"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Hoeveel weegt je BIOD?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 20 Mrt 2008 00:20    Onderwerp: Hoeveel weegt je BIOD? Reageren met citaat

Beste 'Markparket',
Jouw BIOD is dus ongeveer net zo oud als de onze. Hoe zit het met het gewicht van die 400TL? Ik heb nu onze caravan bij CampTech staan, die vond wat problemen met de as en aanverwante zaken (benieuwd wat het gaat kosten), maar die had in ieder geval de caravan met de meeste inventaris er nog in gewogen en kwam tot het - mijns inziens teleurstellende resultaat - van 960 kilo. Dat biedt niet veel perspectief. Ik heb de indruk dat ik iets verkeerd doe - misschien toch te veel spullen in het ding. Iedere reactie van 400TL-bezitters is wellekom.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Markparket



Geregistreerd op: 22 Dec 2007
Berichten: 144
Woonplaats: Meppel

BerichtGeplaatst: Do 20 Mrt 2008 00:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Nou,

Ik denk dat ik u/je misschien kan helpen Exclamation

Ik ben namelijk van plan om binnenkort met de 400TL naar de weegbrug te gaan Laughing

Gewoon om eens te kijken wat ik er wel of niet in mee kan nemen....

Nu is het wel zo dat ik er een mover onder heb, uiteraard dus een zware accu etc, maar dat zou wel enigzins om te rekenen zijn Wink

Wordt vervolgd dus
_________________
Driekleur 400 TL 1989 + Mercedes-Benz 230GE aut. 1986 of Mercedes-Benz 200 aut. 1981, Daarnaast 2011 Peugeot 107, 1990 Citroën 2CV6, 1985 Peugeot 205 GRD en 1970 Mercedes-Benz W114 Bähr Cabriolet

EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD!!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Do 20 Mrt 2008 01:16    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Marparket, die schreef:

Markparket schreef:


Ik ben namelijk van plan om binnenkort met de 400TL naar de weegbrug te gaan Laughing

Gewoon om eens te kijken wat ik er wel of niet in mee kan nemen....

Nu is het wel zo dat ik er een mover onder heb, uiteraard dus een zware accu etc, maar dat zou wel enigzins om te rekenen zijn Wink

Wordt vervolgd dus


Ben erg benieuwd. Heb zelf natuurlijk een accu (28 kilo), en een stel hydraulisch uit te draaien poten (de caravan, ikzelf en mijn missus niet). Laat me horen wat de uitkomsten van de weegbrug zijn, want dat gewicht geeft me redelijk hoofdbrekens.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 11:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Vorig jaar heb ik mijn biod 400TL met een reich weger gewogen en kwam tot een totaal gewicht van 910 kilo met accu, mover, voortent , schuifluifel en stoelen, dus nog 90 kilo over voor kleding, leesvoer en koelkastvulling.
Ik zal wat moeten gaan overbrengen naar de auto...Maar dat gaat wel lukken, want we zijn maar met z'n tweeën.
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 13:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi Pjotr, jij schreef:
pjotr schreef:
Vorig jaar heb ik mijn biod 400TL met een reich weger gewogen en kwam tot een totaal gewicht van 910 kilo met accu, mover, voortent , schuifluifel en stoelen, dus nog 90 kilo over voor kleding, leesvoer en koelkastvulling.
Ik zal wat moeten gaan overbrengen naar de auto...Maar dat gaat wel lukken, want we zijn maar met z'n tweeën.


Dank voor de info. Overigens dat van die gewichtstoename kan, volgens informatie bij Triorep, gevoeglijk naar het land der fabelen, het ronde archief, de al dan niet door Norton beveiligde prullebak, enzovoort. Wel gaf de vriendelijke chef aan dat het zo is dat vezels iets meer (condens)vocht op zullen nemen, maar dat verdwijnt ook weer. Wanneer je , volgens hem, twee caravans, bijvoorbeeld een Hobby en een BIOD een hele winter buiten laat staat en die daarna weegt, dan zal de Hobby altijd zwaarder wegen.

Dus we wachten de eerstvolgende regenbui af, en... maken ons geen zorgen. Overigens nemen wij de stokken van de voortent, de voortent en een eerste voedselvoorraad (wijn, limonades, en andere zaken in een krat, altijd in de auto (Picnic) mee, dus daar kan het niet aan liggen. Wanneer de caravan terugkomt van revisie (as) dan weeg ik hem wel weer met de 'Reich' en gaan dan voorzichtig te werk met het bijladen. Veiligheid voor alles.

Goede Paasdagen.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 13:29    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
bij Triorep

Is hij bij Triorep?
Weet je al meer?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 13:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex schreef:
Lex M schreef:
C.M. van der Mast schreef:
bij Triorep

Is hij bij Triorep?
Weet je al meer?


Wel bij Triorep, maar ik wacht nu op de prijsopgave. Leuke mensen en goede ontvangst met koffie en gebak, maar dat was omdat er iemand jarig was, dus geen specifieke klantenbinding. Tot later.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 15:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb geen accu in mijn tricolore.
Hoor ik dan nog wel bij de club?

