"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Niets te vieren?
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 15 Dec 2009 16:04    Onderwerp: Niets te vieren? Reageren met citaat

is er plotseling niets meer te vieren?
Welk onheil is ons overkomen?
Zo lukt die 10000 nooit! Wink
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
mennovdh



Geregistreerd op: 21 Mrt 2008
Berichten: 65
Woonplaats: Wageningen

BerichtGeplaatst: Di 15 Dec 2009 17:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik ga a.s. vrijdag vakantie vieren. Very Happy
We gaan onze BIOD uittesten in de bittere kou in de Dolomieten. De weersverwachting geeft temperaturen van min 20 aan dus das gelijk een goede test.

Voor diegene die het nog niet weten, ik heb afgelopen jaar bij Huub een casco gekocht (en dat samen met hem in elkaar gezet) en daarna met het BIOD meubelplaat zelf in de fabriek mijn caravan verder afgebouwd. Uiteraard zitten daar een aantal eigen ideeen in en is de indeling anders dan anders. Uiteraard vind IK dit de mooiste en beste BIOD die er ooit gemaakt is Wink
Ik ben ebzig een verslag te maken van het bouwproces en dat zal ik online zetten zodra het klaar is...

groet Menno
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 15 Dec 2009 17:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
is er plotseling niets meer te vieren?
Welk onheil is ons overkomen?
Zo lukt die 10000 nooit

Onheil overkomen??
Nou dat valt wel mee. Ondertussen heeft iedereen dat berichtje wel gelezen.
Het was ook een "leuter" bericht van mijn kant vond ik.
Maar wat veel belangrijker is.
Ik zit in een dip. Sad
M'n auto.
Die schakelt onder het rijden steeds tussen benzine en gas, en dat is niet leuk, je merkt het niet, maar kost centjes bij de pomp.
Jaren 70 en 80 was gas geen probleem voor me, maar tegenwoordig met dat high-tech spul is andere koek. Dus ik blijf er lekker van af, en kijk alleen maar aan de buitenkant.
Garagebedrijven hebben er geen verstand, of rukken je een poot uit.
Mag ik de gasrijders onder ons iemand aanbevelen. http://www.verdampere.nl
Vierde bericht in het gastenboek is van ondergetekende.
Ga straks een afspraak maken. Het is iets rijden maar de moeite zeker waard. En daarna ga ik dat vieren. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Di 15 Dec 2009 17:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Menno,
Ik ben heel benieuwd naar je verslag.
Prettige vakantie. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod


Laatst aangepast door joop brand op Di 15 Dec 2009 17:40; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Di 15 Dec 2009 17:39    Onderwerp: Reageren met citaat

mennovdh schreef:
Ik ga a.s. vrijdag vakantie vieren. Very Happy
We gaan onze BIOD uittesten in de bittere kou in de Dolomieten. De weersverwachting geeft temperaturen van min 20 aan dus das gelijk een goede test.

Voor diegene die het nog niet weten, ik heb afgelopen jaar bij Huub een casco gekocht (en dat samen met hem in elkaar gezet) en daarna met het BIOD meubelplaat zelf in de fabriek mijn caravan verder afgebouwd. Uiteraard zitten daar een aantal eigen ideeen in en is de indeling anders dan anders. Uiteraard vind IK dit de mooiste en beste BIOD die er ooit gemaakt is Wink
Ik ben ebzig een verslag te maken van het bouwproces en dat zal ik online zetten zodra het klaar is...

groet Menno

Das heel mooi, Menno. Van harte gefeliciteerd. En nu echt welkom bij de club die geen club is banaan drums
Ik ben erg benieuwd naar die 'eigenbouw'.
En veel plezier gewenst in die Dolomietjes Smile

Joop schreef:
Ik zit in een dip. Sad
M'n auto.
Die schakelt onder het rijden steeds tussen benzine en gas, en dat is niet leuk, je merkt het niet, maar kost centjes bij de pomp.
Jaren 70 en 80 was gas geen probleem voor me, maar tegenwoordig met dat high-tech spul is andere koek.

Ik heb ooit ook 2 carburatorautoos-op-gas bereden. Prima.
De laatste injectie-op-gas was een ramp. Volgens de deskundigen zou Vialle die motor niet aankunnen, Necam had er in gemoeten !?
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 19 Dec 2009 15:11    Onderwerp: Reageren met citaat

proost
Vanmorgen om 06.30 de deur uit op weg naar Helvoirt.
Koud buiten! -11graden, onderweg werd zelfs even de dertien aangetikt.
Kees heeft de verwarmingsslangen voor de verdamper anders aangesloten.
Na zeven jaar is er opeens een modificatie nodig.
Autootje blijft nu lekker op gas draaien. drums
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 20 Dec 2009 20:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Vandaag teruggekomen uit Deventer. We hebben in de omgeving gekampeerd om het Dickensfestijn te bezoeken.
In de nacht zakte de temperatuur in de caravan tot min 4 of zoiets.

Vanmorgen de caravan weer zelfstandig uit te sneeuw weten te peuteren, al scheelde het niet veel, of ik had daar een trekkertje nodig. Wink
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Zo 20 Dec 2009 20:52    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
In de nacht zakte de temperatuur in de caravan tot min 4 of zoiets.

Nou dan behoor ik tot de softe kant van kamperen.
Ik ga al weken met een kruik naar bed.
Gaf dat geen praktische problemen. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 20 Dec 2009 22:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Vroeger ging ik ook wel eens met een kruik naar bed. Een kruik bier, wel te verstaan Wink
Nu heb ik vorstelijk geslapen onder mijn losse slaapzak, die op z'n sloffen dichtgeritst min 20 aankan.

