"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Naar Italië
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt 2009 14:30    Onderwerp: Naar Italië Reageren met citaat

Wij willen mei/juni met onze combinatie een rondreis maken in Italië (Toscane, Umbrië). Nu kunnen we dat nog, volgend jaar stuurt het ABP ons misschien op de fiets naar Bakkum.
Maar ik ben geen liefhebber van tunnels (om het maar zacht te zeggen) en dus zoek ik naar routes die zonder tunnels (pakweg langer dan 1 km) of zeer steile wegen toch naar Rome leiden.
Ik heb drie mogelijkheden gezien: 1. De autobahn over de Brenner 2. De Resia pas 3. Langs de Franse kust.

Heeft iemand ervaringen of aanbevelingen?
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt 2009 15:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Ervaring:
Terug uit Toscane, Simplonpas.
Eitje. Smile
Aanbeveling:
Erg persoonlijk, maar..
Leuke onderbreking is: de auto en caravan op de trein te zetten tussen Kandersteg en Goppenstein, jááren geleden gedaan om van Interlaken in Visp te komen.
We gingen op een zondag van Pisa via La Spezia en Genua langs Turijn naar Verbania (Lago Maggiorre) ik vond het een prima route.
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Vr 06 Mrt 2009 15:50; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt 2009 15:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Is dat met Simplontunnel?
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt 2009 15:57    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Is dat met Simplontunnel?

Dat treintje wat ik bedoel niet.
Er rijdt ook een trein door de Simplontunnel van Brig/Naters naar Crévola d'Ossola of Domodóssola maar daar heb ik geen ervaring mee.
Simplon is dacht ik 11%, kon er persoonlijk niet opgewonden van raken.
Deed het met 90pk diesel en Biod 350, auto moest wel werken. Smile
O ja, en de remmen van de caravan bleken achteraf heet geweest te zijn . Sad
Onervarenheid in passen rijden toendertijd. Op tijd een parkeerplek opzoeken.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt 2009 16:48    Onderwerp: Re: Naar Italië Reageren met citaat

arnoudj schreef:
Wij willen mei/juni met onze combinatie een rondreis maken in Italië (Toscane, Umbrië). Nu kunnen we dat nog, volgend jaar stuurt het ABP ons misschien op de fiets naar Bakkum.
Maar ik ben geen liefhebber van tunnels (om het maar zacht te zeggen) en dus zoek ik naar routes die zonder tunnels (pakweg langer dan 1 km) of zeer steile wegen toch naar Rome leiden.
Ik heb drie mogelijkheden gezien: 1. De autobahn over de Brenner 2. De Resia pas 3. Langs de Franse kust.

Heeft iemand ervaringen of aanbevelingen?

Niet recent zelf gedaan, maar een aantal ervaringen gelezen: over de Gotthardpas.
Of wel redelijk recent gedaan: door Oostenrijk (toch Felbertauerntunnel, tol) over de Plöckenpas. Tolvrij op de genoemde tunnel na.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt 2009 23:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Paul,

Als goedmaker voor de uitschakeling voor de beker van de Graafschap door FC Twente en vanwege het feit dat ik deze reis vorig jaar zelf heb gemaakt moet ik reageren.

Ik begin in Bolzano.
Of je daar komt via de Resia pas of de Brenner maakt niet veel uit, allebei goed. Het is echter de enige keus van de 3 mogelijkheden die jij aandraagt omdat de Frans-Italiaanse kustweg ook wemelt van de tunnels.

Vervolgens koers je via de prachtige A22 richting Verona.
Logisch zou zijn: Modena>Bologna>Florence maar dat moet je beslist niet doen. Bologna>Florence is een en al tunnel.

Ga via Mantova over de 420 naar Parma en dan via de A15 naar La Spezia.
(Als je daar in Ameglia ACSI camping River pakt heb je een prachtige basis om Cinque Terre/Portovenere/Lerici/Carrara "te doen").

Alles gezien?
Hup in de Multipla en met A11/A12 naar Pisa, Lucca en Florence !!

