"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vacamobiel opbouw

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
macm
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 18 Aug 2008 08:40    Onderwerp: Vacamobiel opbouw Reageren met citaat

hee, de Vacamobielopbouw staat er ook weer op.

Is dat niet iets voor de "club"?
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 18 Aug 2008 09:02    Onderwerp: Re: Vacamobiel opbouw Reageren met citaat

macm schreef:
hee, de Vacamobielopbouw staat er ook weer op.

Is dat niet iets voor de "club"?

Als "club"-huis? Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Ma 18 Aug 2008 18:52    Onderwerp: Re: Vacamobiel opbouw Reageren met citaat

macm schreef:
hee, de Vacamobielopbouw staat er ook weer op.

Is dat niet iets voor de "club"?


Sad Question Da's nieuw voor mij "vacamobiel"? ff als zoekargument ingetypt:
wub
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
macm
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 18 Aug 2008 20:09    Onderwerp: Reageren met citaat

tja de vacamobiel was dus eigenlijk de "Vacamobile" ; een Pools-Belgische-Nederlandse samenwerking.
op de foto van de destijds gepubliceerde folder staat ie op een onderstel van iets wat een bestelwagen "Z U K" type 13 - P.V.A 11775 heet via FIAT Polski, maar ook verkrijgbaar was met een Peugeot 504 diesel.
In 1973 zijn er schijnbaar 5 ZUK's naar Oldenzaal gebracht en voorzien van een Expert of extase romp. Met tussen de cabine en de romp een soort harmonica om breuk in de polyester te voorkomen zoals bij treinstellen. vanafprijs 29.750 gulden. Omdat handel met Polen in die tijd ongebruikelijk was werd er ruihandel gedreven met wel te verstaan (ik typ het ook maar over) paardenvlees. Wat schijnbaar mar 1 maal heeft plaatsgevonden.

(folder binnenkort in te scannen voor de site.)
Terug naar boven
abel



Geregistreerd op: 28 Apr 2004
Berichten: 933
Woonplaats: Noordwolde

BerichtGeplaatst: Di 19 Aug 2008 07:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Later in 1977 staat de biodfabriek op de Caravan Rai met opnieuw een camper ditmaal met een Ford Transit onderstel , waarvan dit het tot nu toe enigste ontdekte exemplaar was (toen mijn vrouw 'm zag staan in de buurt van Edam) De camper was toen net verkocht aan de man in Leeuwarden.
Ik had wel interesse in de camper en heb toen de camper in Leeuwarden stond de camper gekocht inclusief thuisbezorgen.
De man 50 Euro handgeld gegeven en toen wachten wachten!
Gebeld: de vrachtwagen stond niet thuis; geen tijd enz.
Toen kwam hij met het idee om het maar door een wegsleepdienst te laten doen op mijn kosten. Ik heb m'n handen er van afgetrokken en gezegd dat hij maar gelukkig met het handgeld moest worden.
Ik vond het heel jammer van de camper, die nu al niet meer compleet is, maar 1 troost ik heb er foto's van.
Dit is dus de hele storie , maar wel iets anders als deze man doet overkomen!
_________________
Abel Slot
voor onderdelen (www.biodmagazijn.nl)
Biod Expert '61(schaalmodel)
Biod Expert de Luxe '68
Biod Extase 2TL 1980
Biod 350 Caravanmuseum 19....
Biod 400TD de luxe '89(voor demontage)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
macm
Gast





BerichtGeplaatst: Di 19 Aug 2008 07:46    Onderwerp: Reageren met citaat

Tja helaas(of misschien wel goed anders zou het maar een saaie boel worden) is niet iedereen uit hetzelfde hout gesneden.
Terug naar boven
macm
Gast





BerichtGeplaatst: Di 19 Aug 2008 22:26    Onderwerp: de e's van BIOD; Exotic, Explorer etc. Reageren met citaat

de vacamobile folder is onderweg naar Lex. Hopelijk binnekort op biod.net evenals de folde van de eerste BIOD (denk ik) de Exotic; nee, geen caravan, maar een vouwwagen. Er staat zelfs in dat BIOD toen ook de Explorer maakt; een keuken-bagagewagen en de Clipper junior; een 2 persoons imperial tent. Ik zeg zijn tijd ver vooruit.

En ook maakten ze destijds al de bio-stabiel waar ze nog steeds reclame mee maken op tv euh nee toch wat anders; de BIOD-Stabil; een imperial met dakgootplaatsing.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.