"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Kogel op dissel
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 29 Feb 2008 22:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Wat betreft de www.* gegevens heb ik me wat ingehouden vanwege onbekendheid met "wat is toegestaan cq niet toegestaan in"Beter Is Ons Devies.

Wij vallen niet onder de tucht van een of andere mededingingsautoriteit Wink
Als iemand goeie ervaringen met een product heeft, gaarne melding van maken Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Wim en Gerrie



Geregistreerd op: 31 Okt 2007
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt 2008 01:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Hi folks,
Ik ben erg blij met al jullie entoesiaste reacties. Inderdaad bij Fiamma is hij niet te krijgen. Lex, weet jij hoe hoog jouw balk is inclusief klembeugel. Bij mijn Nomade gaan de 2 aparte deuren van de disselkast naar voren (midden) open en is de hoogte tussen onderkant disselkastdeur en dissel 45 mm. Als de balk te hoog is neem ik een dikke strip waar ik een losse kogel op schroef. Met beugel en strip blijf ik dan onder de 45mm, zodat de deurtjes dan tot het midden open kunnen wanneer de Multadrager verwijderd is.
_________________
Voor mijn Nomade BIOD (Blijf Ik Ontzettend Dankbaar)
BIOD Nomade TLHS bouwjaar 2007.
Tot ziens, ergens! Wim en Gerrie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Wim en Gerrie



Geregistreerd op: 31 Okt 2007
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt 2008 01:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Natuurlijk ga ik zelf ook kijken bij de Kampeermarkt en anders bel ik Marsman op. Als alles klopt is het misschien een tip voor Huub van Elswijk om het als accessoire in zijn toekomstige webwinkel te hebben. Op 14 maart ga ik trouwens bij Huub kijken in Ede. Groetjes.
_________________
Voor mijn Nomade BIOD (Blijf Ik Ontzettend Dankbaar)
BIOD Nomade TLHS bouwjaar 2007.
Tot ziens, ergens! Wim en Gerrie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt 2008 09:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Wim en Gerrie schreef:
Hi folks,
Ik ben erg blij met al jullie entoesiaste reacties. Inderdaad bij Fiamma is hij niet te krijgen. Lex, weet jij hoe hoog jouw balk is inclusief klembeugel. Bij mijn Nomade gaan de 2 aparte deuren van de disselkast naar voren (midden) open en is de hoogte tussen onderkant disselkastdeur en dissel 45 mm. Als de balk te hoog is neem ik een dikke strip waar ik een losse kogel op schroef. Met beugel en strip blijf ik dan onder de 45mm, zodat de deurtjes dan tot het midden open kunnen wanneer de Multadrager verwijderd is.



Een gewone platte strip zal altijd gaan verwringen...
Dan kun je nog beter een omgekeerd U-profiel gebruiken en er aan de uiteinden lippen aan slijpen, die je op de disselklemt. Dan bereik je hetzelfde als met je strip, maar met een sterker resultaat.
Terug naar boven
bleekie



Geregistreerd op: 12 Jul 2005
Berichten: 62
Woonplaats: Vinkeveen

BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt 2008 14:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Inplaats van hem bovenop de dissel te schroeven zou je moeten kijken of hij ook op de onderzijde te monteren is. Vraag is dan alleen maar of de remstang niet in de weg zit en of de hoogte van de kop hoog genoeg komt om de fietsendrager te monteren.
_________________
Biod 420THL voortgetrokken door een Seat Alhambra 20VT
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Za 01 Mrt 2008 21:26    Onderwerp: kogel op dissel Reageren met citaat

Gezien een uitgebreid *.pdf betreffende multa fietsdragers.
Voor de klussers onder ons is een kogel verkrijgbaar met een hals van 28 mm (cf de maten voor de klembouten van de multa). De hoogte is 65mm, waarna een kraag als drager. Daaronder zit een veerring met een moer van M20 met contramoer. Verkrijgbaar bij auto onderdelen winkels met het nummer 022-794. Daarnaast stel ik uit de tekeningen een conclusie dat itt vele fietsdragers zeker een 12 tot 15 cm dieper zijn vanwege de kogelbevestiging die met een "scharnierende rond gevormd stuk staal" via een M20 (?) bout vastgezet wordt op de kogel.

Dit onderdeel zit bij de Multa, zoals ik de foto's zie ONDER de fietsdrager, Die daarmee toch een centimeter of 15 korter is. Eerdere schrijvers stelden vast dat het misschien mogelijk is de plaat met kogel niet OP maar IN de dissel te monteren. (afh van remstaaf en/of andere in de weg zittende onderdelen.) Multa heeft een leveranciersbestand zichbaar onder de eerste twee postcode cyfers.

