"Beter Is Ons Devies"
voor liefhebbers van BIOD-caravans
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Vernieuwing stickers op 'oude' caravan BIOD 400TL
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Vr 13 Aug 2004 22:12    Onderwerp: Vernieuwing stickers op 'oude' caravan BIOD 400TL Reageren met citaat

Ben verwoede pogingen aan het doen om in hyet 'forum' terecht te komen met een vraag, overogens een van wellicht nog vele volgende.
Het betreft het verwijderen van oude stickers op onze BIOD400TL. De huidige stickers - de caravan stamt uit 1998 - zijn sterk verweerd en ik wil deze, na verwijdering van de oude vernieuwen met of nog ergens aanwezige originele stickers of deze op basis van bestaande foto's zo goed als mogelijk te laten maken. Dan heb ik nog een aantal andere vragen omtrent kleine reparaties en andere zaken, maar daar kom ik in de komende maanden nog wel op terug. Eerst maar zien of er reacties komen op deze vraag. Succes met het 'forum' en voor velen die dit lezen... tot ziens tijdens het BIOD-weekend. Laten we er met z'n allen voor zorgen dat, ondanks het gegeven dat BIOD geen nieuwe caravans merr op de markt brengt - wellicht een discussie apart - dat de 'clubgeest' niet verloren gaat. Laten wij zien dat de 'oudjes' nog tientallen jaren meekunnen zodat de naam 'BIOD' niet verloren gaat. De BIOD-mensen in Oldenzaal wens ik veel sterkte in deze moeilijke tijden en ik spreek de hoop uit dat men nog jaren voor ons allen zal klaarstaan met raad en daad.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Vr 13 Aug 2004 23:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Oude stickers verwijderen.
Verwarmen met de fohn (niet te heet maken). Dan kan je vaak beginnen met los trekken. Daarna met stickerverwijderaar de lijmresten wegpoetsen. Succes,
joop
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Vr 13 Aug 2004 23:43    Onderwerp: Reageren met citaat

Joop, volgens mij wil Cees vooral weten hoe hij aan nieuwe stickers komt.

Cees, hoi Very Happy welkom Laughing
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
joop brand



Geregistreerd op: 14 Nov 2003
Berichten: 1862

BerichtGeplaatst: Za 14 Aug 2004 09:21    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik las: Het betreft het verwijderen van de oude stickers----------
Ik lees iets bekends, ga er eens goed voor zitten en hoop de vragensteller uit de penaire te helpen. Sad
Wat die nieuwe stickers betreffen , weet niet hoeveel men daar voor over heeft maar dat is peperduur, las ergens , weet niet meer waar, dat je het met twee nullen moet schrijven. Shocked
groet,
joop
_________________
Joop, helaas zonder Biod
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Za 14 Aug 2004 16:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Cees, ik verwacht niet dat de originele stickers nog te krijgen zijn.
Maar er zijn natuurlijk verschillende alternatieven:
- gewoon weglaten
- één of meer rode schildjes (zijn nog te koop bij BIOD)
- plakletters kopen bijv bij dhz-zaak, die zwarte strepen zullen ook wel ergens te krijgen zijn (automaterialenhandel?)
- Henk Pol wil stickers laten maken, zie bericht in het Gastenboek; maar hij laat niets meer van zich horen.
- enz.?
Succes.
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Rob Ros



Geregistreerd op: 04 Okt 2004
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: Ma 04 Okt 2004 22:32    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik weet niet hoe de situatie nu (na september) is maar wij hebben eind juni van Top-Craft nog een stel stickers voor de 400 mogen ontvangen a 25 euro per stuk. Ze doen nog steeds reperatie en onderhoud dus wie weet!. Zie hun website http://www.top-craft.nl/ of telefoon:(0541) 58 77 00

Groetjes,
Rob
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jeroen bolks



Geregistreerd op: 09 Aug 2004
Berichten: 13
Woonplaats: Hengelo

BerichtGeplaatst: Di 09 Nov 2004 22:19    Onderwerp: Reageren met citaat

Beste Biod bezitter,

Er zijn bij Top-craft stickers te koop in diverse uitvoeringen. De prijzen varieren van 7.50 tot 22.50 euro. Het is wel zo dat het model afwijkt t.o.v het oudere model stickers die ook gebruikt werden op de oudere biod caravans.

Met vriendelijke groet,
jeroen Bolks (Biod)
_________________
Jeroen
420 TD
Excellent ZW
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Wo 06 Apr 2005 22:45    Onderwerp: STICKERS Reageren met citaat

Ook wij - Jola en Cees - zijn van plan om onze stickers op de 400TD te vernieuwen. Het is overigens opmerkelijk dat alleen de stickers aan de rechterzijde (rijrichting) en aan de voorzijde (boven disselbak) er heel slecht uitzien.

Binnenkort zullen we die er af 'foehnen', dit op de verschillende adviezen op het forum. Intussen heeft Jola op transparant papier de te vervangen stickers netjes overgetekend. Ik ga dan naar een stickerbedrijf met de vraag of dat, aan de hand van de aldus ontstane tekeningen, nieuwe stickers kan maken.

Mocht dit lukken, dan zal ik in ieder geval vragen of ze de mallen willen bewaren. De kostprijs horen jullie nog wel.

Verder ben ik druk bezig om de bankkasten van de 400TD om te bouwen zodat er aan de voorzijde (disselzijde) een brede bak ontstaat. Ik ben een aardig eind op weg en het verband is goed gebleven. Het dient om, wanneer wij het bed niet laten liggen, de beddespullen en de (nog te maken lattenbodem) in die brede kast kan verdwijnen. Zodra alles klaar is zal ik een fotoserie opsturen naar onze site-manager, want ik heb nog steeds niet door hoe je foto's in het verhaal kunt 'plakken'. Misschien dat geinteresseerden de foto's op kunnen vragen via e-mail. Ik zie wel.

