"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Al plannen?
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d.
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 06 Jun 2010 13:13    Onderwerp: Reageren met citaat

Die fietsen van Halfords heb ik ook geprobeerd, maar de geometrie van die dingen is voor mij verkeerd, waardoor ik na een kilometer al "uitgeput" ben.
Na veel proefrijden op allerlei merken bleven de Brompton en de Beixo over.
In vergelijking met de Brompton is de Beixo beter persoonlijk af te stellen.
Bij de Brompton kan het stuur niet in hoogte versteld worden en ik had ook een beetje het gevoel, dat ik op een te slap frame fietste.
Alle vouwfietsen hebben een ketting of een V-snaar, maar de Beixo heeft een cardan-as, minder kans op vetvlekken op m'n zondagse broek dus.
In vergelijking met mijn "daagse" fiets rijdt het minstens zo prettig op de vouwfiets en ik heb zelfs de indruk, dat we er een iets hoger gemiddelde mee rijden.
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jun 2010 21:35    Onderwerp: Reageren met citaat

Na een paar dagen gebruik zijn de Dahon Speeds toch wel erg gemakkelijk.
Probleemloos in de achterbak van de auto.
En een toertochtje-met-stops van zo'n 20 km is best te doen Smile
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Ma 07 Jun 2010 22:07    Onderwerp: Reageren met citaat

Mooi!
Dan heb je weer een goede koop gedaan... toppie
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 20 Jun 2010 13:36    Onderwerp: Reageren met citaat

Binnenkort gaan we weer een ruime week op pad, dv.
Eerst naar een of andere Achterhoek van dit land Wink
Standplaats Dinxperlo, http://www.ncc.nl/terreinen/dinxperlo.htm
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 20 Jun 2010 15:26    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zijn dus sinds vrijdag weer terug, zijn o.a. naar een camping in de Vendeé geweest van een Nederlandse organisatie, je kreeg bij inschrijven 15 euro korting op het menu. Smile
Er werden o.a. spelletjes, wandeltochtjes, georganiseerd.
Het was erg confronterend, allemaal grijze duiven.
Dat doe ik dus ook nooit meer.
Daarna op een camping vlak boven Vannes, lekker rustig.
Via kasteelcamping Martragny, vlak bij Caen, bleek dat we daar 20 jaar geleden ook al eens waren geweest, nog steeds te duur, en een paar dagen De Panne weer naar huis.
Mooi weer gehad?
Toevallig alleen afgelopen zondag dat we naar Ile-aux-Moines gingen.
Naar het zin gehad?
Alle kilometers zuidelijk van De Panne, en dat waren er wat, waren achteraf gezien eigenlijk overbodig.
Verdere plannen?
Met de caravan?
Nee, voorlopig niet.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
tent-mens



Geregistreerd op: 04 Sep 2007
Berichten: 155
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Di 22 Jun 2010 10:29    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zijn een dag eerder teruggekomen, donderdag dus, uit NW Frankrijk.
Net als vorig jaar nog eens rondgetoerd met als verste bestemming Penmarc'h: de uiterste ZW punt van Bretagne (Breitz).

De campings waren matig bezet, vnl piepel uit Engeland. De kasteel camping in de buurt van Honfleur was behoorlijk bezet met Bucket-s, "Boekéé" op z'n frans. Landrovers tot Jacks met tenminste 20 ft caravans, maar ook Japans en Koreaans spul ervoor.

Pensionado's, uitgerust met schotel én schottel; je ziet ze nauwelijks en als ze geen schotel hadden of zin in een pint was er altijd nog de tot bar gepromoveerde restauratie voor de wedstrijd USA-England.
Last van/mee gehad? No. De noordenwind, die al maanden waait naar mijn gevoel, maakte dat de temp niet boven de 20°C kwam. Als de zon wegbleef was het zelfs "koud".

Verder geen plannen voor dit jaar het wordt groot onderhoud aan het huys; de caravanbodem mag ook een groot onderhoud ontvangen die danst in de keukenvloer. (tips?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 22 Jun 2010 11:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Beetje aanvulling op m'n eerdere bericht.
Heeft verder geen ene nieuwswaarde, op creditpas na misschien.
Het rijden via de péage vinden we ideaal.
Naar de Vendée deden we op de heenweg via Amiens (overnachting), Rouaan en Le mans, iets verder (overnachting), 2,5 dag over gedaan.
Deze route probeer ik in het vervolg te vermijden, het is te heuvelachtig.
Teug, omdat we iets westelijker zaten, via Rennes en Le Havre, Pont de Normandie prachtig, en Calais. Het is iets omrijden.
Op de heenweg, onder Lille, kregen we nog een lading stenen over de auto heen, van een container met afval, niet te geloven, geen schade. Smile Zonder het te weten zijn we gratis door de verschillende péages met een geblokkeerde creditpas gegaan. Konden nergens meer betalen met de pas, bij de péage geen probleem. Ik mag niemand op een idee brengen.
Bij thuiskomst bleek de bank de pas te hebben geblokkeerd, men dacht aan misbruik, en konden ons niet bereiken, men heeft nu ons 06 nummer.
Zoals "tent-mens" al schreef was er een harde tot stormachtige noord-oosten wind, op de terug weg heeft de auto aardig moeten buffelen, respect voor "Opa Omega" met 281.000 km.,
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 11 Dec 2010 20:18    Onderwerp: Reageren met citaat

