"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

'n BIOD hou je in originele staat, als klassieker van morgen

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Moet een BIOD-caravan zoveel mogelijk origineel blijven om een BIOD te blijven?
Hier ben ik het WEL mee eens; het zou een goed streven zijn.
44%
 44%  [ 4 ]
Hier ben ik het NIET mee eens; verhoogde kampeergenot door eigen aanpassingen zijn belangrijker dan "statussymbool".
0%
 0%  [ 0 ]
Hier ben ik het DEELS mee eens; aanpassen is prima zolang je de geest van het origineel niet te veel geweld aan doet.
55%
 55%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 9

Auteur Bericht
Dick Extase



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 103
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2003 01:57    Onderwerp: 'n BIOD hou je in originele staat, als klassieker van morgen Reageren met citaat

Exclamation Mijn stelling is:
BIOD's zijn bijzonder; het zijn de caravanklassiekers van vandaag of morgen.

Question Mijn (gewetens)vraag is:
Houdt je hier rekening mee door de originaliteit zoveel mogelijk te bewaren/herstellen of staat caravannen met een BIOD voor vrijheid & comfort naar eigen smaak?

Rolling Eyes Ik ben benieuwd met welke ogen BIOD-eigenaren naar hun huisje op wielen kijken.

Mr. Green Geef je reactie, moet een BIOD-caravan zoveel mogelijk origineel blijven om een BIOD te blijven?

Idea Doe mee met de poll!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 02 Nov 2003 13:20    Onderwerp: Reageren met citaat

>>> Mijn (gewetens)vraag is:
Houdt je hier rekening mee door de originaliteit zoveel mogelijk te bewaren/herstellen of staat caravannen met een BIOD voor vrijheid & comfort naar eigen smaak? <<<

Hoewel het natuurlijk leuk is om een enkel huis, caravan of stadsbeeld helemaal origineel te houden, vind ik dat er vooral veel ruimte moet zijn voor eigen inbreng in de geest van de ontwerper.
Toen ik nog timmerde, ben ik vaak bij dit soort overwegingen betrokken en weet als geen ander, dat "origineel" houden en "in de geest van" werken, allebei even moeilijk is, allebei een even grote uitdaging is en allebei een even grote voldoening geeft als het eenmaal klaar is.

Kamperen is voor niemand hetzelfde. Iedereen heeft een eigen stijl, een eigen reden en een eigen gevoel bij kamperen. Dat zie je terug bij de gebruikte kampeermiddelen.... Kamperen is voor mij gelijk aan het ervaren van vrijheid. Dat geldt zowel voor de manier waarop ik kampeer, als voor de manier waarop ik met mijn kampeerspullen omga. Ik verzorg het met de grootste aandacht, maar voel me volledig vrij om wijzigingen door te voeren die het kamperen voor mij verbeteren.

Ook de bouwer/ontwerper heeft gedacht aan die vrijheid. BIOD's zijn nu eenmaal zó gemaakt, dat volledig uitbouwen en volledig anders inbouwen heel goed mogelijk zijn.

Kortom: Als jíj je caravan origineel houdt, en er blijft verder van elk gebouwd type één originele over, heeft de rest wat om verlekkerd naar te kijken tijdens het jaarlijkse weekend en hebben jullie óók een fijne hobby Very Happy

Groeten,
Peter
Terug naar boven
Louis



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 5
Woonplaats: Bladel

BerichtGeplaatst: Ma 03 Nov 2003 01:59    Onderwerp: Re: 'n BIOD hou je in originele staat, als klassieker van mo Reageren met citaat

Wat valt er nou te verbeteren aan het uiterlijk van een BIOD, de klassieker waar je trots op kunt zijn

Dick Extase schreef:
Exclamation Mijn stelling is:
BIOD's zijn bijzonder; het zijn de caravanklassiekers van vandaag of morgen.

Question Mijn (gewetens)vraag is:
Houdt je hier rekening mee door de originaliteit zoveel mogelijk te bewaren/herstellen of staat caravannen met een BIOD voor vrijheid & comfort naar eigen smaak?

Rolling Eyes Ik ben benieuwd met welke ogen BIOD-eigenaren naar hun huisje op wielen kijken.

Mr. Green Geef je reactie, moet een BIOD-caravan zoveel mogelijk origineel blijven om een BIOD te blijven?

