"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Fietsen
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 16:13    Onderwerp: Fietsen Reageren met citaat

Groenlo blijkt een vestingsstadje te zijn uit de 80-jarige oorlog.
Dus afgelopen zondag daar maar eens heen gereden. (vaak langs, naar Winterswijk.)
Nou dat viel tegen, kon er niet veel van terug vinden.
Moet er wel bij vertellen dat ik het rondje in dat stadje met de auto heb gedaan, nergens uitgestapt waar het de moeite waard zou zijn, trouwens het waaide nogal en dan gaat m'n haar door de war.
Ter zake:
Ik weet zeker dat je op de fiets meer ziet, en dat zijn we ook van plan, daar en elders in Nederland.
Om nu allemaal inlichtingen te gaan verzamelen bij de verschillende VVV's
waar de ene plek altijd weer mooier is dan de andere, heb ik een hele simpele vraag.
Waar kan ik die caravan neerzetten om een paar dagen in een leuke omgeving wat dagtripjes op de fiets te doen?
We zijn geen doorfietsers, heuveltjes hoeven ook niet, en bankjes onderweg zijn welkom.
O ja, we nemen eigen fietsen mee, dus dat moet ook nog allemaal geregeld worden. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 18:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Ga naar Winterswijk. Campings voor het uitzoeken Very Happy .
Naar de VVV alwaar je kunt kiezen uit de mooiste fietsroutes van Nederland.
Uitgekeken? Bredevoort! Doesburg!
Regen? Doetinchem.

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Caroline



Geregistreerd op: 05 Mei 2004
Berichten: 170
Woonplaats: Nijverdal

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 18:59    Onderwerp: Fietsen Reageren met citaat

Het oosten is de moeite waard om te fietsen, Campings genoeg om te kamperen. Wil je toch een keer een heuveltje proberen, dan hebben we tussen Nijverdal en Holten een hele mooie liggen. In onze "achtertuin" ligt het Wierdense Veld, een heidegebied met schaapskooi. Aan de andere kant van Nijverdal liggen uitgestrekte bossen met een fraai fietspad. Info over bankjes kan ik je niet geven. Ze staan er wel, maar hoeveel, geen idee. Surfen op internet geeft ook weleens een indruk van een streek, zo ook ervaringssites over campings hoewel de info die je er vindt heel smaakgebonden is. Succes met zoeken.
_________________
Groet, Caroline

2006 - nu: Biod 400 TD Exclusief - Nuance 1991, wordt getrokken door Renault Kadjar EDC 2017

2004 - 2006: Biod 400 TD De Luxe- Nuance 1989 (gecrasht)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 19:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Hier in Heusden zit je bij een vestingstadje, bij de Maas en hetrivierengebied, 6 km. van nationaal park Loonse en Drunense Duinen, 15 km. van de mooie stad Den Bosch, midden in een fietsknooppuntenroutenetwerk en vlakbij een gratis koffieadresje. Campings (SVR) in Doeveren en Drunen.
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 19:38    Onderwerp: Reageren met citaat

pm3 schreef:
Hier in Heusden zit je bij een vestingstadje, bij de Maas en hetrivierengebied, 6 km. van nationaal park Loonse en Drunense Duinen, 15 km. van de mooie stad Den Bosch, midden in een fietsknooppuntenroutenetwerk en vlakbij een gratis koffieadresje. Campings (SVR) in Doeveren en Drunen.

Ja, SVR-kampje Giersbergen 11. Aanbevolen.

Heel Nederland is kandidaat. Bijna overal kun je fijn fietsen.
Ook zelfs vanuit Vlaardingen: Nivon-camping De Hoogkamer. Klik.
Ook vanaf het SVR-kampje van boer Aad (Straathof) in Leimuiden. Klik.
Camping Stadspark in Groningen is een aardige stadscamping. Klik.
Wat te denken van camping Middelburg (Acsi CampingCard), heel Zeeland onder de fietswielen. Klik.
Noord-Oost Twente (Springendal) is ook niet te versmaden. In Ootmarsum is een NCC-kamp (moet je wel lid zijn). Klik.
De NCC heeft ook een mooi terrein in Ede. (De NCC heeft ruim 25 eigen terreinen). Klik.
Word donateur van de SVR en kies je terreintje ergens in NL. Klik.
Camping Delftse Hout Wink voor Delft en ruime omgeving. Wel eerst even campingcheques kopen voor het laagseizoen. Klik.
Het SVR-kampje van Trees in Culemborg, ook leuk, de inetclub wordt niet meer toegelaten door Trees. Klik.
Camping De Karekiet in Buren, 2x locatie van het BIOD-kamp (2005+06). Klik.
Ooit eens gegeten in Bartlehiem. Ernaast een klein kampje aan de Dokkummer Ee. Klik.
Enz., enz., .....

