"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

liefhebbers voor restauratie van Extase 4P 2T (1973)

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
hennym



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 2
Woonplaats: London

BerichtGeplaatst: Do 26 Nov 2009 15:32    Onderwerp: liefhebbers voor restauratie van Extase 4P 2T (1973) Reageren met citaat

Hi iedereen
Ik ben een nieuw broekje (sorry rokje) wat betreft forums en chatrooms dus bij voorbaat verontschuldigingen voor fouten en overschrijden van etiquette.
Ik ben in bezit van een Extase 4P 2T, identiteitsbewijs gedateerd 1973. Mijn ouders kochten haar nieuw in Oldenzaal en na zo'n 15 jaar vreugdevol gebruik in heel Europa kwam ze bij mij terecht in Engeland. Ik heb haar alleen als sta caravaan gebruikt. Initieel stond ze buiten, nu voor de laatste 8 jaar binnen in een grote schuur. Naar mijn leden mening heeft ze een wagonlading TLC (tender loving care- wat is het equivalente in Nederlands?) nodig om verder te kunnen bestaan als een stralende antieke B.I.O.D. nu BIOD natuurlijk.
Vraag: Weet iemand hoe ik in contact kan komen met een enthousiaste en vaardige liefhebber wiens droom het is een antieke BIOD te bezitten en restaureren? Voor mij is het belangrijk dat ze een goed tehuis krijgt.
Bedankt voor je aandacht, hennym
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Do 26 Nov 2009 18:34    Onderwerp: Re: liefhebbers voor restauratie van Extase 4P 2T (1973) Reageren met citaat

Dag Henny, welkom hier al is het waarschijnlijk voor even.
Met je post is niks mis. En we zijn geen scherpslijpers hier Smile
Zou je iets meer info over toestand kunnen geven?
De Extase staat dus in GB, neem ik aan.
Is hij 'towable'?
Is een grondige renovatie nodig?
Van 1973. Hoe is de binnenbekleding?
Wat wil je er voor hebben?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
BigF



Geregistreerd op: 25 Mei 2008
Berichten: 47
Woonplaats: Roden

BerichtGeplaatst: Do 26 Nov 2009 23:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Oejoejoei!!! En dat zo vlak voor Sinterklaas!!!
Voor mij komt de aanbieding net een jaartje te laat (of een paar maanden te vroeg, de vloerbedekking moet nog in de Expert).
Zijn er ook recente foto's?


Groeten,

Frans
_________________
Biod Expert 1973. Aan trekker wordt gewerkt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
hennym



Geregistreerd op: 25 Nov 2009
Berichten: 2
Woonplaats: London

BerichtGeplaatst: Za 05 Dec 2009 13:39    Onderwerp: Extase liefhebbers Reageren met citaat

Hi iedereen
Prettige Sinterklaas; niemands hoofd zal nu naar kamperen staan maar goed 'wees bereid' is ook een mooi devies. Ik ben nu begonnen zodat in 't voorjaar iemand met plezier en goed weer op z'n gemak de caravaan kan bezichtigen/ophalen.
De caravaan is trekbaar; sinds ze staande is gebruikt (laatste 15 jaar) heeft ze altijd op de krikken gestaan en het ging prima met rollen toen we haar in de schuur plaatsten. Mijn vader was altijd heel nauwkeurig met onderhoud van technische dingen zoals remmen en carrosserie. Zelfs waren alle godijntjes enz vernieuwd in zijn tijd. Binnen bekleding van dak en wanden zijn in goede staat. Hij heeft een gas kacheltje ingebouwd wat vernieuwd was in 1992 en electrisch aangelegd zodat op staanplaats electrisch gekookt kan worden met een los plaatje. Alle wielen zijn aanwezig aen ook een aanbouwtent die geloof ik nooit gebruikt is.
Nadelen: Alle raamrubbers zijn verrot, een raamhoekje (van 10cm) stuk, de vloer van binnen is een beetje hobbelig, alle binnen houtwerk is gaan bladeren . Meer weet ik niet. Ze staat omringd door van alles wat je maar vindt in schuren dus fotos moeten even wachten tot ik haar uit kan graven!
Wie echt geinteresseerd zou zijn kan altijd bezichtigen; ik zit 3 uur rijden van Dover. Je bent welkom. Groetjes Henny
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Vraag-en-Antwoord Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.