"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

stickers verwijderen en raamrubbers

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Peter van Loon



Geregistreerd op: 16 Aug 2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug 2009 07:29    Onderwerp: stickers verwijderen en raamrubbers Reageren met citaat

Hoi hoi,

Ik ben net een gelukkige kersverse eigenaar van een Biod Extase 2L '78 geworden en heb tot nu toe 2 vraagjes: Hij zit onder de stickers en eigenlijk willen we hem weer mooi strak in zijn lak hebben. Kan ik de stickers zonder problemen verwijderen, zonder de lak te beschadigen? En hoe kan ik dat dan het beste doen? Met welk spul?
Mijn tweede vraag gaat over de raamrubbers. Sommigen zijn heel droog, een beetje uitgedroogd misschien. Kan ik dit oplossen ergens mee, zodat ik lekkage kan voorkomen?

Peter
_________________
kersverse eigenaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug 2009 09:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Wat de stickers betreft, warm maken met een stripper (warmte pistool) en de stickers lostrekken, je merkt vanzelf wel hoeveel warmte je nodig hebt, dus rustig aan beginnen. De lijmresten verwijderen met HG Stickeroplosser. is ook goed voor het verwijderen van plakband, teer en smeervlekken. Succes!!
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Peter van Loon



Geregistreerd op: 16 Aug 2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug 2009 09:28    Onderwerp: stickers Reageren met citaat

Oke, bedankt voor het antwoord. Kan dit ook met een föhn? Ik was eerst bang, dat het HGstickerspul ook de lak zou oplossen, maar dat is dus niet het geval?
_________________
kersverse eigenaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug 2009 13:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Ja dat kan zeker met de fohn geen probleem,
en mocht je na verloop van tijd nieuwe stickers nodig
hebben, ik heb ze.
liefhebber Wink
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug 2009 15:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Het HG sticker remover lost de lak niet op. Zelf heb ik alle stickers verwijdert zonder enige lakschade. Het verkleuren van de lak door de sticker kan alleen door opnieuw te verven verdwijnen. In het verleden heb ik van alles geprobeerd maar alleen een nieuwe verflaag helpt.
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Ma 17 Aug 2009 18:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Peter,
Welkom in het Walhalla van de Biod fanatiekelingen
Citaat:
Mijn tweede vraag gaat over de raamrubbers. Sommigen zijn heel droog, een beetje uitgedroogd misschien. Kan ik dit oplossen ergens mee, zodat ik lekkage kan voorkomen?


Lekkage voorkomen, wie weet, maar zoals bij "TIPS "staat.
Oké Wax, bij de autoshop, groen potje, ben er zelf ook content mee, om uitdrogen te voorkomen,..van sierstrips, raamrubbers e.d..
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Peter van Loon



Geregistreerd op: 16 Aug 2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Di 18 Aug 2009 08:50    Onderwerp: Met moeite, maar gelukt! Reageren met citaat

Dank jullie voor je antwoord. Ik ben wel heel lang bezig geweest, want er zaten een stel hele hardnekkige bij en stukje bij beetje ging het er af. Wat een werk, maar dan wil je ook niet weten hoeveel stickers erop zaten.... Het viel wel mee voor wat betreft de verkleuring.
Ik heb me ook laten vertellen, dat je dan met een cleaner en een poetsmachine de biod schoon kan maken en daarna in de was kan zetten. Daar zou hij helemaal van gaan glimmen.

Weten jullie misschien ook welke wassoort daarvoor gebruikt wordt? En hoe werk je kleine plekjes beschadigingen bij?
Ik hoop niet, dat ik teveel vraag, maar voor ons is het een hele nieuwe wereld na 45 jaar kamperen.
De tip van Okevet is prima! Gebruik ik ook. Hopenlijk worden ze weer wat soepeler, want er zitten wel hele droge bij.
_________________
kersverse eigenaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 18 Aug 2009 19:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Weten jullie misschien ook welke wassoort daarvoor gebruikt wordt?

Maakt denk ik niet veel uit.
Iedereen heeft z'n persoonlijke voorkeur.
Gebruik zelf, uit gewoonte, Thurtle.
Citaat:
En hoe werk je kleine plekjes beschadigingen bij?

Vind ik lastig om daar een goed antwoord op te geven.
Misschien zitten er op sommige plekjes van die kleine haarscheurtjes, craguelé , niets aan doen, goed in de was houden.
Beschadigingen bestaande uit krassen, pitten, putjes en dergelijke.
Kort door de bocht.
Ontvetten, ruw maken, opvullen met polyesterplamuur, gladschuren, gronden, aflakken.
Eén groot nadeel, als je een potje verf besteld aan de hand van het verfnummer dan komt de kleur dus niet overeen.
Ga als het mogelijk is met een onderdeel van het casco naar de verfspeciaalzaak, die hebben dan nog de grootste moeite om de kleur aan te maken.
Eigenlijk staat alles al in het forum, lees o.a. de artikelen bij "Tips"
Succes. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Peter van Loon



Geregistreerd op: 16 Aug 2009
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: Wo 19 Aug 2009 07:23    Onderwerp: Bedankt Reageren met citaat

Ga ik ook zeker doen! Bedankt voor alle hulp! Heel welkom.
_________________
kersverse eigenaar
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
arnoudj



Geregistreerd op: 03 Jun 2008
Berichten: 99
Woonplaats: Terborg

BerichtGeplaatst: Zo 06 Sep 2009 15:15    Onderwerp: Was Reageren met citaat

Is het niet zo dat je een speciale was moet gebruiken, geschikt voor polyester? Voor boten worden die ook gebruikt. Ikzelf gebruik Starbrite Cleaner en Wax en dan daarna Starbrite Marine Polih met PTEF. Te verkrijgen bij dealers en per post bij Kniest (www.kniest.nl). Kwam goed uit een recente ANWB test in de Waterkampioen.
_________________
hartelijke groeten,

Paul

Fiat Multipla JTD + Biod 400 TL 1992
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.