Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Zo 14 Jun 2009 00:29 Onderwerp: Loswerken schroeven |
|
|
Veel wegen in de VS lijken op de ouderwetse Belgische betonwegen. Dat valt me een beetje tegen van de VS
Gevolg is dat een aantal schroeven van het koelkastmeubel zich telkens weer loswerken.
Na elke rit draai ik ze weer vast.
Maar misschien is er een remedie voor die ik over het hoofd zie? _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
joop brand
Geregistreerd op: 14 Nov 2003 Berichten: 1862
|
Geplaatst: Zo 14 Jun 2009 10:05 Onderwerp: |
|
|
Goede resultaten met Loctite. Zal voor hout ook wel een oplossing hebben.
Meestal keuze tussen: Kan nooit meer los, los met veel moeite, kan nog los.
Nummers heb ik niet in m'n hoofd zitten.
http://www.loctiteproducts.com/
Loctite Tite'n (voor hout)
Verkoopkanalen staan er ook op (Kmart o.a.) _________________ Joop, helaas zonder Biod |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Zo 14 Jun 2009 17:59 Onderwerp: |
|
|
haal ergens iets dikkere schroeven, bv 0,5 mm, en draai ze er in met een lijm of verlijmende kit, die bruikbaar is voor zowel hout als metaal.
witte houtlijm kan meestal niet goed tegen de aanwezigheid van metaal. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Zo 14 Jun 2009 18:31 Onderwerp: |
|
|
Ja, maar ik wil het wel demontabel houden.
Ik dacht zelf aan een (geschroefd ) blokje hout of iets dergelijks over de koppen, zodat ze niet 'omhoog' kunnen komen. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Ma 15 Jun 2009 20:10 Onderwerp: |
|
|
Ook met die kit in het gat kun je de schroeven nog losdraaien.
Het voorkomt alleen maar lostrillen. Maar de gaten zullen ook wel uitgelubberd zijn, vandaar mijn advies voor een iets dikkere schroef. |
|
Terug naar boven |
|
|
Lex M
Geregistreerd op: 01 Nov 2003 Berichten: 2314
|
Geplaatst: Ma 15 Jun 2009 21:08 Onderwerp: |
|
|
Peter schreef: | Ook met die kit in het gat kun je de schroeven nog losdraaien.
Het voorkomt alleen maar lostrillen. Maar de gaten zullen ook wel uitgelubberd zijn, vandaar mijn advies voor een iets dikkere schroef. |
Ik had er reeds dikkere schroeven in gedraaid. _________________ Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120 |
|
Terug naar boven |
|
|
Thijs van der Harst
Geregistreerd op: 08 Mrt 2009 Berichten: 93 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Wo 17 Jun 2009 19:30 Onderwerp: |
|
|
Ha Lex,
Misschien de gaten wat krapper maken met bv lucifers. Of nog beter iets rubberachtigs a la elastiek.
Grt, Thijs _________________ Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978 |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Plantinga
Geregistreerd op: 20 Okt 2004 Berichten: 181 Woonplaats: Heteren
|
Geplaatst: Vr 18 Sep 2009 13:42 Onderwerp: Paris-Roubaix |
|
|
Roemenië is ook van een hoog "Paris-Roubaix-niveau".
In 1979 viel de hangkast van onze kip-Kompakt van de muur af.
Onze Biod was er ook al eens. Kan er beter tegen. Natrekken van schroeven blijft vooralsnog de remedie. Borgen met lijm o.i.d. maakt los nemen op vrijwillige basis ook onmogelijk.
Op kasseientracés verlaag ik de bandenspanning iets. Ik heb het idee dat dit helpt. De maximum snelheid is daar in de praktijk die van een huisjesslak, dus heetlopen gebeurt echt niet. Wel aan denken wat bij te blazen als je de Hongaarse snelweg weer oprijd.
_________________ Hans
Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV)
Laatst aangepast door Hans Plantinga op Ma 11 Mrt 2013 15:05; in totaal 1 keer bewerkt |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Zo 20 Sep 2009 19:59 Onderwerp: |
|
|
Citaat: | Borgen met lijm o.i.d. maakt los nemen op vrijwillige basis ook onmogelijk. |
Dat is niet correct. Ik gebruik dit kunstje namelijk nogal eens en draai alles zo nodig ook gewoon weer los. |
|
Terug naar boven |
|
|
Hans Plantinga
Geregistreerd op: 20 Okt 2004 Berichten: 181 Woonplaats: Heteren
|
Geplaatst: Zo 20 Sep 2009 20:19 Onderwerp: Schroeven borgen en vioolbouwen |
|
|
Interessant. Welke kit gebruik je hiervoor?
Een vioolbouwer bij mij om de hoek gebruikt uitsluitend echte beenderlijm. Hij kan de instrumenten met een keukenmes zonder water weer los wrikken.
Toch vallen ze nooit spontaan uit elkaar.
Ik denk dat je gelijk hebt en dat ik over mijn angst heen moet stappen. _________________ Hans
Biod 420TL (2000), Peugeot 2008 SUV 1.2 PureTech 110pk. (M.i.v. najaar 2023 een Kia Niro PHEV) |
|
Terug naar boven |
|
|
Thijs van der Harst
Geregistreerd op: 08 Mrt 2009 Berichten: 93 Woonplaats: Breda
|
Geplaatst: Zo 20 Sep 2009 20:54 Onderwerp: |
|
|
Géén beenderlijm gebruiken! Ben gitaarbouwer dus heb enige kennis hiervan. Beenderlijm word keihard en plakt zeer goed, ook aan metaal.
Gewoon witte houtlijm werkt heel aardig als antitril stop. Maar een drupje secondenlijm van Bison (Karwei/Gamma) doet het ook prima. _________________ Thijs vd Harst, Breda, Biod Bambi 1978 |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter Gast
|
Geplaatst: Zo 20 Sep 2009 22:00 Onderwerp: |
|
|
Vroeger gebruikte ik een spuitje siliconenkit, maar tegenwoordig doe ik nagenoeg alles met polymax. De overstap maakte overschilderen mogelijk... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|