In de wandelgangen hoor ik de naam: Slovenië. Confused
Ik heb daar nog geen weerwoord op, hoop alleen, mocht het zover komen, dat Opa Omega geen stramme beentjes heeft.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Za 11 Dec 2010 21:39    Onderwerp: 2011 komt er aan.... plannen! Reageren met citaat

We hebben alvast onze jongste hond een rabiesvaccin laten zetten zodat er tenminste een kans is dat haar titer hoog genoeg is binnen vier maanden (minimale wachttijd om bloed te prikken wettelijk)... Onze oude hond is er al meermaals geweest dus die is in orde. Enkel als de jongste hond dus hoog genoeg scoort op antistoffen kunnen we in de zomer naar... Skandinavië. Welke delen juist weten we nog niet... Vermoedelijke start via goedkope (korte) oversteek en Oresundbrug naar Zuid-Zweden (reservatie niet nodig). Niet meer naar Noordkaap, hoeft niet meer... Lappland is echter altijd aantrekkelijk voor ons... Ander plan is natuurlijk nog even in het voorjaar naar de Camargue / Provence (rond Pasen ergens)... We houden jullie op de hoogte!
Ik krijg al zin om nu te gaan laden... Helaas nog wel een paar maanden wachten... Toch wel inspirerend om te weten dat we weg kunnen in 2011 MET de Biod)... Uit onderzoek (sociale psychologie) blijkt overigens toch dat mensen de percipiëring van hun vakantie-'genot' vooraf én nadien hogere scores geven (plezier, eten,...) dan dat het werkelijk oplevert op het moment zelf.
Geef me dus het 'voorafgenot' al maar?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Frank Selen



Geregistreerd op: 18 Apr 2005
Berichten: 1116
Woonplaats: Tegelen

BerichtGeplaatst: Za 11 Dec 2010 22:07    Onderwerp: Re: Al plannen? Reageren met citaat

joop brand schreef:
Voor het volgende jaar.


We denken aan de Bloemenrivièra, Italië.
_________________
Groetjes, Frank
expert BIOD Expert 6L '73. Chassisnummer: 590.008
Citroën DS Break '71, Volvo XC70 '04 en Honda GoldWing GL1000 '75
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 11 Dec 2010 23:27    Onderwerp: Reageren met citaat

Wij zijn naar de voorlichting van http://www.vagebondreizen.nl geweest, onderwerp: Syrie/Jordanie.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 12 Dec 2010 00:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Wij zijn naar de voorlichting van http://www.vagebondreizen.nl geweest, onderwerp: Syrie/Jordanie.

Enthousiast geworden? Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 12 Dec 2010 01:39    Onderwerp: Reageren met citaat

Afgelopen zomer hebben we rondje om de Hardangervidda gemaakt, na eerst overgestoken te zijn met een race-ferry (67 km/h).
Vooraf hebben we twee nachten op de camping bij Skagen gestaan om onze voeten in het Skagerrak en het Kattegat te dompelen.
Je bent daar getuige van een vaak spectaculaire botsing tussen twee zeeën.
De camping is vooral duur en druk, maar je staat wel binnen drie minuten op het strand.

De rit door Noorwegen had ik al eerder in omgekeerde richting gemaakt, maar delen er van zal ik steeds opnieuw gaan rijden, als ik de kans krijg.
Hele stukken in de eerste versnelling gereden, omdat die automaat in de tweede niet best werkte. Zonder veel moeite kon ik gemakkelijk en met niet al te veel herrie plm 40 blijven rijden.

Heel aardig om te bezoeken was ook de Zuidkaap!

Komende zomer blijven we misschien in Nederland, maar dat kan bij het eerste stoplicht al gewijzigd worden... Wink
Terug naar boven
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 12 Dec 2010 08:14    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Citaat:
Wij zijn naar de voorlichting van http://www.vagebondreizen.nl geweest, onderwerp: Syrie/Jordanie.

Enthousiast geworden? Smile

Ja. We hebben de voorjaarsreis in optie genomen.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Belgische toller



Geregistreerd op: 10 Jul 2010
Berichten: 135
Woonplaats: België

BerichtGeplaatst: Zo 12 Dec 2010 18:48    Onderwerp: Reageren met citaat

Website Vagebondreizen lijkt erg interessant... Heb meteen ook al wat doorgeklikt... Is misschien ooit ook een optie voor ons... Ik werk helaas nog wel... Ook de bankrekening moet wel wat voller zijn ... Net een Biod gekocht hoor...

Er zijn nu eenmaal landen waar ik (we) wel interesse in heb maar waar ik niet zomaar naar toe ga... Mét de caravan lijkt me dat al een stuk haalbaarder / in groep nog meer (alhoewel ik ook niet zo een groepsmens ben op reis).
Mijn collega is -met zijn gezin (=vrouw en tieners)- afgelopen zomer met de trein en ander openbaar vervoer via Turkije naar Syrië en zo geweest... Eens iets anders dan met het vliegtuig...? Heel erg de moeite blijkbaar.

Hopelijk gaat uw reis dus door en geeft u nadien verslag hiervan... ! Ik houd me aanbevolen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Reisverhalen, bestemmingen, campings, e.d. Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Pagina 3 van 4

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.