"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Stabilisator vraag 3.

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jbschuurmans



Geregistreerd op: 01 Sep 2007
Berichten: 12

BerichtGeplaatst: Do 06 Sep 2007 21:44    Onderwerp: Stabilisator vraag 3. Reageren met citaat

Beste mensen,
Ik ben mij aan het oriënteren welke stabilisator ik op mijn Biod "Bruin-Bander" ga zetten. Want tijdens onze vakantie kwam het door het slechte wegdek meermalen voor dat de Biod al dansend over de Duitse autobahn ging. Nu weet ik dat goed inpakken en massa verdelen een pré is, maar dat lag het niet aan. Nu ben ik benieuwd welke ervaring jullie hebben met de "ALKO AKS 2004/3004?
Past deze op de Biod?
Wat is het verschil met de Stabifix nr. 3 of 4?
groet,
jb.
_________________
joepie.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 06 Sep 2007 23:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Gemakshalve hebben we het dan maar over Stabifix en Alko.
Stabifix grijpt de kogel aan met messing cups, die wel nagesteld kunnen worden, maar geen vervanging nodig hebben. De cups zitten aan voor- en achterkant van de kogel, waardoor zowel doordeinen als slingeren wordt tegengegaan. De Stabifix heeft een ingebouwd slot.

Bij de Alko 2004 zaten de cups aan de zijkant van de kogel en de cups zijn gevoerd met remvoering, die regelmatig vervangen moet worden. Aan doordeinen werd door de 2004 niet, of niet goed genoeg gewerkt. Bij de nieuwere types is dat verbeterd, maar nog steeds is de Stabifix net iets beter. (Volgens mij)

Die Stabifix is wel wat duurder, maar dat valt weg te schrijven op het ingebouwde slot.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.