Groet,
Tent-Mens 420 neenee eerst meten, dan weten!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Johan de Jong



Geregistreerd op: 29 Nov 2004
Berichten: 125
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Zo 02 Mrt 2008 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat

dit hulpmiddel van Multa , balk met kogel op dissel, is te koop dwz te bestellen bij Hallford. De lage uitvoering kost 85 en de hoge 95 euro.
groeten, Johan
_________________
Van 1971-2003 Biod-Extase. Van 2003 -2007,420T van 1996 met veel d'rop en d'ran.
Vanaf 2007 een nieuwe Fendt Topas 510TG (een hotelkamer op wielen)met vanaf 2009 een Subaru Forester Boxer diesel ervoor
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 02 Mrt 2008 12:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Wim en Gerrie schreef:
Lex, weet jij hoe hoog jouw balk is inclusief klembeugel.

Hoogte inclusief klembeugel is 4 cm, dus minder dan 4,5 cm.


_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Wim en Gerrie



Geregistreerd op: 31 Okt 2007
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt 2008 19:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Bedankt Lex,
Vandaag de disselbalk met kogel click-on besteld. Prijs 52,75. Bij de kampeermarkt zag ik dat ze inloggen op: www.gimeg.nl. Die site ken jij natuurlijk. Hier zijn veel artikelen te vinden. Als je niet inlogt als bedrijf dan natuurlijk zonder prijsopgave. Voor andere belangstellenden: Bij Gimeg zag ik dat ook ALKO een disselbalk met kogel heeft die tussen de V-dissel gaat en waarbij de kogel dan iets hoger uitkomt. Dit voor hun eigen Alko-fietsendrager.
_________________
Voor mijn Nomade BIOD (Blijf Ik Ontzettend Dankbaar)
BIOD Nomade TLHS bouwjaar 2007.
Tot ziens, ergens! Wim en Gerrie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt 2008 19:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Wim en Gerrie schreef:
Bedankt Lex,
Vandaag de disselbalk met kogel click-on besteld. Prijs 52,75.

Hopelijk heb je er net zoveel plezier van als ik.
Ik heb er trouwens wel een goedkoop (ruim 10 eur bij de Vrijbuiter, 15 eur bij Halfords) schaarrekje op staan. Ik heb er zelfs 2, want de kogel op de balk heeft blijkbaar een grotere diameter dan die op de trekhaakkogel. Een van de 2 heb ik permanent in de auto liggen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120


Laatst aangepast door Lex M op Ma 03 Mrt 2008 20:41; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt 2008 20:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Hopelijk heb je er niet zoveel plezier van als ik.


Lex, hopelijk bedoel je niet wat je hierboven schreef? Embarassed Embarassed Embarassed
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt 2008 20:42    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Citaat:
Hopelijk heb je er niet zoveel plezier van als ik.


Lex, hopelijk bedoel je niet wat je hierboven schreef? Embarassed Embarassed Embarassed

Verbeterd Smile
Daarom haal ik de bewuste berichten dadelijk weg.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Wim en Gerrie



Geregistreerd op: 31 Okt 2007
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Ma 03 Mrt 2008 21:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Leks,
In ieder geval bedacht, sorry bedankt.
Groeten
Wim
_________________
Voor mijn Nomade BIOD (Blijf Ik Ontzettend Dankbaar)
BIOD Nomade TLHS bouwjaar 2007.
Tot ziens, ergens! Wim en Gerrie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 01:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex, kom je met Pinksteren met de Excellent? Dan moeten we eens kijken hoe je het hebt gedaan, wij denken erover de fietsen in de caravan te plaatsen, maar dit lijkt me een heel prettig alternatief!
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 09:17    Onderwerp: Reageren met citaat

pm3 schreef:
Lex, kom je met Pinksteren met de Excellent? Dan moeten we eens kijken hoe je het hebt gedaan, wij denken erover de fietsen in de caravan te plaatsen, maar dit lijkt me een heel prettig alternatief!

Wij zijn in Marokko tijdens de pinksteren.
Op de Excellent gaat het als op de 400. Eén voordeel: de klep van de disselbak kan nog een beetje open, ook doordat hij nogal flexibel is.
De kogeldruk kan wel een probleem zijn, maar dat is in zo'n korte caravan wel te compenseren.
En let op het laadvermogen, maar dat geldt ook voor fietsen binnen.
Op het dak van de auto wil je niet?




_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.