De kachel kreeg het makkelijk plus 22, maar met bedtijd gaat onverbiddelijk de kraan dicht.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 17 Feb 2010 19:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Zo lukt die 10000 nooit!

Met dat "opschonen" van mij natuurlijk niet.
Wie weet wat er nog allemaal komt na al die koude dagen. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Wo 29 Sep 2010 18:46    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
proost
Vanmorgen om 06.30 de deur uit op weg naar Helvoirt.
Koud buiten! -11graden, onderweg werd zelfs even de dertien aangetikt.
Kees heeft de verwarmingsslangen voor de verdamper anders aangesloten.
Na zeven jaar is er opeens een modificatie nodig.
Autootje blijft nu lekker op gas draaien. drums

Grappig om te lezen Joop. Had met mijn Mazda 626 uit de vorige eeuw (ja, echt: 288.752 km Smile )ook problemen met de LPG en eveneens na talloze (nutteloze) reparaties en torenhoge rekeningen van diverse regionale experts, de reis naar Helvoirt gemaakt.
Prima en eerlijke vakman en ... ja hoor voor € 40,00 was het probleem opgelost. Ook ik heb een bericht in zijn gastenboek achtergelaten.
Uitstervende rassen ... kan WNF hier wellicht iets aan doen?
Klonen?
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Wo 29 Sep 2010 20:40    Onderwerp: Reageren met citaat

Het euvel bleek na een paar maanden toch dieper te zitten dan alleen de koelwaterslangen.
Na wat heen en weer ge-email met Kees, bleek dat de koelwatertemperatuursensor kapot moest zijn, en wel zodanig dat deze beinvloed werd door de buitenluchttemp. . Met het korte warme weer van de zomer totaal geen last. Kees heeft dit nog nooit meegemaakt. Omdat daarvoor de verdamper uit de auto moest ook maar een revisiesetje besteld.
Vorige week heb ik het klusje aangepakt, auto blijft nu op gas draaien, en stottert niet meer.

Doordat die sensor kapot was had ik dit ondervangen met onderstaande verhaaltje.
Eigenlijk vind ik het vervelend dat de auto de eerste paar kilometer op benzine draait, trek de stekker uit de temperatuursensor zet daar een weerstand of pot.meter tussen van 1K OHm tot 300 OHM, komt overeen met een koelwatertemp. van 70 tot 90/100 graden, en de auto schakelt na starten binnen 5 seconden over op gas.
Of de auto goed blijft overschakelen na starten als het buiten kouder gaat worden, er is warmte nodig voor het verdampen, is nog de vraag.
De sensor is bij mij nog niet aangesloten. Smile
Koltec VG392 verdamper.
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
JacquesM



Geregistreerd op: 25 Sep 2010
Berichten: 178
Woonplaats: Oldenzaal

BerichtGeplaatst: Wo 29 Sep 2010 22:45    Onderwerp: Reageren met citaat

joop brand schreef:
Het euvel bleek na een paar maanden toch dieper te zitten dan alleen de koelwaterslangen.
Na wat heen en weer ge-email met Kees, bleek dat de koelwatertemperatuursensor kapot moest zijn, en wel zodanig dat deze beinvloed werd door de buitenluchttemp. . Met het korte warme weer van de zomer totaal geen last. Kees heeft dit nog nooit meegemaakt. Omdat daarvoor de verdamper uit de auto moest ook maar een revisiesetje besteld.
Vorige week heb ik het klusje aangepakt, auto blijft nu op gas draaien, en stotter Surprised t niet meer.

Doordat die sensor kapot was had ik dit ondervangen met onderstaande verhaaltje.
Eigenlijk vind ik het vervelend dat de auto de eerste paar kilometer op benzine draait, trek de stekker uit de temperatuursensor zet daar een weerstand of pot.meter tussen van 1K OHm tot 300 OHM, komt overeen met een koelwatertemp. van 70 tot 90/100 graden, en de auto schakelt na starten binnen 5 seconden over op gas.
Of de auto goed blijft overschakelen na starten als het buiten kouder gaat worden, er is warmte nodig voor het verdampen, is nog de vraag.
De sensor is bij mij nog niet aangesloten. Smile
Koltec VG392 verdamper.

Leuke en technisch goed onderbouwde truc Joop Surprised
Hoop dat het 's winters ook werkt.
Houd me op de hoogte, aangezien ook ik 's winters (bij -5 tot -10) zo'n dikke liter dure EURO teveel verbruik.
_________________
Een spiegel helpt je ook vooruit ...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Do 30 Sep 2010 00:41    Onderwerp: Reageren met citaat

Bij mij gaat het systeem altijd, dus zomer en winter, op dezelfde kruising over op gas en dan heb ik ongeveer 250 meter gereden.
Soms gaat dat met wat inhouden gepaard, maar meestal is het een probleemloos gebeuren.
Terug naar boven
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Do 30 Sep 2010 10:03    Onderwerp: Reageren met citaat

Citaat:
Bij mij gaat het systeem altijd, dus zomer en winter, op dezelfde kruising over op gas en dan heb ik ongeveer 250 meter gereden.

Zo hoort het ook. Smile
Bij de Omega gebruikt men meestal de smalle slangen die naar de oliekoeler gaan, lekker makkelijk
Eigenlijk moet je zoals gebruikelijk, de dikke kachelslangen hebben, maar die zitten wel erg verborgen.

Het euvel, het felsrandje is gaan scheuren waardoor de sensor los kwam te zitten.
Omdat de verdamper in de spelonken van de machinekamer is verborgen, was dit niet te zien of te voelen. Smile
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> BIOD-babbel Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.