Klaar?
Via Casciano en Poggibonsi naar Siena natuurlijk.
Ik reed Siena voorbij en ging 35 kilometer verder naar ACSI camping Le Soline in Casciano di Murlo.
Twee vliegen in één klap. Je zit vlak bij en hebt uitzicht op de Crète, het allemooiste Toscaanse landschap, je weet wel, golvend groen met hier en daar heuvelop een rij cypressen fungerend als compas voor de boerderij bovenop en Siena is 20 minuten rijden.
Tochtje: Rij via s.Quirico d'Orcia naar Pienza.

Op naar Umbrië.
Kies maar: Meer van Trasimeno/Perugia/Assisi.
Of het meer van Bolsena/Orvieto Todi.
Of allebei.

Moe?
Lekker naar het strand in de omgeving van Cesina aan de Toscaanse kust.
Ik dacht dat het niet veel soeps was, maar ik zat er naast.
Onmeunig mooi achterland met o.a. Volterra.

Het weer.
In mei zit je in I. niet in de tropen.
Vorig jaar in het binnenland veel regen en kou en daarom gingen we ook naar de omgeving van Cecina.
Feit was, dat terwijl het aan de kust prachtig weer was, het pijpenstelen regende op 10 kilometer richting binnenland.
Het weer zou dus een aanleiding kunnen zijn om de reis in omgekeerde volgorde te maken, eerst zo ver mogelijk naar het zuiden/kust of Bolsena en dan verder naar naar het Noorden.

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mrt 2009 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Wauw, ik zie de reis helemaal voor me! Oprecht bedankt.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 17 Mei 2009 21:12    Onderwerp: Vertrek Reageren met citaat

Dag Benno,
We vertrekken donderdag, we zullen je tips zeker gebruiken!
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Wo 17 Jun 2009 21:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Paul,

Ik zit nu zelf te Biodden in Frankrijk.
Zo te zien heb je prachtig weer.
Ben zeer benieuwd naar je verslag(je).

Arriverderci (of zoiets).

Benno.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 06 Sep 2009 15:03    Onderwerp: Toscane enzo Reageren met citaat

[size=18][b]Naar Toscane (en weer terug).[/b][/size]
Dit jaar zijn we zo’n vijf weken naar Toscane geweest. Meestal gekampeerd op campings voor het ACSI tarief (€ 15), anders zijn campings in Italië nogal prijzig, zelfs in het voorseizoen.
Op 22 mei vertrokken, eerste stop op Azur camping in Ellwangen. Goede camping, goed sanitair.
Via de Resi pas naar Italië. Mooie tocht, niet snel want veel tweebaans, maar zonder problemen. Geen steile hellingen, uitstekend te rijden voor onze combinatie. Gestopt op camping even voor Bolzano.
Daarna via Verona, Modena en Parma (die steden doen we later nog wel eens) naar camping River, bij La Spezia. Kleine plekken in de zon, maar voor 2 euro meer grotere plekken in de schaduw. Lekker zwembad. Matig winkeltje in voorseizoen. Veel herrie van helikopterbasis en aanleg nieuw campingterrein. Geen informatie hoe naar Cinque Terre te komen. Parkeren in Lerici en dan met de boot? Naar La Spezia en dan met trein of boot? Ervoor gekozen om met de auto naar Riomaggiore (het ‘primo Terre’) te gaan. Daar parkeren (weinig plaatsen, kon nu in het voorseizoen, € 17)), met trein verder, met boot terug (kon niet wegens hoge zeegang). Prachtige plaatsjes, kosten en moeite (hoosbuien) waard.
Dan camping Europa in Torre del Lago, bij Viareggio. Zwembad, buitengewoon vriendelijk personeel, goede winkel, leuk fietsen naar Viareggio (lange boulevard langs commerciële stranden, scheepswerven voor tupperwareboten voor miljardairs), prima fietstocht naar Pisa (22 km, terugtocht wat langer als je de kortste weg niet kunt vinden). Mooi meer waarbij Puccini heeft gewoond. Met de auto naar Lucca. Leuk was ook de meeting van de Italiaanse club van Lander Graziella’s (onze vorige caravan).
Verder naar Florence, vanuit de camping San Giusto bij Empoli. Mooi gelegen, belabberd sanitair, geen zwembad, aardige ontvangst, charmant restaurantje, steile wegen op de camping (brengen en halen door de campingtractor), wat (te) ver van Florence. Pendelbusje naar treinstation, maar aan Florence moet je een paar dagen besteden en dan kun je beter (op een dure) camping dichtbij zitten zodat je met de bus naar Florence kan. Bus en trein zijn ook niet gratis. San Gimignano, schitterende stad, prachtige gallerie Gagliardi. Volterra, Etruskisch museum. Betere volgorde: eerst V, dan SG.
Dan naar de meest zuidelijk camping dit jaar, Le Soline in Casciano de Murlo. Prachtig uitzicht over Toscaans landschap, mooi zwembad, goed sanitair, smakelijke gerechten. En dan ook Siena nog. En S. Quirico, Pienza en Montepulciano. Een hoogtepunt van de vakantie. Wel een steile weg op de camping (12%), maar moeiteloos de helling genomen.
Via Siena, Florence, Bologna (A1 was druk maar goed te doen) en Modena naar Gardameer (nostalgie), camping Fornella in San Felice. Perfect sanitair (zelfs speciaal voor kinderen), schitterend zwembad, goed restaurant, prima winkel. Salo en Sirmione. Forse onweren, geen schade.
Via Resipas weer naar Ellwangen (641km), dan naar huis (630km). Totaal 4083 km, afwisselend weer, prachtige reis, mooie steden, mooi landschap.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
benno coopman



