"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kleine gaatjes in de toplaag van het dak.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jbschuurmans



Geregistreerd op: 01 Sep 2007
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Za 01 Sep 2007 21:55    Onderwerp: Kleine gaatjes in de toplaag van het dak. Reageren met citaat

Sinds maart 2007 zijn wij in het bezit van een "bruin-bander" -1982. Voordat hij de stalling ingaat heb ik de biod in de was gezet. Hierbij ontdekte ik dat er kleine gaatjes in de toplaag zitten van het dak. Komt dit vaker voor bij de "bruin-bander"of is het een kwestie van een forse hagelbui?Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan repareren en welk materiaal ik hiervoor nodig heb?
Daarnaast ben ik op zoek naar een disselbak behorende bij de "bruin-bander" - 1982.
groet jb.
_________________
joepie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 01 Sep 2007 22:23    Onderwerp: Re: Kleine gaatjes in de toplaag van het dak. Reageren met citaat

jb schreef:
Sinds maart 2007 zijn wij in het bezit van een "bruin-bander" -1982. Voordat hij de stalling ingaat heb ik de biod in de was gezet. Hierbij ontdekte ik dat er kleine gaatjes in de toplaag zitten van het dak. Komt dit vaker voor bij de "bruin-bander"of is het een kwestie van een forse hagelbui?Wie kan mij vertellen hoe ik dit kan repareren en welk materiaal ik hiervoor nodig heb?

Ik weet niet wat je onder gaatjes verstaat.
Waarschijnlijk zijn het gaatjes in de gelcoat. Dat kan door veroudering en rek/krimp komen. Of misschien wel door forse hagelstenen.
Het kan weinig kwaad.
Ik heb onlangs wat 'gaatjes' in mijn Excellent opgevuld met 2 componentenmetaallijm (die had ik nog staan) en bijgeschuurd. Dat spul is grijs, dus eigenlijk moet ik het bijlakken.
Er is polyesterplamuur te verkrijgen. Dat zal ook wel goed gaan.
En Peter zal waarschijnlijk het wondermiddel Polymax (van Bison) aanbevelen.
Kortom, mogelijkheden genoeg.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 01 Sep 2007 23:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
En Peter zal waarschijnlijk het wondermiddel Polymax (van Bison) aanbevelen.


Neen, deze keer niet! Wink
Ik wil hem naar Frank verwijzen, want die weet alles van gelcoats herstellen of toch minstens opkalefateren...

Zoek dus de schilderberichten van Frank Selen op dit forum Laughing
Terug naar boven
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Zo 02 Sep 2007 21:15    Onderwerp: Reageren met citaat

JB, kleine gaatjes kun je met autoplamuur dichten. Kies dan een geschikte kleur. Ook zou je Bison Polymax kunnen gebruiken met een plamuurmes. Resten wegpoetsen met een doek gedrenkt in terpentine (tip van Peter). Indien de gaatjes aan de grote kant zijn en je gebruikt Polimax, dan is het later lastig indien je het dak zou willen verven. Een harde laklaag op de soepel blijvende kit kan gaan barsten. Hier vind je wat algemene informatie over het lakken van een Expert.
Succes!
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Sep 2007 23:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Indien de gaatjes aan de grote kant zijn en je gebruikt Polimax, dan is het later lastig indien je het dak zou willen verven. Een harde laklaag op de soepel blijvende kit kan gaan barsten.


Het mooie van Polymax is, dat het ook een verrekt goeie lijm is, dus die barsten gaan er niet komen door loslating.
Terug naar boven
jbschuurmans



Geregistreerd op: 01 Sep 2007
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Ma 03 Sep 2007 21:10    Onderwerp: Kleine gaatjes in de toplaag van het dak. Reageren met citaat

Bedankt voor jullie snelle reacties en praktische tips. Hiermee kan ik de kleine gaatjes wel dichten, ik heb mij inmiddels ook verdiept in de webpagina die Frank als link heeft gestuurd. Nu nog zorgen voor een grote droge ruimte en aan de slag. Leuk winterklusje.
Wie kan mij overigens helpen aan de originele lak die gebruikt is voor de "Bruin-Bander"? Ik wil zowel de bijgwerkte plekken op het dak als de bruine band opnieuw spuiten.
Tevens ben ik op zoek naar een originele, in goede staat verkerende disselbak, wie kan mij hierin op weg helpen?
groet jb.
_________________
joepie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Ma 03 Sep 2007 21:25    Onderwerp: Re: Kleine gaatjes in de toplaag van het dak. Reageren met citaat

jb schreef:
Ik wil zowel de bijgwerkte plekken op het dak als de bruine band opnieuw spuiten.


JB, op welke manier wil jij je caravan gaan spuiten?
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
jbschuurmans



Geregistreerd op: 01 Sep 2007
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Wo 05 Sep 2007 21:06    Onderwerp: Kleine gaatjes in de toplaag van het dak Reageren met citaat

Hallo Frank,
Ik wil de bruine band opschuren en spuiten in de originele kleur met een compressor en bij behorende spuitmond. Of zijn er andere methoden?
groet jb.
_________________
joepie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Wo 05 Sep 2007 21:18    Onderwerp: Re: Kleine gaatjes in de toplaag van het dak Reageren met citaat

jb schreef:
Hallo Frank,
Ik wil de bruine band opschuren en spuiten in de originele kleur met een compressor en bij behorende spuitmond. Of zijn er andere methoden?
groet jb.


Zou ook met roller en kwast kunnen, tenminste zo heb ik het gedaan. Spuiten kan natuurlijk ook, is wel een hele klus. Heb je een ruimte om te spuiten, met afzuiging, masker enz?
Hier het rollen en hier het spuiten.
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.