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 15:49    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Wanneer je , volgens hem, twee caravans, bijvoorbeeld een Hobby en een BIOD een hele winter buiten laat staat en die daarna weegt, dan zal de Hobby altijd zwaarder wegen.

Ik heb wel vertrouwen in Triorep, maar dit waag ik te betwijfelen Wink
Hij zal het wel anders bedoeld hebben dan er staat Wink

Heb je trouwens enig idee hoe zwaar die hydraulische toevoeging is?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 16:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex M schreef:
Heb je trouwens enig idee hoe zwaar die hydraulische toevoeging is?
.

Nee, dat weut ik nie. En om alles er nu af te slopen, op de weegschaal te leggen, dat lijkt mij een beetje overdreven. Verder zal het verschil tussen een kletsnatte Hopbby en een BIOD mij worst wezen. Zolang het binnenin maar droog blijft. Dus prefereer ik de BIOD en zal waarschijnlijk wel volhouden. En wat HOBBY-en betreft: Een BIOD biedt meer mogelijkheden.
GOEDE PAASDAGEN. Hier sneeuwt het als een achterlijke (21-3-2008/15.30).
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 16:30    Onderwerp: Reageren met citaat

C.M. van der Mast schreef:
Lex M schreef:
Heb je trouwens enig idee hoe zwaar die hydraulische toevoeging is?
.
Nee, dat weut ik nie.

Dat snap ik. Maar ik vraag me af of dat gewicht een wezenlijk deel van die 960 kiloos is.
Wat wegen die schuifladen en andere door jou toegevoegde zaken?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 18:40    Onderwerp: Reageren met citaat

benno coopman schreef:
Ik heb geen accu in mijn tricolore.
Hoor ik dan nog wel bij de club?

Benno.


Dat van die club weet ik niet, maar je hebt je wel "aan de paal genageld" Laughing
Als je dat goed genoeg vindt, hoef je niet bij de batterijenclub, is mijn voorzichtige inschatting Wink
Terug naar boven
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 21:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Tot nu toe heb ik nog nooit een accu gemist.
Zelfs nog nooit aan gedacht.
De CC en ACSI campings bijvoorbeeld hebben allemaal, zover ik weet, all-in tarieven en goede stroomvoorziening.
Maar mocht er onder ons iemand zijn die een campinkje kent in de Val d 'Orcia in het zuiden van Toscane met een gebrekkige of geen stroomvoorziening, maar wel een mooie ligging, ga ik overstag.
Ik moet dan echter ook een tweede gasfles meenemen omdat electrisch verwarmen wel niet zal lukken.

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 22:31    Onderwerp: Reageren met citaat

Lex schreef:
Lex M schreef:
Dat snap ik. Maar ik vraag me af of dat gewicht een wezenlijk deel van die 960 kiloos is. Wat wegen die schuifladen en andere door jou toegevoegde zaken?
.

Of dat hydraulische systeem zo'n wezenlijk deel uitmaakt van die 960 kilo, ach ik denk dat dat wel meevalt. Die schuifladen? Het is er slechts eentje, dus ook dat zal wel meevallen. Maar, alle gekheid op een stokje, ik denk dat ik de caravan, wanneer hij - of is het een zij? - terug is van Triorep, eerst zal leeghalen, want ik heb de indruk dat er echt wel wat zaken inzitten die aardig wat wegen. Vraag me nu niet wat, want ik heb hem zo uit de stalling gehaald en alleen die zaken er uit gehaald die normaliter toch al in de auto gaan. Maar ik ontdekte dat mijn medereiziger - ze kookt graag en lekker, daar niet van - een gietijzeren wokpan ergens heeft verstopt en zo zullen er nog wel een paar dingen zijn, waarvan ik denk... nou, nou, moet dat allemaal mee? Ook van mijzelf hoor, dus denk niet dat ik alle schuld op mijn medereiziger schuif.
GOEDE PAASDAGEN.
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 21 Mrt 2008 22:37    Onderwerp: Reageren met citaat

benno coopman schreef:
Ik moet dan echter ook een tweede gasfles meenemen omdat electrisch verwarmen wel niet zal lukken.


Beste Benno, Dat van zo'n tweede gasfles kan een bezwaar zijn. Ik heb onlangs nog ergens in de KCK gelezen dat, wanneer je lang op een camping in Frankrijk staat, je eenvoudig weg ter plaatse (tijdelijk) een extra gasfles huurt en voor vertrek weer aflevert. Of dit in Italie ook kan weet ik niet, maar gezien de landsaard zou het best wel eens zo kunnen zijn. Zelf nemen wij altijd een extra CAMPINGGAZ fles (middelgroot) mee. Als reserve en om de barbeque te stoken. Die zijn nagenoeg overal om te wisselen, dus dat zou een extra grote fles overbodig maken.
GOEDE PAASDAGEN.

Ik had niet kunnen bevroeden dat een eenvoudige vraag over mijn gewicht (dat van de BIOD dan) - mijn gewicht staat niet ter discussie - zoveel en uiteenlopende reacties tot gevolg zou hebben. Trouwens... welke route rijden jullie naar Toscane? Wij gaan DV richting Deiva Marine (Liguria).
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.