Idea Doe mee met de poll!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 03 Nov 2003 19:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Aan de buitenkant van een BIOD zou ik niks willen veranderen, maar aan de binnenkant kan ik me toch wel een paar dingen voorstellen.
En als dat in stijl kan.............
Terug naar boven
Louis



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 5
Woonplaats: Bladel

BerichtGeplaatst: Di 04 Nov 2003 01:29    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="*Peter*"]Aan de buitenkant van een BIOD zou ik niks willen veranderen, maar aan de binnenkant kan ik me toch wel een paar dingen voorstellen.
En als dat in stijl kan.............[/

Ach ja aan de binnenkant pas je wel het nodige aan.
Mijn BIOD 300 gebruik ik alleen in de wintermaanden dus een ringverwarming is er wel gekomen. En een listig haakje om een waterzak aan het opstaande keukenblad te hangen omdat de watertank bevriest en links en rechts wat betere insolatie en en en .......
Maar de buitenkant is heilig voor mij en ook binnen moet je er maar beter niet te veel van zien.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma 10 Nov 2003 23:04    Onderwerp: veranderingen Reageren met citaat

AAN de buitenkant kun je volgens mij weinig veranderen op achterlichten of een vaste luifel na en misschien een....Schotel Very Happy verder valt er weing te doen.
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 14 Nov 2003 22:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Bezit een bruine band, waarvan de bruine band is weggehaald, de spatborden en de disselkast zijn ook niet meer bruin.
Dat de caravan niet meer origineel is interesseert me niet.Wat ik nog wel wil doen is een roofrack van rvs op het achterste gedeelte van het dak met een klein laddertje naar beneden. Een reservewiel bevestiging zoals bij een 500. En vulstukken van ongeveer 5cm tussen as en langsliggers om de caravan strak achter de auto te hangen, hangt nu een beetje achterover. Vind het wel geinig om die oude caravan in frisse staat tehouden/maken.
gegroet, joop brand. Evil or Very Mad BEVALLIGHEID IS ONS DEVIES. Shocked

Zijn er nog van die uitzwaairichtingaanwijzers te koop? Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Za 15 Nov 2003 01:01    Onderwerp: ZIJ RICHTING AAN WIJZERS Reageren met citaat

dIE KLAP RICHTING AANWIJZERS KUN JE WAAR SCHIJNLIJK VINDEN OP DE OLDTYMERBEURS IN FEBRUARI 2004 IN ROSMALEN (AUTO TRON) BIJ DE ONDERDELEN STAND. Laughing
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
bullwinkle



Geregistreerd op: 13 Nov 2003
Berichten: 17
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Di 02 Dec 2003 23:30    Onderwerp: Reageren met citaat

heb hier gestemd op stelling 3.
zit alleen te denken om het interieur te veranderen. weet niet precies wat mogelijk is, hebben jullie ook foto's van de binnenkant van een biod? voor leuke ideeën enzo.

bvd

Harry
Idea
_________________
BULLWINKLE
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
Lex
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 03 Dec 2003 00:14    Onderwerp: Reageren met citaat

bullwinkle schreef:
hebben jullie ook foto's van de binnenkant van een biod?

Kijk eens bij de weekend-fotoos. Daar staan wel wat interieuren.
http://biod.net Rubriek: Archief
En niet te vergeten het Project van Yvon en Jos.
Terug naar boven
bullwinkle



Geregistreerd op: 13 Nov 2003
Berichten: 17
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Wo 03 Dec 2003 00:47    Onderwerp: Reageren met citaat

inderdaad, heb gekeken naar de weekend foto's.
staan echt leuke dingen op.
van wie is de blauwe extase met die mooie voortent?

groet,

Harry
_________________
BULLWINKLE
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 03 Sep 2004 22:26    Onderwerp: Reageren met citaat

bullwinkle schreef:
foto's van de binnenkant van een biod? voor leuke ideeën enzo.


Beste Bullwinkle,

Ik weet niet of je as. BIOD-weekend van de partij bent, maar ik zal in ieder geval fotomateriaal meebrengen van zaken die ik in de interieurs van de 300TL en 400TL heb aangebracht, c.q. gewijzigd Shocked . Overigens kun je dan ook enkele voorbeelden zien van zaken die 'erbij hangen', maar die het uiterlijk van de BIOD niet ontsieren. Tijdens het rijden dan, want om nu met een extra hangkastje aan de buitenkant fietsers van de weg te vegen is een beetje teveel van het goede. Wij weten nog niet waar we staan in Dalfsen, maar zoek ons maar op. Mocht de koffie niet klaar staan, dan wordt die alsnog gezet Very Happy .

Groeten,

Cees van der Mast
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.