Dus... klussen we geduldig verder, want een BIOD is natuurlijk van huis uit perfect, maar het gemak dient de mens, nietwaar?

Very Happy Cees en Jola
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
C.M. van der Mast



Geregistreerd op: 13 Aug 2004
Berichten: 130
Woonplaats: Utrecht

BerichtGeplaatst: Zo 01 Mei 2005 23:12    Onderwerp: Reageren met citaat

Smile Ik kom nog even terug op het vervangen van oude en verweerde stickers. Het betreft de stickers (in dit geval) BIOD met strepen (op disselbak en boven het voorraam) en nog een set met BIOD 400 TL Exclusief op de rechtervoorkant. NB. De stickers op achterkant en linksvoor zijn perfect gebleven. Ra, ra, hoe kan dat?

Maar goed, de verschillende aanwijzingen opgevolgd hebbende zijn de verweerde stickers met geduld verwijderd. Maar niet voordat Jola met transparant-papier een keurige afdruk had gereproduceerd.

Confused Wink Daarna schuren, een beetje plamuren en overspuiten. Het is redelijk goed geworden. De verf (RAL-kleuren van de driekleur BIOD) is nog een beetje dof, dus Jeroen gebeld. Goed laten uitharden, dan cleaneren en in de was zetten. Hopelijk lukt het om het weer te laten glimmen als - zoals ze in Brabant zeggen - een hondekulleke in de maneschijn.

De nieuwe stickers heb ik, op basis van Jola's overtrek-tekeningen laten maken bij Bosman Letters te Utrecht. Kosten, dus voor de stickers met strepen en belettering rechtsvoor en die op de disselbak (die boven het voorste raam vergeten, maar dat komt ook nog wel), bedroegen Euro 24,00. De letters zijn 'Helvetica'. Ik heb gevraagd of men ze in de computer wilt houden. Mocht er belangstelling zijn, dan weten jullie me te vinden. Tijdens het weekend op de 'Karekiet' kunnen jullie zelf beoordelen of een en adner geslaagd mag heten.

Groeten van Cees en Jola
_________________
BIOD400TL Exclusief (1989); trekpaard: Toyota 'PICNIC'; Chauffeur (1935); co-pilote (1944).
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Zo 24 Jul 2005 12:59    Onderwerp: Biod stikkers Reageren met citaat

De BIODstikkers zijn nog na te bestellen bij Bosmanletters in Utrecht
blut@bosmanletters.nl De kosten zijn rondom ong. euro 85.00
We hoeven in ieder geval niet kaal op de camping te staan.
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Zo 24 Jul 2005 13:37    Onderwerp: Re: Biod stikkers Reageren met citaat

pjotr schreef:
De kosten zijn rondom ong. euro 85.00

Oef Exclamation
Dat is veel geld om reclame te mogen maken jazeker
_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Pieter
Gast





BerichtGeplaatst: Zo 24 Jul 2005 17:14    Onderwerp: Reageren met citaat

Dat was, gezien het mailadres, ook wel te verwachten dacht ik?
Terug naar boven
pjotr



Geregistreerd op: 23 Jul 2005
Berichten: 113
Woonplaats: Den Haag

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jul 2005 11:34    Onderwerp: biodstikkers Oef.... Reageren met citaat

Weten jullie dan een goedkoper adres? Ik hou me daarvoor aanbevolen.
_________________
BIOD 300TL de luxe '86 (19 jaar)
BIOD 400TL Witte Band '86 met TOYOTA RAV 4
als trekpaard
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Lex M



Geregistreerd op: 01 Nov 2003
Berichten: 2314

BerichtGeplaatst: Ma 25 Jul 2005 11:50    Onderwerp: Re: biodstikkers Oef.... Reageren met citaat

pjotr schreef:
Weten jullie dan een goedkoper adres?

Nee, dat weet ik niet.
Een alternatief is (en dat bedoelde ik eigenlijk impliciet) geen 'originele' stikkers te plakken.
Je kunt hem maagdelijk maken wat betreft stikkers.
Als je er toch iets op zou willen, zou je losse plakletters kunnen gebruiken.
Of misschien heeft Jeroen nog wel een 70-erjaren schildje (niet goedkoop).
Bob heeft (had?) ook stikkers. Hoe die er uit zien,weet ik niet.
Als voorbeeld mijn Excellent (die gele band moet nog weg) met schildje en plakletters:


_________________
Lex M
Bambi 1979 met Stabifix4, gesleurd door een heel comfortabele Volvo V40 D2 Automaat (2013), met maandelijkse Jetten-aflaat van €120
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Bob



Geregistreerd op: 03 Nov 2003
Berichten: 530
Woonplaats: Apeldoorn

BerichtGeplaatst: Di 26 Jul 2005 00:22    Onderwerp: Stikkers Reageren met citaat

Lex schrijft: Bob had (heeftook)Stikkers

Ja zeker heb ik stikkers en wel de Stikker BIOD kleur zwart

en de Stikker The Spirit of Fridom kleur Groen
kosten 7,50 euro per stuk
Peter heeft ze gezien en ook in zijn bezit ,hij kan er over
mee praten. Wink
mocht er belangstelling zijn bel me maar Telf: 06/22319256 Exclamation
_________________
Bob
BIOD-fan
Rijdend in een
Mercedes 320 TE station op Gas 1986
dus belasting vrij,Nu nog wel.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen Website bekijken
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    "Beter Is Ons Devies" Forumindex -> Exterieur (polyester, verf, kleuren, kit, hang- en sluitwerk) Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vertaling door Lennart Goosens.