"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

gasfles weinig gebruiken
Ga naar pagina Vorige  1, 2
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Wo 02 Apr 2008 21:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb naast mijn standaard gasfles nog een 1 liter Campingaz flesje bij me voor de Zibro grill. Dat is een heel compact ding op een driepootje met een doorsnee van 30 cm. Hij is te vergelijken met een Cadac Safari Chef. Je kunt er op grillen, bakken en met de deksel omgekeerd op de grilplaat is ie te gebruiken als oven. Om pizza's af te bakken bijvoorbeeld. Aardappels of groente koken we in de caravan.
Twee, soms 3 keer per week eten we buitenshuis.
Voor verwarming heb ik een halogeen straalkacheltje met 400 of 800 watt. Op deze manier kamperen is die ene gasfles voldoende voor 7 ŕ 8 weken.
Echter afgelopen nazomer op het eiland Rügen in de Oostzee gebruikte ik regelmatig de standaard verwarming. Lekker comfortabel, maar na 4 weken was de fles wel leeg.
Trouwens zo'n Coleman benzinebrander vind ik wel heel stoer.
Heb zelf nog een Phoebus uit 1963.

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 03 Apr 2008 10:15    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Weet jij hoe je zo'n fles op een makkelijke manier kunt wegen?

Nou daar zeg je wat. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 03 Apr 2008 18:21    Onderwerp: Reageren met citaat

3-4-2008: de gaskraan is nog niet open en waarschijnlijk blijft dat voorlopig zo Wink
Het keramisch kachelje blaast lustig en het elektriek verwarmende kleedje is heerlijk warm aan de voetjes Smile
Straks gaan de kliekjes van gister in de elektrische wok.
De koffie uit de elektrieke koffiezetter smaakt daarna waarschijnlijk weer prima. Smile
Ik pak nog een biertje, de eerste smaakt naar meer Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arie engels



Geregistreerd op: 16 Feb 2006
Berichten: 170
Woonplaats: ridderkerk

BerichtGeplaatst: Do 03 Apr 2008 22:33    Onderwerp: Reageren met citaat

citaat:
Weet jij hoe je zo'n fles op een makkelijke manier kunt wegen?

Wegen van een gasfles is niet snel te doen zonder apperatuur , wat wel snel en heel zuiver kan is de fles loskoppelen.
Daarna doe je op een veilige plek ver van een punt met open vlam de fles een heel klein beetje open ,er komt nu gewoon gas uit.
Als je nu langzaam de fles kantelt dan komt er op een moment vloeibaar gas uit (geruis gaat over in gesputter !). hou de stand van de fles in gedachten en doe de fles dicht .
kijk naar de fles en je weet wat het vloeistof niveau is en daarmee de fles inhoud. proost
de kenners weten dat een soldeerflesje van de loodgieter ook op deze manier gevuld word.

ik hoop dat iemand hier wat aan heeft! Very Happy
Hartelijke groeten,
Arie Engels
_________________
een ( van de / of de allerlaatste ?? ) Bambi uit juni 1980 een Toyota Yaris verso 1,5
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Do 10 Apr 2008 17:11    Onderwerp: Re: gasfles weinig gebruiken Reageren met citaat

Probeer eens een rookoven. In de betere vissportzaak zijn ze te koop. Eenvoudig, lekker en gezond. Kipfilet, een forel enz. enz.
N.B.
Wij vissen uitsluitend op de markt, in de diepvriezer en op de ijstafel van de supermarkt.

Alles wat je naast het rookoventje nodig hebt is een paar deciliter spiritus en een paar ons houtmot. Daar doe je een hele vakantie mee.

werkwijze:
- Het te roken produkt pekelen in zout water (hoeveelheid zout en tijd naar smaak en ervaring);
- produkt droog deppen;
- wat houtmot in de bak onder het schaaltje;
- het te roken produkt op het rooster;
- deksel er op;
- half uurtje de spiritusbrander er onder.

Groenten en evt. aardappelen in een pan op de blauwe fles.
Lekker buiten bezig en de Biod-keuken blijft smetteloos.



