"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Navigatie op coördinaten
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 16:08    Onderwerp: Reageren met citaat

tent-mens schreef:
arnoudj schreef:
Als je toch naar Notter gaat:
Ik ben benieuwd naar navigatiesystemen die kunnen werken met coordinaten (zowel lengte/breedte als decimaal) (kan mijn Navigon niet), die een makkelijke updateregeling hebben van de kaarten, die ook hoorbare waarschuwingen geven bij snelheidsovertredingen (zoals mijn Navigon 2110), het kompas in het scherm laten zien. Een ook een fiets modus.
Bluetooth, MP3 etc. hoeft voor mij niet zo. Gewoon een goed standaardapparaat.
Dus als je daarover ideeën hebt dan hou ik me aanbevolden.


Garmin 255WT is mijn keuze. Heeft coördinaten ingave (graden minuten seconden?denk ik).Update is hier eerder besproken; ik pijns er niet over, bij een geschatte levensduur van 3 tot 5 jaar losse updates aanschaffen voor mijn "gebruiksstatuur". De ontwikkelingen volgen te snel op en de prijzen vliegen nog steeds omlaag. Snelheidsovertredingen heb ik in die ruim veertig jaar nog maar één keer begaan (op weg naar het ziekenhuis, maar boete ging toch wél door!) Auto heeft Ccontrol dus áls me niets ontgaat aan borden e.d. én de BIOD erachter =80pu; en per één mei a.s. 90pu proost da's mooi.

Fietskaarten Nederland zijn verkrijgbaar op SD CD á €89.
Vergelijken op websteks dmv aanvinken geeft overzicht tussen diverse types. Ik denk dat we qua keuze inzichten niet veel van elkaar verschillen.

groet,
Tjerk

Dat dacht ik wel Wink
En wat heb je betaald?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 17:00    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik keek er ook naar, of de 550, daar kun je ook mee geocachen en topo wandelkaarten van de 60csx gebruiken. Maar die is wel een stuk duurder, zo'n 100 euroos. Denken en sparen dus.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 17:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Maar ja, als ik hier naar kijk:

http://www.kieskeurig.nl/navigatie_systeem/garmin/nuvi_255wt/279252/
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 18:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Volgens mij zit je met je vragen hier op het verkeerde forum.
De antwoorden zijn zo persoonlijk dat je er waarschijnlijk geen weg mee op kan. Sad
Elk zichzelf respecterend navigatiesysteem heeft wel een forum, waar de mogelijk-/onmogelijkheden uitvoerig besproken worden.
Mijn eerdere berichtje gaf al een zetje in die richting. Sad
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 19:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Vooral deze vind ik erg informatorisch... Wink
http://forum.gps.nl/
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 19:32    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Volgens mij zit je met je vragen hier op het verkeerde forum.
De antwoorden zijn zo persoonlijk dat je er waarschijnlijk geen weg mee op kan. Sad
Elk zichzelf respecterend navigatiesysteem heeft wel een forum, waar de mogelijk-/onmogelijkheden uitvoerig besproken worden.
Mijn eerdere berichtje gaf al een zetje in die richting. Sad

Wat betreft de (on)mogelijkheden, heb je gelijk, hoewel je die gegevens meestal ook wel uit de technische specificaties kunt halen.
Maar of fora bij de selectie van zo'n apparaat zo zinvol zijn, is de vraag.
Ook daar voornamelijk persoonlijke ervaringen, plus en min
Ik heb het onlangs zelf bij de hand gehad bij de selectie van mijn slimme mobieltje. Je ziet door de bomen het bos niet meer.
Leveranciers vertrouw ik ook niet zo. Af en toe hoor ik iemand vragen stellen aan de meisjes van de An?b Wink
Ik denk dat je met Tomtom, Garmin of zelfs Mio wel goed zit. Als je niet iets specifieks zoekt, pak dan een "opel kadett". En kijk dan nog even bij Kieskeurig Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
cerbere



Geregistreerd op: 28 Sep 2005
Berichten: 634
Woonplaats: Rijswijk z-h

BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 19:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Overgenomen van kieskeurig.nl:
"Laatste review Garmin Nüvi 255wt
Beoordeling: 6
Ik heb dit systeemnog geen 2 maand en ik erger er mij al rot aan! De week voor dat we naar frankrijk vertrekken doet ze het perfect, goeie instructies, degelijke tmc etc... totdat de dag is aangebroken van op reis te gaan. Ik dacht tzal goed gaan met de garmin maar dat ding heeft ons ronduit in de steek gelaten en ons ettelijke fustraties bezorgd. De reis zelf ging zeer redelijk, hier en daar een missertje gehad maar het ging. éénmaal ter plaatse hebben we maar ons een michelinkaart gekocht en nog maar goed ook! Het ding stuurde ons langs de lastigste bergwegjes terwijl bijvoorbeeld een grote nationale weg erlangs liep! Balen dus! Ik ben ook eens een dagje naar genéve geweest en daar was helemaal het hek van de dam. De garmin stippelde haar route uit en het moment dat je in de stad bent herlegd ze haar route om de haverklap, ook gebrekkige instructies. Ze zegt bijvoorbeeld rechts aanhouden en aan het punt zegt ze dan links afslaan. Dan werd het een beetje te moeilijk voor mevrouwtje dus ging ze maar zeggen "geen sattelietontvangst"dus helemaal terug op kaart uit Genéve geraakt. Op het einde van de vakantie heeft ze ons dan eindelijk ZONDER problemen helemaal naar huis gebracht. Ik gooi dit apparaat terug naar garmin en ga vragen voor om te ruilen. NOOIT MEER GARMIN Mijn vorige gps een tom tom one was veeel degelijker een gewaarschuwd man is er 2 waard!!! "

Een navigatie systeem is een hulpmiddel Rolling Eyes Exclamation Net als een kaart. Hier het typische geval van domheid en verkeerde parameters ingevoerd Crying or Very sad
_________________
Groetjes Bianca en Roy

2005-2007 Biod 300 1982 (is verkocht!)
2006-2013 Biod 400T 1987 (is verkocht!)
2008-2015 MKP Petit (is verkocht!)
2013-???? Biod 420 TD 2000
+ Citroen grand C4 picasso blue Hdi 120 A6 2017


Laatst aangepast door cerbere op Do 05 Feb 2009 22:47; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 19:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Hoi navigatie-forum deelnemers!

