"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Modelvraagje

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M
Gast





BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2004 15:42    Onderwerp: Modelvraagje Reageren met citaat

Hallo Biod liefhebbers,
Zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik (nog) geen BIOD bezitter maar wel geinteresseerd om misschien onze Lander 401 in te ruilen voor een BIOD Expert of Extase of Excellent.
Nu mijn vragen:
Welke modellen hebben een middenkeuken en 2 dinettes, dus zitplaats voor 6 en slaapplaatsen voor 3 personen?
Ik ben dus niet gecharmeerd van kop of eindkeukens....

Wat is het verschil tussen een Extase 2 en 4?

De Expert lijkt mij relatief ruim, zijn deze er ook in meerdere indelingen?

Nou, om te beginnen lijkt dit me wel genoeg.

Groet en dank,

Eric
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2004 16:49    Onderwerp: Re: Modelvraagje Reageren met citaat

Lander 401 schreef:

Welke modellen hebben een middenkeuken en 2 dinettes, dus zitplaats voor 6 en slaapplaatsen voor 3 personen?
Ik ben dus niet gecharmeerd van kop of eindkeukens....

Wat is het verschil tussen een Extase 2 en 4?

De Expert lijkt mij relatief ruim, zijn deze er ook in meerdere indelingen?

Heb je wel eens een kop/eind-keuken geprobeerd?

Extase 2: kopkeuken. 3 slaapplaatsen
Extase 4: zijkeuken, 2 dinettes, 2+2 slaaplaatsen
Excellent Z: zijkeuken, 2 dinettes, 3 slaapplaatsen.
Excellent R: eindkeuken, 3 slaapplaatsen.

De Experts die ik gezien heb, hadden alle 2 dinettes, er zijn varianten met al of niet een toiletruimte.

Bevalt de Lander niet (meer)?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2004 18:49    Onderwerp: Lander Reageren met citaat

Hallo aspirant BIOD bezitter,
Kijk eens op de Wepstek van Bob daar vind je alle antwoorden betreffende Biod, en als je dan nog vragen hebt kom je gezellig mee op het forum.
DE Wepstek vind je in het begin van deze site,
mvrgrBob, Wink
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2004 19:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik zou zeggen : Kom kijken op het Biodweekend, want daar zullen alle modellen en uitvoeringe vast wel vertegenwoordigd zijn.

Een Extase 4L wordt nog wel regelmatig aangeboden, maar bv. een Expert wordt toch al wat lastiger gezien het geringe aantal wat er van gemaakt is.

Voor vragen over de Expert kun je altijd contact zoeken met:
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M
Gast





BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2004 23:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Heb je wel eens een kop/eind-keuken geprobeerd?

Jawel, is niet zo goed bevallen, we missen dan gewoon een extra zit/slaaphoek, we zijn met 3 personen

Citaat:
Extase 4: zijkeuken, 2 dinettes, 2+2 slaaplaatsen
Excellent Z: zijkeuken, 2 dinettes, 3 slaapplaatsen.

Hmm, deze lijkt me wel wat maar hiervan zijn er maar weinig gemaakt.
Ik heb gelezen dat de excellent een max gewicht van 1130 kilo heeft en ik mag maar max 1000 kilo meesleuren.....

Citaat:
Excellent R: eindkeuken, 3 slaapplaatsen.
De Experts die ik gezien heb, hadden alle 2 dinettes, er zijn varianten met al of niet een toiletruimte.

Naar de Expert gaat geloof ik mijn voorkeur uit, wat is het max gewicht van dit model?

Citaat:
Bevalt de Lander niet (meer)?

De Lander bevalt nog prima maar een paar jaar geleden zagen we voor het eerst een BIOD en vonden dit toen een prachtige caravan.
Dat het uiteindelijk een Lander 401 werd heeft te maken met het feit dat we deze in zeer goede staat van 1e (zeer zuinige) eigenaar konden kopen.
De Lander is eigenlijk volgens hetzelfde principe gebouwd, misschien nog wel iets lichter.
Hij heeft op 4 meter opbouwlengte een leeggewicht van 600 kilo en zit zeer goed in elkaar.
Terug naar boven
Lex M
Gast





BerichtGeplaatst: Za 17 Jul 2004 23:45    Onderwerp: Excuus Reageren met citaat

Moet nog even wennen aan de mogelijkheden van dit forum, vandaar mijn ietwat rommelige antwoord op Lex zijn berichtje...

Eric
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jul 2004 07:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Eric, ik ben zo vrij geweest de opmaak van je bericht te fatsoeneren.

Lander 401 schreef:
Ik heb gelezen dat de excellent een max gewicht van 1130 kilo heeft en ik mag maar max 1000 kilo meesleuren.....
Dat hoeft geen probleem te zijn. Simpelweg niet zwaarder beladen dan een totaalgewicht van 1000 kg. Dat kan zeker bij het model ZT , die weegt zelf pakweg 770kg.

Citaat:
Naar de Expert gaat geloof ik mijn voorkeur uit, wat is het max gewicht van dit model?
Komt niet boven de 1000 kg uit.

Citaat:
De Lander is eigenlijk volgens hetzelfde principe gebouwd, misschien nog wel iets lichter.
Dat hangt er van af hoe je het bekijkt.
BIOD is enkelschalig, een schaal met een dikte van enige millimeters. Daar zit de isolatie tegenaan geplakt. En dat geeft bij de oude modellen (Bambi, Extase, Expert, Excellent) vanaf pakweg 1973 problemen. Het schuimplastic van de afdeklaag verpulvert zodat de bekleding losraakt. Herstel is prijzig.
Als ik het goed heb, is de Lander is dubbelschalig, dunne buitenlagen van polyester met daar tussen schuim. Die constructie is waarschijnlijk lichter.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jul 2004 19:20    Onderwerp: Reageren met citaat

De Experts na 1972 (MET LANTAARNDAK) hebben een max. toelaatbaar gewicht van 850 kg. (37 stuks)

De Experts (= ook Fahti 800) van voor 1970 (zonder lantaarndak) hebben een max. toelaatbaar gewicht van 1000 kg. (tot nu toe 1 in Nederland)

De Experts hebben altijd 2 dinettes en is in 4 en 6 persoons uitvoering er zijn slecht enkele met toiletruimte gemaakt ( 2 gevonden).
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex M
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 18 Jul 2004 21:55    Onderwerp: Reageren met citaat

Iedereen bedankt voor z'n input.

Als er een BIOD komt zal het denk ik een Expert worden van na 1972 met een lantaarndak.

Eerst van de week maar een week of 4 weg met de Lander, kijk er al naar uit!!!!!

Groet en dank

Eric
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 18 Jul 2004 22:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Lander 401 schreef:
Eerst van de week maar een week of 4 weg met de Lander, kijk er al naar uit!!!!!

Geniet er maar van. Veel plezier. banaan
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.