"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Bevestiging tochtstrook en wielflap Bambino 300 T

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
KeesBroekman



Geregistreerd op: 10 Jul 2006
Berichten: 48
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

BerichtGeplaatst: Wo 25 Apr 2007 12:35    Onderwerp: Bevestiging tochtstrook en wielflap Bambino 300 T Reageren met citaat

Dag allemaal,

Goede nieuws van deze kant. Onlangs is onze BIOD Bambino 300 T gekeurd door de Oldtimer Carvan Club, waar wij lid van zijn.
Onde Bambino kwam glansrijk door de keuring en werd voor de verzekering (Kuiper) getaxeerd op € 3500,--! Niet gek toch?

Wij hebben bij Varenhorst een luifel/voortent laten maken waar we alle kanten mee opkunnen (geheel of gedeeltelijk uitritsbaar, alleen als luifel of als het nodig is als voortent. De kleur is aangepast aan onze combinatie.

Nu de vraag:

Hebben jullie enige ervaring hoe we het beste de tochtstrook en wielflap kunnen aanbrengen???
Het liefst ZONDER in de polyester opbouw gaten of drukkers aan te moeten brengen.

Hopen vreatieve voostellen te ontvangen.

Groetjes,

Ineke en Kees Broekman
_________________
BIOD Bambino 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 25 Apr 2007 14:33    Onderwerp: Reageren met citaat

Zit er geen tentrail aan de onderzijde?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
KeesBroekman



Geregistreerd op: 10 Jul 2006
Berichten: 48
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

BerichtGeplaatst: Wo 25 Apr 2007 14:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Lex,

(Had kunnen verwachten dat jij weer de eerste zou zijn met een reactie!)

Voor zover ik heb kunnen nagaan zit er geen rail. Ik heb dus alleen de polyester opbouw en het chassis (maar dat zit een eind onder de opbouw en achter het wiel.)

Toen ik de Bambini kocht lagen er wel twee stukjes profiel waardoor je een pees kunt trekken in de caravan. Die waren nog nieuw en voor mij toen onbekend waarvoor ze moesten dienen. Misschien was de vorige eigenaar ook al bezig een oplossing te bedenken.

Om eventuele lekkages te voorkomen boor ik liever geen gaatjes in de wanden. Vandaar mijn vraag.

Overigens, afgelopen weekend in het nieuwe pand van Marcar in Groenlo geweest. Kwam langs het oude pand in Eibergen en zag dat dat leeg stond. Toevallig fietsten we in Groenlo en vonden de nieuwe stek.
Jullie moeten allemaal de groeten hebben van de eigenaar.

Kees Broekman
_________________
BIOD Bambino 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Marcel



Geregistreerd op: 31 Mrt 2007
Berichten: 7
Woonplaats: Haaksbergen

BerichtGeplaatst: Vr 04 Mei 2007 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Kees,
Om een lijst te monteren zonder te boren kun je deze het beste met sikaflex(lijmendekit) vast zetten.
Is sterk genoeg wij lijmen er luifels mee aan de campers.

Groet marcel
_________________
Bijna met caravan geboren nu ruim 25 jaar ervaring met diverse modellen
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
KeesBroekman



Geregistreerd op: 10 Jul 2006
Berichten: 48
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug 2007 10:59    Onderwerp: Bevestiging tochtstrook en wielflap Bambino 300 T Reageren met citaat

Hallo Marcel,

Schitterende tip dat van die Sikaflex. Op aanraden van de dealer heb ik gekozen voor SIKABOND (Zou nog sterker zijn).

Ik heb de tentlijst ingesmeerd en op de buitenkant van mijn Bambino gelijmd. Laten drogen enne de lijst is er niet meer af te krijgen.

Bedankt voor deze praktische tip!

Kees Broekman
_________________
BIOD Bambino 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 05 Aug 2007 13:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Ik heb de tentlijst ingesmeerd en op de buitenkant van mijn Bambino gelijmd. Laten drogen enne de lijst is er niet meer af te krijgen.


Zittie wel een tikkie in lijn? Embarassed
Terug naar boven
KeesBroekman



Geregistreerd op: 10 Jul 2006
Berichten: 48
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

BerichtGeplaatst: Ma 06 Aug 2007 09:34    Onderwerp: Bevestiging tochtstrook en wielflap Bambino 300 T Reageren met citaat

Hallo Peter,

Ik wil niet zeggen op de milimeter, maar het staat er strak bij.
Ook nog rekening gehouden om de tochtstrook voor de banden te laten lopen. Ben eigenlijk best trots op het resultaat.

Groetjes,

Kees Broekman
_________________
BIOD Bambino 300T 1982
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.