij de electrische aansluitingen en het gasleidinkje te komen.
Dan zit er halverwege de hoogte van de koelkast twee schroeven vóór aan de zijkant om het op de plaats te houden. (die gaan dus door het schot heen).
Wat de bank betreft, dat lijkt me een kwestie van demonteren en mag geen probleem opleveren.
Reparatie:
Ja, en rondbellen.
Er zijn hier forum leden met goede ervaringen, die melden zich wel.
Succes. Smile
Stel je even voor in het andere draadje.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 22 Jul 2007 17:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb al veel verschillende manieren van inbouwen gezien, maar houd er maar rekening mee, dat je veel moet demonteren.
Gebruik in ieder geval voor het ontkoppelen van de leidingen geen tangen, maar wel passende sleutels. Het zit soms erg vast!

Na het uitbouwen kun je inderdaad het beste de kast in Alphen droppen. Soms krijg je van Dometic een inruilvoorstel, in het geval dat ze je koelkast niet kunnen herstellen. Over het algemeen zijn die voorstellen wel gunstig... Wink

Succes!
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.