Ik vul dit aan als er meer bovenborrelt.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120


Laatst aangepast door Lex M op Di 04 Mrt 2008 20:50; in totaal 6 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 20:17    Onderwerp: Reageren met citaat

http://www.hetvissertje.nl

Een mooi plekkie om als uitvalsbasis te gebruiken voor fiets-, vaar- en wandeltochten.
Er is een uitgebreid winkelcentrum en een Arriva-station binnen een kilometer afstand. De historische binnenstad van Dordrecht op 3 kilometer en ook leuk is: www.waterbus.nl Met de boot naar alle plaatsen in de omgeving, zelfs naar Rotterdam op 10 loopminuten van de Coolsingel. Fiets mag gratis mee!
Ook de Dordtse Biesbosch is dichtbij en goed befietsbaar...
Terug naar boven
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 20:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ter aanvulling voor de betere rustzoekers onder de fietsers en de vissers:
http://www.vekabo.nl/select_bedrijf.php?soort=minicampings&regio=Zuid+Holland&land=&plaats=Brandwijk%2FDe+Donk

Op 15 auto minuten van Dordrecht, maar op 10 fiets-tellen van de mooiste fietsroutes langs prachtige oude boerderijen en riviertjes.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 22:28    Onderwerp: Reageren met citaat

We zijn in dit landje fietsers dat is duidelijk.
Hartelijk dank voor de spontane reacties. Very Happy
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 23:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is zeer de moeite waard om je aan te melden bij
www.svr.nl
www.natuurkampeerterreinen.nl

En om hier eens te kijken:
www.vekabo.nl
www.kgc.nl

De laatste heeft meer plaatsen per terrein, maar het is er ook vaak fijn kamperen.

Bij de eerste twee betaal je jaarlijks een klein bedrag, maar daar krijg je veel voor terug.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 23:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Het begint me te duizelen. Smile
En ik heb maar één fiets.
Maar ik ga het allemaal doorspitten.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Di 04 Mrt 2008 23:35    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Het begint me te duizelen. Smile
En ik heb maar één fiets.
Maar ik ga het allemaal doorspitten.


Alleen al van de SVR zijn er rond Winterswijk minstens 5 minicampings te vinden. Ik heb een paar keer rond Winterswijk met de rugzak gelopen en dan heb je ze zowat allemaal nodig... Wink
Pracht omgeving trouwens voor dat soort meerdaagse voettochten!

Enne, Joop: kijk uit met die duizelingen! Dat had ik vroeger ook, in mijn verkeringstijd. zz toppie
Terug naar boven
Markparket



Geregistreerd op: 22 Dec 2007
Berichten: 144
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mrt 2008 00:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat is nu een mooiere provincie om te fietsen dan Drenthe???

Denk eens aan de fietsvierdaagse, bossen, weilanden, watertjes en mooie plaatsen Exclamation

In het draadje voor donkere dagen staat op de 3e pagina stukje van Cerberre en een stukje van mij over Camping de Bulte in Zuidwolde.

Is een prima uitvals basis om te fietsen Laughing
_________________
Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Wo 05 Mrt 2008 00:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Na heel wat fietsvakanties ben ik er nog niet uit, wat de beste fietsprovincie is.
Hoewel Drenthe hoog scoort, vind ik het niet echt meer opvallen tussen de overige oostelijke provincies, die natuurlijk jarenlang hebben gewerkt aan een grote inhaalslag. En laten we vooral Brabant niet vergeten!

Het is zo beroerd nog niet in ons kikkerlandje!
Terug naar boven
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mrt 2008 09:11    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij is door heel het land mooi fietsgebied te vinden. Beetje afhankelijk van wat je mooi vindt, maar Noord-Holland (waterland) met de oude steden (Hoorn, Alkmaar, Medemblik) de kuststrook, de oude polders, schitterend. Friesland met de meren, Groningen met het weidse landschap, het oosten noemden jullie al, Limburg als je wat wilt klimmen, maar ook langs de Maas, Brabant hoef ik niets over te vertellen, Zeeland met de steden en mooie uitzichten, de dijkjes enz., Het rivierengebied met de prachtige boerderijen en de uitzichten, de uiterwaarden, noem maar op. Zelfs in en om Utrecht is het mooi, denk maar aan de Heuvelrug, het Gooi, de Vecht en de plassen...
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Wim en Gerrie



Geregistreerd op: 31 Okt 2007
Berichten: 24

BerichtGeplaatst: Wo 05 Mrt 2008 11:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou dan ook maar eens net over de zuidgrens kijken. Als je bijvoorbeeld met de caravan in Brabant gaat staan, noem eens Valkenswaard dan heb je daar, maar ook net over de grens in België, schitterende fietspaden liggen. Ze noemen dit het (Belgisch)Limburg fietsparadijs. Onderweg neem je dan een lekkere Trappist zodat je weer energie hebt om verder te gaan. Jarenlang zijn wij gastadres geweest van vrienden op de fiets. Het was leuk om gastvrij te kunnen zijn en de mensen te zien genieten. Wij wilden dit doen omdat wij ook altijd gastvrij zijn ontvangen op onze fietstochten door Tsjechië en Frankrijk en Zwitserland. Nu prefereren we klavervakanties. Question Dit heet: met de caravan weg, fietsen erop, ergens gaan staan en in 4 dagen 4 richtingen verkennen op de fiets. Daarna de caravan weer opbreken, 100 km. verkassen en daarna hetzelfde procedé.
Tegenwoordig bouwen we wel meer rustdagen in. Crying or Very sad proost
Succes met het fietsen.
_________________
Voor mijn Nomade BIOD (Blijf Ik Ontzettend Dankbaar)
BIOD Nomade TLHS bouwjaar 2007.
Tot ziens, ergens! Wim en Gerrie
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 1 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.