O ja...
Ik drink er een wijntje bij.
En bij het eten nog een.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Zo 13 Apr 2008 16:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar gebruiken wij dus de Cobb voor: (http://www.cobbq.nl/) BBQ en roken in een. Groenten e.d. kunnen in de rand meegegaard worden (moeten we nog uitproberen), maar zelfs een forse kalkoenbout wordt gaar zonder al te veel moeite. De forellen smaken ook prima, even garen boven kooltjes, en daarna roken door wat houtsnippers op het vuur te gooien. Het ding heeft zelfs nog een leuke geschiedenis, ook na te lezen op de genoemde site.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Wo 23 Apr 2008 11:15    Onderwerp: Reageren met citaat

We zijn nu zo'n 3 weken onderweg. Slechts eenmaal hebben we gas gebruikt, voor het koken van spaghetti. Misschien moet ik wel vermelden dat wij op reis geen aardappelen/groente/vlees-maaltijden gebruiken. Het overige gaat in de wok, het oventje, koffiezetter en waterkoker Smile
Op ons huidige kamp (CampingCard) is geengezeur-elektriciteit beschikbaar (10 A).
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 24 Apr 2008 11:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex schreef:
Lex M schreef:
Misschien moet ik wel vermelden dat wij op reis geen aardappelen/groente/vlees-maaltijden gebruiken.


Hoi, trekkers, ook wij gebruiken geen aardappelen/groente/vleesmaaltijden tijdens onze vakanties. Thuis ook niet trouwens. Wij GEBRUIKEN die niet, maar eten gewoon alles op. Want, dierbare webmaster... wat lag er allemaal aan vlees op die borden tijdens jullie bezoek aan die jachtclub? Ik dacht eerst dat het een club van zeilboteneigenaars was, maar het ging om een groep mensen die er geen been in zien allerlei wild voor z'n raap te schieten. Sorry, dat is iets voor Marianne Tieme van de Dierenpartij en geen uitspraak van mij. Want ik herinner me een stoofpotje, ergens in het Limburgse... Geniet er dus maar van en laat het 'gemekker' aan anderen over. Goed verblijf, goede reis en we genieten van de prachtige foto's. Die vrouwen met een hoofddoek? Dat is tegen het stof in de Zuidelijke landstreken.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 24 Apr 2008 19:09    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Lex schreef:
Lex M schreef:
Misschien moet ik wel vermelden dat wij op reis geen aardappelen/groente/vlees-maaltijden gebruiken.


Hoi, trekkers, ook wij gebruiken geen aardappelen/groente/vleesmaaltijden tijdens onze vakanties. Thuis ook niet trouwens. Wij GEBRUIKEN die niet, maar eten gewoon alles op. Want, dierbare webmaster... wat lag er allemaal aan vlees op die borden tijdens jullie bezoek aan die jachtclub? Ik dacht eerst dat het een club van zeilboteneigenaars was, maar het ging om een groep mensen die er geen been in zien allerlei wild voor z'n raap te schieten. Sorry, dat is iets voor Marianne Tieme van de Dierenpartij en geen uitspraak van mij. Want ik herinner me een stoofpotje, ergens in het Limburgse... Geniet er dus maar van en laat het 'gemekker' aan anderen over. Goed verblijf, goede reis en we genieten van de prachtige foto's. Die vrouwen met een hoofddoek? Dat is tegen het stof in de Zuidelijke landstreken.

Toch blijven wij maaltijden gebruiken en de ingrediënten eten Wink
Volgens onze BIOD(420T, met stapelbed)-buren zijn de vrouwen-in-tent-en-met-hoofddoek gastarbeidsters uit Marokko, die hier in de land-en-tuinbouw werken. In die kledij blijkbaar, terwijl het hier best warm is nu Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 10 Jun 2008 17:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ben weer terug. Met 1 volle en 1 bijna volle gasfles.
Waarom sleep ik die krengen mee? Wink Tis toch pakweg 20 kg in het vooronder.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Za 12 Jul 2008 20:34    Onderwerp: Reageren met citaat

In pakweg 7 weken Italie 2 kilo gebruikt.
Alleen voor koken, dat wel.
Daarnaast voor buiten op de Zibro-grill ook een kilootje.
Een 2de gasfles meenemen is een vorm van angst.
Stel je voor dat....
Heb je echter een electrisch kacheltje en een extra blauw flesje om buiten te koken, is een echt probleem ver weg.


Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.


Laatst aangepast door benno coopman op Za 12 Jul 2008 23:02; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 12 Jul 2008 21:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij worden electrisch verlicht en genieten van een radio, zelfs af en toe van een teeveetje, de zon zorgt voor de stroom...
De rest, koken, koelen en verwarmen, doen we op gas en gebruiken daarbij ongeveer 5 kilo per week.
Tegenwoordig wassen we ook wel eens af aan een centraal aanrecht, dat scheelt best wel wat...
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.