"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

CCI, ACSI, 55+, gecodeerd kamperen en vergeetachtigheid

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hans Plantinga



Geregistreerd op: 20 Okt 2004
Berichten: 181
Woonplaats: Heteren

BerichtGeplaatst: Wo 30 Jul 2008 15:32    Onderwerp: CCI, ACSI, 55+, gecodeerd kamperen en vergeetachtigheid Reageren met citaat

55+
In de maand mei waren we in het zuiden van Frankrijk.
In St. Pantaleon vroeg men naar m'n ACSI-kaart. Ik heb nooit zo'n ding gehad, maar ik had een kortinkje kunnen krijgen.
Wel zag de campingbaas op mijn CCI dat ik van bouwjaar 1952 ben. Zo kwam ik helemaal zonder lidmaatschap, abonnement of andere verbintenissen in aanmerking voor "55+korting". Wel even een confrontatie maar toch mooi meegenomen. Toch maar twee nachtjes gebleven en op de terugreis nog een.

Medelijden
In Estaing werd ook een ACSI-korting aangeboden, tegen overlegging van het ontbrekende ACSI-cardje. Mijn wederhelft, die op reis totale verzorging geniet en op mijn persoontje blindvaart, vroeg waarom ik zo'n ding eigenlijk niet heb. Nou schatje, omdat er nooit geen hond naar vraagt. Ja nu ineens om de 300km. Dat wel natuurlijk.
De campingbaas in Estaing compenseerde ons verlies door van onze zes ampere er slechts drie te berekenen.
Toffe lui, die Fransen.

Ieder landje een cardje
Ooit kreeg je nog wel eens korting op de CCI. In Zweden en Noorwegen werd de CCI niet erkent (2004) en moesten we een Scandinavische kampeerkaart aanschaffen (Åmål, Zweden). Die had je volgens de Zweedse baliniste in heel Scandinavië nodig!. Niet dus. Nooit iemand meer naar gevraagd.

Pensionados
Nu is het met die paar weekjes vakantie van ons niet zo'n ramp een mogelijk rabatje mis te lopen, maar als je tot de pensionados behoort loont het een tas met kaartjes aan te schaffen.

Ingewikkeld
Kamperen wordt al net zo ingewikkeld als winkelen. Rocks, Airmiles, AH-zegeltjes, de kortingkaart van de plaatselijke verfwinkel enz. enz.
O ja, het kaartje om mijn kantoor binnen te komen niet te vergeten en natuurlijk de museumkaart. Van de korting spaar ik een nieuwe portemonnaie bij elkaar. Die bezwijkt binnenkort voor de zoveelste keer van al die plastic plakken.

Sanitaircard
Soms komt er tijdelijk nog de slagboomcard of sanitairgebouwcard bij. De zweedse campingbaas beschermt zich zo tegen paraciterend campervolk. Wel de portemonnaie mee als je het sanitair bezoekt.
Beter zijn de code-tableau's. Maar juist als de aandrang groot Embarassed is verwar je de code met die van de vorige camping (meestal 9999 of 1234).
In La Charité-sur-Loire moest ik, na een nachtelijk bezoek aan het hondensanitair buiten de camping, het beest en mezelf over het campinghek tillen. Vergeetachtigheid!

Scherp blijven!
Voor onze laatste reis had ik om wat dieselolie uit te sparen de "binnenlandse" cards thuis gelaten. De maandag na thuiskomst moest ik even aanbellen om de weg naar mijn werkplek te kunnen voltooien. Een vijfenvijftigplusser mag af en toe wat vergeten.
_________________
Hans
420 Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht AIM-naam
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.