Saturn Groningen 188 euri. De vraag is of ik na een treinreis van twee uur niet voor een "uitverkocht" kom te staan en alsnog een ander type maar "op de koop" toeneem.
Vele "dozenschuivers" zijn volgens Kieskeurig globaal met de prijzen vanaf een 160 euri tot hoger dan Waypoint. Waarbij je wat kosten moet ophoesten voor verzending. Kwestie van vertrouwen en koop je bij een Waarborg verzendhuis? Is het grijze import??

Bij "Ik ben toch niet gek!" M-M was de 255WT 4 euri duurder dan in Notter.

Mijn stelling is ook nu weer: Hou de service-winkel in hoge ere. Je kunt er altijd op terugvallen.
De navigator kan ik volledig gebruiksklaar met de eco-functie afhalen. Dat wordt dan zaterdagmorgen als we toch onderweg zijn naar de polders. Kan ik het meteen uitproberen. Very Happy

groet!
TenT

Naschrift: we gaan naar Frankrijk! Maar ook met wegenkaarten Confused Ben benieuwd of we dezelfde ervaringen zullen hebben. Peter had tenslotte ook problemen in Zweden, die door Waypoint zijn opgelost. Wat me niet duidelijk is: zat het probleem in de kaartensoftware of was het probleem "verwijtbaar" door welke "foute ingave" dan ook?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 05 Feb 2009 22:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Als ik een adres invoerde, ging alles goed, maar als ik coördinaten ingaf, verdwaalde ik. Wat er echt aan mankeerde, heb ik nooit gehoord, maar ik kreeg wel een nieuw apparaat retour, toen ik het kapotte ding drie weken daarvóór inleverde.
Terug naar boven
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Vr 06 Feb 2009 11:20    Onderwerp: Reageren met citaat

Welke Nuvi heb je, hoe bevalt hij nu?
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 06 Feb 2009 12:54    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik heb de 660, die schijnt nu uit het programma te zijn.
Het is een goed ding, kan ongeveer 5 uur zonder voeding, waardoor het mogelijk is om maar raak te dwalen in bestrate gebieden en toch de uitgang weer te vinden...

Geen enkele nav heeft trouwens goede kaarten van onverharde wegen, als je wilt zwerven is het goed om een nav te zoeken met trackback, zoals de inmiddels verouderde Quest.
Terug naar boven
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Vr 06 Feb 2009 13:38    Onderwerp: Reageren met citaat

Kreeg net het bericht van MIO:

[i]De Klassieke Mio's kunnen nog met coordinaten werken maar daar de software en kaarten verouderd zijn worden deze binnen kort vervangen door nieuwe software op Navman navigatie software welke geen optie heeft om te navigeren aan de hand van coordinaten.
Uiteindelijke antwoord is dat toekomstige software niet meer met coordinaten werkt
We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Co Korsten[/i]

waarmee die dus uitvallen voor een keuze. Het kiezen wordt zo weer makkelijker.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Peterrr



Geregistreerd op: 19 Aug 2006
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Vr 06 Feb 2009 21:51    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Ik heb de 660, die schijnt nu uit het programma te zijn.
Het is een goed ding, kan ongeveer 5 uur zonder voeding, waardoor het mogelijk is om maar raak te dwalen in bestrate gebieden en toch de uitgang weer te vinden...

Geen enkele nav heeft trouwens goede kaarten van onverharde wegen, als je wilt zwerven is het goed om een nav te zoeken met trackback, zoals de inmiddels verouderde Quest.

Topo Nederland en ook de andere Topo's geven de meeste onverharde wegen weer, alleen zijn ze niet zelf niet routeerbaar. Je kunt middels Mapsource wel zelf je route aanmaken. Hierna uploaden naar bijv een Garmin GPS 60CSX, werkt prima.

groeten,
Peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 06 Feb 2009 22:04    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar noem je ook wel een kanjer-apparaat op...
De Nüvi is eigenlijk niet anders dan de tegenaanval van Garmin op TomTom. Een erg goed ding met allerhande extra's, die Tom ook heeft, maar het is en blijft een auto-ding...
Garmin heeft inderdaad echt wel betere apparaten, waar veel meer me mogelijk is. Maar dat prijskaartje hé...


Laatst aangepast door Pieter op Za 07 Feb 2009 01:36; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Peterrr



Geregistreerd op: 19 Aug 2006
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: Vr 06 Feb 2009 22:37    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter schreef:
Daar noem je ook wel een kanjer-apparaat op...
De Nüvi is eigenlijk niet anders dan de tegenaanval van Garmin op TomTom. Een erg goed ding met allerhande extra's, die Tom ook heeft, maar voor het is en blijft een auto-ding...
Garmin heeft inderdaad echt wel betere apparaten, waar veel meer me mogelijk is. Maar dat prijskaartje hé...

€ 240,-- via Ebay vanuit Engeland incl verzendkosten, komen nog wel de kaarten bij.

Groeten,

Peter
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Pagina 3 van 6

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.