Geregistreerd op: 09 Feb 2007
Berichten: 238
Woonplaats: ENSCHEDE

BerichtGeplaatst: Wo 03 Feb 2010 22:56    Onderwerp: Reageren met citaat

Hallo Paul,

een wat late reactie, maar toch, het was een erg mooie vakantie zo te zien.
Jammer dat je slecht weer had bij Cinque Terre.
Voor de volgende keer en voor degene die dat gebied vanaf camping River willen bezoeken het volgende.

Bij de receptie van de camping kun je een folder krijgen van de parkeerplaats in Lerici. Die plek moet je weten te vinden, anders kun je de auto niet kwijt.
Vanaf daar loop je door de stad naar de haven (richting kasteel).
Bij een aanlegsteiger zie je een kiosk waar je kaartjes kunt kopen voor de boot naar C. Terre.
Die boot vaart naar Portovenere (ook een wonder) waar je overstapt op een groter zeewaardig schip.
Daarmee vaar je naar de C.Terre dorpen.
Aangezien deze aan de rotsen geplakte plaatsjes er op zijn mooist uitzien vanaf het water zit je op de eerste rang.
De boot meert aan bij 4 stadjes die je dus kunt bezoeken. Eventueel ga je er af bij A en loop je naar B om de boot weer op te pikken.
Wij vonden het fantastisch.
_________________
BIOD 400TD Nuance van 1991 vlotjes getrokken door Golf 1.2 TSI Bluemotion.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 07 Feb 2010 21:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Dag Benno,
Die aanwijzingen konden wij niet krijgen bij de receptie. Maar ze waren uiteindelijk ook niet nodig, we hebben een prachtige dag gehad bij Cinque Terre, zij het met storm en (gelukkig pas s'avonds) een wolkbreuk. Een zeegang met golven van 1,5 a 2 meter is prachtig.
Wij gaan misschien in september weer naar Italië, naar de meren in het noorden.
groeten,
paul
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pm3



Geregistreerd op: 02 Jan 2006
Berichten: 259
Woonplaats: Heusden

BerichtGeplaatst: Vr 28 Mei 2010 08:58    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zijn de komende drie weken naar Italië, dus dank voor al deze informatie!
_________________
vrgr, PP
BIOD Excellent 1981 met STABIFIX 3
recepten en reizen:
http://www.pm3.nl
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Vr 28 Mei 2010 13:06    Onderwerp: Reageren met citaat

Prettige vakantie!
Terug naar boven
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Vr 28 Mei 2010 13:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Goeie reis, er valt veel moois te beleven in Italië. Ondanks Berlusconi.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.